Soester Kampioenschappen; mijn verslag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Soester Kampioenschappen; mijn verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 12:46

Op Koninginnedag worden in Soest altijd de Kampioenschappen gereden, het is niet zo heel groots wat deelname en rubrieken betreft, maar het is wel heel gezellig en er wordt qua entourage aardig uitgepakt.
Zo stonden er tenten met een bar, een groot luchtkussen, er waren vlaggetjes, veel publiek, speakers en nog meer van die gekke dingen.

Ik had Triumph ingeschreven voor bestgaand, puur voor de ervaring, hij is nog nooit op concours geweest en ik vond dat ik hem dan ook maar gelijk in het diepe moest gooien Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb nauwelijks losgereden, het was zo bloedheet, benauwd en stoffig in de binnenbak dat ik hem dat niet wilde aandoen.
Gelukkig konden we al snel opstellen en zo in colonne naar de ring stappen. Onderweg moesten we het luchtkussen passeren, de andere paarden waren er allemaal al een keer langsgeweest, maar voor Triumph was dit nieuw... We kwamen het hoekje om, hij zag het kussen (met opbouw in de vorm van een kasteel, dus enkele meters hoog), vervolgens blies hij zich net zo op als het kussen... En net op het moment dat ik dacht 'Ohooohhhh' zag hij dat de rest van de paarden allemaal rustig doorstapten, en net zo snel liet hij alle spanning weer van zich afglijden en stapte hij rustig door 'Braaaaf' Cool
Gelukkig bleef Triumph in de ring ook redelijk braaf, hij was alleen wat spooky op de hindernissen, en tijdens het eerste drafje explodeerde hij spontaan. Hij maakte 1 super hoge sprong, met vier benen tegelijk en zijn kop tussen de benen. Maar ik gaf in de lucht ietsje been met wat hand erbij en hij landde netjes in draf en ging weer door of zijn neus bloedde Verward
Al met al liep hij best wel goed, alleen was na een kwartiertje wel het kwartje op, toen waren we echter nog niet eens op de helft Schijnheilig Helaas was de bodem in de ring ontzettend zwaar, de Soester Duinen zijn er niets bij...
Uiteindelijk werden we toch nog 4e, leuk meegenomen, maar ik was veel tevredener met hoe Triumph zijn debuut heeft doorstaan. Want dat angsthaasje heeft zicht toch heel redelijk gedragen.

Na Triumph zijn ereronde moest ik als de bliksem Ozep afladen en opzadelen, die zou ik namelijk starten in de hoogste springrubrieken (1 meter maar hoor Nagelbijten / Gniffelen ). Nog voor ik hem fatsoenlijk los had gereden moest ik al parcours lopen voor het klassiek.... Dat ging niet helemaal toppie, ik kon me niet concentreren, ik zag alleen maar sterretjes en kwam nauwelijks door de mulle zand heen. Niet zo verwonderlijk dus dat het samen met Ozep ook niet helemaal waus ging. Ik was het parcours kwijt en ik was zo leeg dat ik er niet aan kon rijden, op goed geluk stuurde ik Ozep naar een hindernis waarvan ik dacht dat het de volgende was en verder moest hij het alleen uitzoeken. zo had ik dus ook nog eens 2 balken. Klasse van Ozep dat hij wel alles sprong

Gelukkig had ik tijdens het ombouwen voor het jachtparcours de tijd om even op adem te komen en voor het eerst wat te drinken. Misschien had ik dat eerder moeten doen in die hitte want daarna voelde ik mij gelijk een stuk fitter. Zo kon ik Ozep nu redelijk aansporen en we zijn er dan ook voluit voor gegaan, ik heb volgens mij alle kortste wendingen gepakt die mogelijk waren en heb vol gas gegeven, uiteindelijk hadden we ondanks 1 balkjes (ik maakte op die zo'n korte wending dat Ozep een halve galopsprong had om af te zetten Bloos! ) toch nog de één na snelste tijd, achteraf bleek dat de zonder balkje ook nog zowat een seconde langzamer waren geweest dan nr 1.

Al met al een super gave dag, ik ben echt ontzettend trots op mijn 2 kanjers met kleine hartjes, die het allebei toch maar even voor mij deden.
(En ik heb ook nog een Bokker gemeet Clown )

Hier staan de foto's:
[HAW] Ozep & Triumph op de 'Soester Kampioenschappen'

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 14:02

wat leuk Sjuim!
OK dan!
Had het van tevoren gemeld, dan waren er vast meer Bokkers geweest!
(ik bijv. Haha! )

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:49

Ja idem, ik had het ook leuk gevonden om te komen kijken!!!

