Gezocht: begeleiding voor ruiterkamp voor gehandicapten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Gezocht: begeleiding voor ruiterkamp voor gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-02 11:50

Ik ga zelf al een aantal jaar mee als begeleiding voor een ruiterkamp voor gehandicapten, georganiseerd door de Stichting Elisabeth Ruiterkampen (http://www.aaa.nl/blauwevakantiekoepel/ruiterkampen/org.ruiterkampen.html ). Deze kampen worden gedurende de zomer gehouden op een manege in Westerbork (Drenthe). In deze weken zijn er per week ongeveer 20 deelnemers en 20 begeleiders (vrijwilligers) aanwezig. Het is de bedoeling dat met zijn allen, onder begeleiding van enkele vrijwilligers met veel ervaring, de hele week alles met zijn allen aangepakt wordt. Hieronder valt de verzorging van de paarden, het recreatieprogramma buiten de paarden om, het koken en ook de verzorging die sommige deelnemers nodig hebben. De handicaps van de deelnemers kunnen zowel lichamelijk en/of geestelijk zijn, de kampen staan ook open voor niet-gehandicapte deelnemers. De manege is geheel aangepast, bovendien zijn de paarden er super (betrouwbaar, maar wel met karakter).
De minimumleeftijd als begeleider is 18 jaar, het is 1 week in de zomer (en een verplichte voorbereidingsdag in juni) en de enige kosten zijn de drankjes aan de bar. In totaal worden er 7 weken georganiseerd.

Ik heb zelf drie super leuke weken gehad, heel vermoeiend maar ook heel dankbaar. Bovendien is het onderling heel gezellig, iedereen komt om te helpen, je wordt ook snel vrienden. Je zal zeker zelf niet iedere dag rijden, er wordt wel geprobeerd om iedere vrijwilliger een keer te laten rijden. Ook voor mensen die geen ervaring hebben met paarden is dit een leuke week, als je er maar niet bang voor bent en wat wilt leren.

Voor meer informatie kun je bovenstaande site bekijken, daar informatie aanvragen of mij een PB-tje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 18:36

uitprinten en (met telefoonnummer) op zoveel mogelijk stallen ophangen!

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 23:07

Ik heb ze een E-mail gestuurd, eens kijken wat eruit komt. Ik geloof dat ik er zelfs bijzonder verlof voor krijg, zal ik eens nakijken.
Lijkt me wel wat. Welliswaar weinig ervaring met geestelijk gehandicapten, maar goed, het lijkt me wel een goede ervaring, een mens is nooit te oud om te leren.

Leintje22
Berichten: 58
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 21:40

He, miran,
Hartstikke goed dat je reclame maakt, en tegen de rest zou ik willen zeggen: gewoon meegaan, ik ga dit jaar voor de 4e keer mee, en t is echt super leuk!