pony's gisternacht losgelaten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

pony's gisternacht losgelaten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 14:16

Ja pas vandaag een verslag van de dag van gisteren, voelde me gisteren niet erg goed!
Zaterdagnacht waren we lekker wezen stappen, we zijn toen zelfs 's nachts nog naar de boerderij gereden om in de hooiberg te gaan slapen. Om half 6 toch maar besloten naar huis te gaan want slapen lukte niet erg.
Nou we hadden beter daar kunnen blijven want om half 8 werd ik wakker gebeld dat de pony's losgebroken waren (Bjarni en de 2 shetlanders).
Ik ben nog nooit zo snel aangekleed geweest en naar de boerderij gefietst, in 20 minuten was ik er (was gelukkig nog zo helder dat ik niet in de auto moest stappen). Daar aangekomen stond Marcel al klaar om verslag te doen, hij had ze zien langsdraven het grote land in en had geprobeerd ze te vangen wat dus niet gelukt was. Toen zijn ze met z'n 3en de weg opgegaan Leusden in. Hij wist niet precies welke kant ze uit waren, bij het stoplicht naar links, en Bert was er al achteraan op de fiets.
Snel wat halsters in een tas gepropt en die kant op gesjeesd, was gelijk best nuchter! Een flink rondje gefietst langs de routes die ik vaak met Bjarn rij maar niet te vinden. Ondertussen geprobeerd Bert te bellen maar Peter nam op, die was ook al onderweg naar de boerderij en had Berts telefoon bij zich.
Maar teruggereden naar de boerderij omdat ik echt geen idee had waar ik nog moest zoeken, toen hadden Bert en Sjaak ze net terug gezet in het land! Hij had ze een stukje verderop kunnen pakken toen ze wat rustiger werden

Ik was zo opgelucht dat ze weer veilig in het land stonden dat ik verder helemaal niet meer nagedacht heb hoe en wat.
Ze zijn dus tussen half 6 en half 8 door 1 of andere ...... losgelaten! Als ik diegene in m'n handen krijg rijg ik hem hoogstpersoonlijk aan de eerste de beste greep die ik te pakken krijg, het was gelukkig nog erg vroeg dus weinig verkeer maar ik had al helemaal visioenen dat ze richting snelweg waren toen ik rondscheurde op m'n fiets. Nu ik dit zo typ word ik gewoon weer kwaad, blijf met je poten van andermans spullen af, zeker als het om m'n pony gaat!
Ik baalde achteraf ook best wel dat ik niet gewoon daar ben blijven slapen, dan had ik er tenminste gelijk zelf achteraan kunnen gaan. Marcel heeft wel geprobeerd ze te vangen maar die weet niet eens hoe je 1 paard moet vangen dus laat staan 3 tegelijk.
Gelukkig staan ze weer veilig in de wei en is er verder niks gebeurd.

Het is nogal een wazig en lang verhaal geworden geloof ik, maar moest het gewoon even kwijt dus bedankt voor het lezen!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:12

Wat een wagelijke actie zeg ! En wat een geluk dat ze weer heelhuids terug in hun eigen weitje staan.
Kan me voorstellen dat de vreselijkste visioenen er af spelen in je hoofd, en je vraagt je dan af waarom zo'n vreselijk persoon uberhaupt erbij komt om zoiets te flikken...Vraag me af of zulke mensen wel helemaal bewust zijn waar ze mee bezig zijn, en nadenken over de gevolgen (blijkbaar totaal niet !)

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:28

wow gelukkig dat ze weer veilig in het land staan!!!!! echt een rot streek dat hadden ze echt niet mogen doen grrrr

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 17:40

Nee daar zullen ze inderdaad wel niet bij stilstaan, gelukkig was het nog erg vroeg en dus rustig op de weg want de weg die ze overgegaan zijn is overdag nog best druk.
Ik snap nooit zo goed hoe mensen op dit soort ideeen komen!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 17:44

Ik weet niet of iemand al zo oud is (ahum) dat hij/zij zich dit nog kan herinneren ....

In volgens mij 1975 waren wij met onze ponyclub op ponykamp in Bavel. Toen werden er nog grote kampen georganiseerd waarbij heel veel clubs allemaal in aparte boerderijen werden gehuisvest. We sliepen dan ouderwets in de grupstal, de koeien waren dag en nacht buiten. De pony's in de wei en dan vijf dagen feest. Defile door het organiserende dorp, zeskamp, bosrit, twee dagen concours en kerk in de feesttent. Meer dan 1000 deelnamers waren er vaak bij die grote kampen.

En dat jaar zijn er onverlaten geweest die van de grote ponyclub van Ulvenhout de pony's hebben "bevrijd" uit de wei. Ik weet niet meer hoeveel pony's er zijn omgekomen op de snelweg, maar ik herinner me nog de parade die zondag, al die ruitertjes te voet ... brrrr.

Ik zal dat nooit vergeten en dit soort verhalen maken dat weer bij me los. Benieuwd of er nog meer zijn die dit nog weten ....

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 20:06

Dat is net een paar jaar "voor mijn tijd" gebeurd, maar dat soort scenario's flitsten gisteren dus achter elkaar door m'n hoofd. En maar luisteren of je niks van sirenes hoort uit de richting van de grote wegen...
Ik hoorde net dat er gisterochtend gelukkig 2 vrouwen waren die ze hebben zien lopen, die hebben de politie gebeld en samen met Bert de pony's gevangen en terug gebracht. Moet er niet aan denken hoe het anders gegaan zou zijn als zij daar niet toevallig om 8 uur 's ochtends gewandeld hadden.