Graziano gaat worden verkocht..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Graziano gaat worden verkocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 10:23

Ik zelf weet al een tijdje dat hij verkocht zal moeten worden , maar volgens mij weten nog niet zoveel andere mensen het Knipoog.

Ik zit dit jaar in mijn examenjaar en ga volgend jaar op kamers in Wageningen. Ik ben er een poos vanuit gegaan dat ik Graz dan wel mee zou kunnen nemen of op een andere manier zou kunnen houden, maar dat gaat echt niet lukken . Ik zou in Wageningen niet genoeg tijd voor hem hebben (omdat ik elk weekend toch naar huis, vader of Lex ga) en bovendien hebben we het geld er ook niet voor om naast een studentenkamer ook nog een paard aan te houden.Scheve mond . Het is voor Gras het beste om hem te verkopen..

Ik ga Gras pas te koop zetten na mijn examen, over een maandje. Dan heb ik er genoeg tijd voor, en nu nog even plezier van hem.
Het is wel een heel onwerkelijk gevoel.. Ik heb Graziano nu ruim 3 jaar, en in die 3 jaar ontzettend veel van hem geleerd. Het is een erg fijn paard met een gouden karakter, ik zal hem ontzettend gaan missen (waarschijnlijk meer dan ik nu zelf denk Knipoog).
Ook de paarden zelf, ik heb nu bijna 6 jaar een eigen paard gehad en het lijkt me heel raar om ineens zonder te zitten. Misschien kan ik daar in de omgeving een paard gaan bijrijden.

Maar dat is een latere zorg, eerst mijn examen maar eens halen en zorgen dat Gras goed terecht komt .

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 11:01

Hé wat jammer! Maar je vind vast wel een goed baasje voor hem!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:21

zeker jammer.. maarja wel goed dat je dan zelf inziet dat het voor hem ook fijner is om dan ergens anders tew onen, met iemand die echt de tijd voor hem heeft!!!
ga je hem nog opzoeken als je hem hebt verkocht?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:26

Wat vervelend voor je zeg...
ik hoop dat je een goede baas voor hem vind.

Misschien een bijdehante opmerking, maar zou je hem niet nu alvast te koop zetten? Ik hoor van veel mensen dat het erg lang duurt voordat ze een paard verkocht hebben, je kan dan altijd met de kopers afspreken dat ze pas na *bepaalde datum* hem op kunnen halen?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:50

Dat is erg jammer...
Maar voor hem waarschijnlijk beter...
Succes en sterkte met het verkopen Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:52

Zou je niet toch gaan proberen of het lukt om hem aan te houden, eventueel met een bijrijder erbij? Verkopen is zo definitief...

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 14:01

Ik hoop hem zeker nog wel op te kunnen gaan zoeken als hij eenmaal verkocht is!

Ellende: Ik heb zelf ook al aan zitten denken, want als hij niet voor augustus verkocht is heb ik ook weer een 'probleem' Knipoog. Maar ik ben nu superdruk met m'n examens, en ik ben bang dat als die verkoop erbij komt ik daar niet genoeg tijd meer voor overhoud Scheve mond . Het is wel de bedoeling dat ik slaag (of nouja, anders kan ik Gras wel nog een jaartje houden natuurlijk Clown ) .Ik zet hem iig wel direct te koop na mijn examen en heb ook nog wel iéts achter de hand, mocht hij niet op tijd verkocht zijn Knipoog.

Cassidy: Ik heb er echt heel lang over gedacht en al het mogelijke zo'n beetje nagegaan, maar het wordt sowieso te duur Knipoog. Mijn moeder is niet bereid om dan nog voor hem te betalen (wat ik ook wel logisch vind aangezien ze ook een deel van mijn studie betaalt) en ik red het niet. En ik vind het ergens ook niet eerlijk tegenover Grassie, ik heb geen flauw idee hoeveel tijd ik dan voor hem overhoud en ik wil ook geen paard hebben die meer door een bijrijder word gedaan dan door mij Knipoog .
Wat niet betekend dat ik het niet heel moeilijk vind..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:05

Wat is er mis met een paard dat meer door je bijrijder gedaan wordt dan door jezelf? Ik heb ook met een schouderblessure gelopen (ben er nog niet vanaf) en ik ken legio dames die in verwachting zijn of met kleine kinderen zitten die het paard even op plaats twee hebben gezet, maar toch niet wilden verkopen.

