En nou ben ik het een keer zat, stomme luizen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

En nou ben ik het een keer zat, stomme luizen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 16:50

Grrr en nou heb ik het een keer gehad! Boos!
Ik heb heel veel geduld, ren wekelijks weer vrolijk naar de DA ( ook voor andere diertjes hier ) en kom er vrolijk weer weg met handen vol potjes,zalfjes, spuitjes e.d
Maar nou ben ik het eens zat!!

Rekeningen van behandelingen en middeltjes stromen binnen, maar de kwalen houden aan. Scheve mond
Ik ben nu met Bas al zo lang aan het klooien met die stomme luizen in z'n oren, en er komt geen schot in.
Dierenarts is verschillende keren langs geweest, ik ben naar DA geweest met haren, nieuw onderzoek, weer niet over, nieuw middel, haren onderzoeken, nog niet over, wéér nieuw middel etc.

De middeltjes die ik kreeg helpen niet of nauwelijks.
Ik heb hem gewassen met Neocidol, me netjes aan de dagen die je ertussen moet wachten voor je opnieuw behandelt gehouden en weer gewassen etc.
Ik heb hem meerdere keren behandeld met Cydectin Pour On, en preventief gewassen met Tea TRee shampoo.

Die stomme kriebels blijven maar!
Nou was er het idee om hem en zijn oren dan eerst maar eens helemaal te scheren voor ik weer opnieuw ga behandelen.
Dus vanmorgen heel optimistisch een scheerapparaat gehuurd, op naar stal.
Bas voorzien van Sedalin waar hij goed op reageerde, hij werd lekker sufjes, schachtte uit, ging op rust staan en begon te gapen. Gaaaap
Alles goed en wel, mooi een uurtje laten intrekken.

Toen het scheerapaaraat even voor zn neus gehouden zodat hij kon zien wat het was, en daarna even tegen zn hals en buik, nou meneer brak meteen dwars door de Sedalin heen, klaarwakker was hij weer en geheel in paniek. Bloos!
Snuiven en snurken en opzij springen.
Ik hem gerust gesteld maar je zag aan hem dat hij het niet vertrouwde.
Even later het apparaat aan gezet, dat had ik dus beter niet kunnen doen want de bom was los, hij vloog b.w.v zowat door het plafond.
Steigeren, hangen, bokken, achteruit trappen, opzij springen etc.
Hij was helemaal panisch, ik kon dr niks meer mee worden, kwam niet meer bij hem binnen. Lips are sealed
Apparaat maar weer uitgezet, meneer stond te trillen en te snuiven, was kleddernat van het angstzweet.
Geen goed plan dus, ik ben maar gekapt, kon wel doorgaan maar wat bereikte ik ermee ? Een doodsbange pony die ik toch niet scheren kan en alleen maar banger maak.

Apparaatje maar opgeruimd en pony op stal weer rustig laten worden.
Ik met apparaat weer terug naar Divoza, waar ze me gelukkig de borg én het huurgeld weer teruggaven ( 50 euro borg en 20 euro huur )
Ze vonden het wat banketstaaf om me te laten betalen zonder dat ik 'm gebruikt had, daar was ik blij mee. OK dan!
Oke het gaat me om de pony, maar 20 euro voor niets kwijt zijn wordt je ook niet vrolijker van.

Ik zat nu dus echt met mn handen in het haar, wat moest ik nu nog om die luizen te verdrijven ?!
Die pony wordt alsmaar wantrouwiger, hij komt niet graag meer bij me en laat zich moeilijk pakken. Geef hem eens ongelijk, elke keer die pijn in zn oren..... Verdrietig

Dus ik maar weer de telefoon gepakt, het inmiddels uit mn hoofd kennende nummer van de DA gedraaid en maar weer om raad gevraagd wat ik nu dan weer moet om van die pokkeluizen af te komen.
Heel gesprek met de DA gehad, overleggen met andere DA, samen denken en bespreken.

We gaan het nu op deze manier doen.
Nogmaals 2 x met Cydectin Pour On behandelen,een overdosis, om de 10 dagen ( tijd dat de neten uitkomen )
Mocht het dan nog niet over zijn ( is weer 20 dagen verder )moet ik weer bellen en gaan we hem helemaal plat spuiten, geheel onder narcose dus en dan de oren en de rest van zn lichaam helemaal leeghalen en behandelen. Scheve mond

Ik hoop dat het nu eindelijk eens gaat lukken, ik zit er even helemaal doorheen.
Die pony raakt al in paniek als je alleen maar naar zn oren kijkt, laat staan dat je er aan mag komen. Daarbij heeft hij het met mij ook gehad, ik ben toch degene die hem behandelt. Hij komt wel maar is zeer wantrouwig en het komt voor dat ik hem helemaal niet pakken kan.
Ik vind het zo sneu voor hem, kon je zo'n beest dan maar vertellen dat je het voor hem doet, en niet om te pesten, dat als hij rustig is het zo over is...
Maar ja dat is niet mogelijk, hij begrijpt dat niet... en daar baal ik soms van.
Ik heb alle geduld van de wereld met hem , heb al heel veel bereikt.
Maar zit nu wel eens te janken in de wei of in de stal als hij weer eens helemaal over de rooie is vanwege die oren. Huilen
Alles wat ik met hem heb bereikt gaat nu ook achteruit, het vertrouwen dat ik had opgebouwt gaat nu weer weg... Scheve mond Huilen

Ik hoop zo dat het nu eens over gaat en dat hij geen pijn meer heeft, ik kan dan langzaam aan met hem weer echt aan de gang...
Ik doe nu bv al geen hoofdstel meer om als ik met hem aan het werk ga omdat ik hem zo min mogelijk aan of bij zn oren wil komen. Hij heeft dag en nacht hetzelfde halster om...

