Ik heb het aan mijn moeder verteld..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:36

Je bent idd oud en wijs om het zelf te beslissen, en je ouders hebben daar verder geen zeggen over, als je het paard zelf kunt bekostigen is het toch goed? Maar ik vind 4 maanden nog helemaal niet lang. De echte kosten komen pas als je verzekeringen gaat afsluiten, of als er operaties nodig zijn.
Ik weet niet of je nog thuis woont, en als dat zo is, of er plannen zijn om op jezelf te gaan wonen. Want ook dat gaat er aardig in hakken.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:57

Ik hoop dat je vriend begrijpt dat je heel veel tijd aan je paard besteed. Heel veel relaties lopen daarop stuk (en ook heel veel relaties gaan langer door omdat je elkaar zo weinig ziet) Lips are sealed

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:52

Vertrouwen beschamen? Dat zie ik anders. Vertel jij je ouders dan altijd alles, Anique?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:04

Ik heb mijn paard ook gekocht (ik was 33) zonder dat mijn moeder daar vooraf van wist. IK heb het haar ook pas achteraf verteld. Hetzelfde doe ik als ik een auto koop. Ga ik mijn moeder ook niet aan haar neus hangen (en al helemaal niet wat hij gekost heeft) En doorgaans kost mijn auto toch een beetje meer dan toen mijn paard.

Maar ik zie dat Anique 17 jaar is. En dat is toch een leeftijd waar je idd geen grotere uitgaves doet dan die broek of dat truitje, zonder dat je ouders daar op de hoogte van zijn.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:34

Ze hebben het bij mij lang genoeg tegengewerkt, maar uiteindelijk moesten ze mijn keuze accepteren. Ik krijg soms nog lange gezichten als ik familiefeesten e.d. moet laten schieten, maar dat is dan heel jammer.

Ze zien nu wel dat ik gelukkiger ben nu ik die paarden heb, en een perfecte huisvrouw was ik voor die tijd al niet en ga ik nooit worden ook Lips are sealed

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:26

Dat ik veertien jaar was, hebben mijn ouders me een paard beloofd, als ik dat schooljaar niet zou blijven zitten. Ik bleef dat jaar niet zitten, en heb verder mijn hele schooltijd in een keer doorlopen (ik zou een paard krijgen als ik de hele schooltijd in een keer zou doorlopen zonder tussendoor te blijven zitten) Maar nog steeds geen paard. Later moest ik eerst mijn studie maar afmaken, en weer later moest ik zorgen dat ik werk had om voor dat paard te zorgen. Dat ze me het paard hebben beloofd was het financieel ook helemaal niet mogelijk geweest om dat paard te houden (maar wist ik toen veel) later kon het wel maar kwam het niet. En ja, toen heb ik uiteindelijk mijn grote droom zelf ingevuld, mijn ouders helemaal in paniek want ze konden hun belofte nu niet meer waar maken. Tja jammer dan. Ze hebben er tijd genoeg voor gehad.

Dus het respect van je ouders is meer waard dan een paard? Hmmm, moet ik toch nog een keertje goed over nadenken. Ik denk dat ik weinig respect heb voor mensen die dingen beloven en het nadien niet doen. Ook als het je eigen ouders zijn.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 12:55

Vippie schreef:
Maar als het financieel niet kon, zoals je nu weet, waarom dan respect verliezen?


Het kon TOEN niet. Later wel. En aangezien ik ben opgevoed met de leus "wat je beloofd heb moet je ook doen" viel het wel heel erg tegen dat degene die dat er bij mij heeft ingehamerd er zelf niet naar leefde. Er werd later veel geld uitgegeven aan andere dingen, maar voor een paard was er nooit genoeg. Het was dus duidelijk een keuze van mijn ouders, en een "niet willen". Maar een ding weet ik wel: had ik eerder een paard gehad waren me vele depressieve jaren en veel ellende bespaard gebleven.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lucia88, nafkedemi, winnetou4502, Witje2 en 89 bezoekers