Maar het blijft natuurlijk je eigen keus.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:30

Cassidy schreef:
Wat is er mis met een paard dat meer door je bijrijder gedaan wordt dan door jezelf? Ik heb ook met een schouderblessure gelopen (ben er nog niet vanaf) en ik ken legio dames die in verwachting zijn of met kleine kinderen zitten die het paard even op plaats twee hebben gezet, maar toch niet wilden verkopen.

Maar het blijft natuurlijk je eigen keus.


Inderdaad. Bovendien zijn hier best mensen te vinden die bereid zijn mee te betalen, zodat je het ook financieel op kunt brengen. Er zijn in en rond Wageningen zat plekjes te vinden om relatief goedkoop goed een paard te houden.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 15:32

Er is niks mis mee, alleen wil ik het niet. Ik kan nu niet inschatten hoeveel tijd ik overheb naast mijn studie en andere bezigheden en zie het niet zitten om 5 jaar (zo lang duurt de studie) een paard te hebben 'voor een ander'. Ik denk dat Gras dan meer heeft aan een nieuw baasje, hoe moeilijk dat ook is.
Maar het is sowieso niet relevant hoor, aangezien ik er dus toch het geld niet voor heb Knipoog (of dan zou ik op zoek moeten naar een bijrijder die meebetaald ja, maar als die er dan om wat voor reden dan ook mee stopt heb ik een probleem omdat ik mijn eigen paard niet kan onderhouden..)

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:48

Ik zou het ook niet willen hoor een ander helemaal bezig met mijn paard zo ongeveer op mijn kosten en zelf kan ik er amper op rijden.
Studie is nou eenmaal belangrijker als je dat heb afgerond kun je wel weer een paard kopen

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:22

Nimber schreef:
Ik zou het ook niet willen hoor een ander helemaal bezig met mijn paard zo ongeveer op mijn kosten en zelf kan ik er amper op rijden.
Studie is nou eenmaal belangrijker als je dat heb afgerond kun je wel weer een paard kopen


Op zich heb je wel gelijk, waar ik op doel is dat hier legio mogelijkheden zijn om je paard relatief goedkoop te stallen. Als ik zo eens binnen paardrijdend Wageningen rondkijk, dan valt die studiedruk wel mee *LOL* hele volksstammen studenten die hier hun paard hebben of een paard bijrijden.
Mijn vriendin werkt bij PPW (een proefbedrijf van de universiteit) zij wil vast wel eens een balletje opgooien voor mogelijkheden.
Kom een weekend over en kom je eens oriënteren op de mogelijkheden, verkopen is makkelijk, een goed paard terugvinden zeker niet.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:36

Niet rot bedoeld hoor, maar in Wageningen studeren en dan je paard niet meenemen?
Verward
Er is rondom Wageningen vanalles aan meer of minder goedkope stalling te vinden, hangt een beetje van je eisen af, en het barst hier van de mensen die ook paardrijden, inclusief een studenten-paardrijclub. Als je er een beetje in wilt verdiepen moeten er allerlei dingen regelbaar zijn met (meebetalende) bijrijders, die fatsoenlijk met je paard omgaan. De studenten die ik ken (ik heb ongeveer 38 van m'n 40 jaar doorgebracht in Wageningen en werk ook in het Universiteitswereldje) weten het aardig te combineren, hoor. *LOL*
Wel zal het betekenen dat je hier en daar wat keuzes zult (moeten) maken, maar dat doe je nu ongetwijfelt ook als je een paard combineert met een examenjaar.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:39

Wat jammer Maaikie...maar ik begrijp het wel, toch klinken de berichtjes van ikke en Waratje erg goed, ik zou toch eens kijken of je echt niet iets kunt regelen. Zou natuurlijk super zijn als je je paardje vlakbij je studieadres kunt stallen en je eigen paardje gewoon kunt blijven houden. Dit is ook een goede oplossing, maar wel erg definitief en jammer. Verkopen kan altijd nog...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 10:44