Sorry voor dit enorme verhaal, ik kan altijd heel veel voor me houden maar als ik er echt doorheen zit komt dan ook alles er uit...


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 18:15

Nuv, bedankt voor je tips maar ik heb al heel veel oren uitgeschoren en weet hoe het moet. Bij rustige paarden en bij drukke, bangere paarden
Het probleem is alleen dat je Bas al niet eens naar z'n oren mag wijzen.
Hij is zo in paniek dan, praam breekt hij dwars doorheen en de Sedalin dus ook.

Hij is iets anders dan bv een jong springerig paardje wat een beetje bangig is voor de eerste keer scheren. Hij is gewoon doods en doodsbenauwd, niet alleen voor het scheerapparaat maar ook voor de orenpijn om het zo maar even te noemen.
Er is een verschil tussen een beetje angstige opgefokte paarden en paarden die doodsangsten uitstaan.


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 19:59

Dat is dus idd het probleem, die oren zijn onaanraakbaar eigenlijk.
De DA had al moeite om ze te pakken te krijgen toen hij ze wou bekijken.
Met zn 2en hingen we aan die pony, ik zodat hij de lucht niet inging, hij eromheen zodat hij niet opzij sprong en de oren kon proberen te pakken.
Die kleine wurm is dan zo snel en hysterisch, hij gaat hevif met zn koppie schudden en beweegt ze hele lichaam, hij hangt naar achter en neemt ineens een steigersprong naar voren.
Ik heb 1 keer een paar plukken eruit kunnen knippen, zodat het ergste weg was, maar dat was goed geluk dat ik hem iets te snel afwas, meestal is hij sneller.

Omdat het met de schaar niet opschoot was het nu dus maar scheren, duf maken met sedalin, oren en pony scheren...
Niet dus, die vlieger ging niet op omdat meneer zodanig panisch is dat hij dr dwars doorheen breekt.

Hij is heel slim, weet precies wanneer het weer 'orentijd' is en is dan onmogelijk in de omgang.
Het klinkt misschien voor sommigen stom, maar zelfs een grote kerel ( De dierenarts dus ) kan dan niets met die shet die staat te draaien, hangen en springen, stalwand slopt, waterbak kapot trapt etc.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 09:06

Ik hoop het ook van harte Heike, het is voor de pony absoluut niet leuk, maar voor mij ook niet om te zien hoe hij er zowat aan onderdoor gaat.
Dan wou ik graag dat je tegenm ze zeggen kon : Doe nou maar even rustig, als je je hoofd even stil houdt smeer in het spul in je oren en dat ben je ook van de pijn af...
Je kan het wel zeggen, maar begrijpen is een 2e.. jammergenoeg kun je ze het niet laten begrijpen.

Ik haal vanmiddag de nieuwe spuiten Cydectin weer op en zal daar weer mee aan de gang... Vol goede moed gaan we weer verder, gister zat ik er gewoon even helemaal doorheen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 11:20

Nogmaals, praam heeft geen zin, meneer wordt suffig maar zodra zijn oren in beeld komen is hij klaarwakker en breekt hij overal dwars doorheen.Hij stuitert over alles en iedereen heen, als hij vaststaat laat hij zich gewoon vallen. Hij heeft zo'n pijn in die oren, dat is sterker dan een praam of sedalin... ben ik inmiddels dus wel achter.

Gaitkeeper: Frontline... zou kunnen, vraag het wel even aan de DA.

Probleem bij Bas is dat ik de luizen niet zie, aangezien ze zo diep in zn oren zitten, het lijkt wel of ze verder niet over zn lichaam heen gaan, alleen in en om de oren heen. Daarom is dit zo'n moeilijk geval om uit te roeien.
Ik gebruik nu nog 2 keer de Cydectin Puor On, en als het dan nog niet over is, spuiten we hem plat.
Vorige keer is door de cydectin het aantal levende luizen al heel erg verminderd, het gaat alleen om de neten die ik nu dus weer moet killen en de neten daarvan ook weer, vandaar de tussenstop van 10 dagen.
Er is voor zover ik weet geen middel dat neten doodt.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-04 11:25

Ohja , dat spul, Cydectin, wordt opgenomen door de huid en werkt van binnenuit, over het hele lichaam, op die manier zou het ook de oren moeten bereiken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje, GoogleAdsense, lanouska en 147 bezoekers