Grapige verslag, fijn dat Triumph zich zo goed heeft gehouden!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:03

Wat een fijne mogelijkheid om de paarden te laten wennen. Super dat ze zo braaf waren en goed gedaan natuurlijk.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:12

Klinkt als een leuke en leerzame dag.
Super dat je kanjers zich zo braaf gedragen hebben OK dan!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 16:13

Toppie om je paarden zo weer te laten wennen. AL helemaal voor triumph. Hier is meestal niet zoveel voor jonge paarden wat ik wel jammer vindt. Elke ervaring die ze op doen is er eentje wat het makkelijker voor ze maakt als ze echt op wedstrijd gaan. Ga je dit jaar ook met hem starten?

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:11

lekker toch zo`n thuiswedstrijd om triumph aan alle ste laten wennen, vind het wel cool dat hij naar ene grote bok verder draaft alsof er niets aan de hand is Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:23

Was weer een geslaagd dagje zo te horen. Gefeliciteerd met je tweede plek met Ozep en vierde plek met Triumph.
Even je foto's bekijken hoor!

SallJarig

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:54

Gefeliciteerd! Fijn dat het 'debuut' van Triumph zo goed is gegaan! (mijn paard's debuut komt ook met rasse schreden naderbij... al is dat iets minder hectisch dan zo'n concours...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 20:59

Leuk he zo'n koninginnedagconcours een gewone wedstrijd met veel "niet paardenmensen' publiek. Hier in veenendaal was er ook zo'n concours.

Super hoor dat je paarden het zo lekker gedaan hebben! Toppie!

wouter33
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:21

Ik ben er ook geweest. Maar wat een volk zeg. Zo over "het paard" getilde zooitje. Wat een air. De een is nog erger dan de ander. Het is dat het bier lekker vloeide anders had ik meteen rechtsomkeer gemaakt.
Tja en wat de paarden betreft bij " bestgaande rijpaard", zo bestgaand ging het ook weer niet. Dat was mijn verslag.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:28

leuke binnenkomer op Bokt Wouter33, lekker positief OK dan! Scheve mond ook welkom!

wouter33
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:31

Graag gedaan.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 22:17

smurf schreef:
leuke binnenkomer op Bokt Wouter33, lekker positief OK dan! Scheve mond ook welkom!


Eerlijk gezegd heeft hij wel een beetje gelijk... Lips are sealed

Maar leuk Sjuimpje, ik had ook wel willen komen kijken!! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 07:20

Over het paard getild zooitje Haha! ?
Ik vraag me af of jij wel in Soest geweest bent Wouter, of wellicht moet je wat doen aan jouw eigen houding *LOL* Want ik kan me voorstellen dat wanneer je daar net zo binnenkomt vallen als hier, je inderdaad alles behalve hartelijk ontvangen wordt.

Wat betreft het niveau heb ik ook gezegd dat het niet zo veel voorsteld en dat ik puur voor de ervaring en gezelligheid ben gegaan, wat dat betreft was de missie meeeeer dan geslaagd

Overigens had ik bewust niets van te voren wereldkundig gemaakt Nagelbijten / Gniffelen
Het had een grote blamage kunnen worden en dat had ik dan liever voor mijzelf gehouden Tong uitsteken

wouter33
Berichten: 9
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:16

Schuimpje mijn beste meid, geloof me ik was op manege Eldorado. Ik zag jou ook. En wat mijn houding betreft ik heb gewoon mijn hart of mijn tong liggen en ik moet zeggen het bevalt mij en de anderen prima. Weten ze
precies wat ze aan me hebben.
Trouwens over onaardig gesproken, jouw sarcastische ondertoontjes in jouw antwoorden aan andere bokkers is ook niet echt aardig, vind je niet?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 10:29

Ik heb je even een pb gestuurd Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:49

Jammer dat er in dit topic nu vervelend wordt gedaan.

Persoonlijke vetes horen niet op Bokt thuis, dus wellicht kun je via Pb laten weten wie je in werkelijkheid bent aan Sjuim.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:31

Heb ook de foto's bekeken en ze zien er allebei weer supergoed uit.
Vooral de foto van Triumph (en jij ook) waar hij iets ziet in de verte is geinig.

Dus hij is nu officieel bomproof verklaard en de volgende keer gedraagt hij zich vast helemaal als een volleerd dressuurpaard Haha!

PS: Internet is inderdaad lekker makkelijk om je frustraties eens even (anoniem) te botvieren..En deze persoon is al 33 Bloos

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:52

Ik was ook op El Dorado. Heb mijn 2 paarden daar gesprongen.
Gelukkig voel ik me totaal niet aangesproken door hetgeen wouter33 zegt, zou jij ook niet moeten zijn Sjuim!