Ik zou het ook eerst proberen om mijn paard mee te nemen, en als het dan echt niet lukt alsnog een beslissing treffen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:32

HE wat rot! Ik zit in ongeveer het zelfde pakket, alleen ga ik pas volgend jaar naar mijn examenjaar. Ik ga proberen mn paardje verkopen aan een persoon waar ik nog vaak genoeg even langs kan komen om te kijken.
Maar dat is in het geval dat ik in een keer slaag, zo niet, dan heb ik nog een jaartje langer..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:42

Ik geloof wel dat ze duidelijk heeft gezegd dat het financieel ook niet uitkomt. Dus dan kunnen jullie wel met allemaal oplossingen komen maar dat heeft dan toch geen nut?
Overigens vind ik jou voorbeelden (zwangerschap en jou schouder) even iets anders als een studie. Een studie duurt dacht ik wel even een stukje langer...

Sterkte ermee meid!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 11:13

Ik vind het lief dat jullie zo meedenken, maar zoals Anna-Jelly al zegt komt het financieel gewoon niet goed Knipoog. De enige oplossing daarvoor is een betalende bijrijder, maar als die er dan om wat voor reden dan ook mee stopt heb ik een probleem. Ik wil geen paard hebben als ik hem mogelijk niet kan onderhouden.

De studiedruk lijkt mij ook het probleem niet, ik hem het tot nu toe allemaal ruim gered naast school . Maar ik heb alle mogelijkheden echt goed overwogen en sta er nu ook wel achter om hem te verkopen. Gras verdient het om een nieuw baasje te vinden wat goed voor hem zorgt.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:26

grassie schreef:
Ik vind het lief dat jullie zo meedenken, maar zoals Anna-Jelly al zegt komt het financieel gewoon niet goed Knipoog. De enige oplossing daarvoor is een betalende bijrijder, maar als die er dan om wat voor reden dan ook mee stopt heb ik een probleem. Ik wil geen paard hebben als ik hem mogelijk niet kan onderhouden.

De studiedruk lijkt mij ook het probleem niet, ik hem het tot nu toe allemaal ruim gered naast school . Maar ik heb alle mogelijkheden echt goed overwogen en sta er nu ook wel achter om hem te verkopen. Gras verdient het om een nieuw baasje te vinden wat goed voor hem zorgt.


Als die betalende bijrijder stopt, dan neem je toch gewoon een andere. Er zijn hier te kust en te keur mensen die het voor je willen doen, met liefde en plezier en zonder er na een half jaar de brui aan te geven.
Ik vraag me af hoe die andere studenten het dan doen met hun paard, als ik zo zie wat hier aan "studentenpaarden" rondspookt in de omgeving.
Informeer eens bij de studenten-rijvereniging naar de mogelijkheden.
Het leven is een beetje risico nemen, ik maak toch een beetje uit je bericht op dat je bang bent financieel aan de grond te zitten als je even geen bijrijder hebt. Ik denk, wet eigenlijk wel bijna zeker, dat ze voor je in de rij staan OK dan!
Als je gewoon geen paard wilt tijdens je studie, omdat je je liever in het studentenleven stort of zo, dan is dat natuurlijk jou keuze, dat mag, maar die indruk wek je niet met dit topic. Aangezien ik zo stilaan een reputatie begin te krijgen om mensen aan hun paard te houden, probeer ik dat bij jou ook gewoon }> Ik ben al bij drie te koop staande paarden geweest, waarvan de eigenaar uiteindelijk besloten heeft om het paard zelf te houden, verstandig!

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:10

Dit is eigenlijk best toevallig, mijn buren hadden een pony (mijn verzorgpony) en haar zus was al aan het studeren in Utrecht en de ander woonden nog hier....maarja die ander ging ook studeren in utrecht en die hebben dus ook om de zelfde reden hun paard weg moeten doen, ze hebben onwijs lang gezocht en ik en een ander meisje hebben er nog bijna een jaar voor gezorgt.. nu is ze ong. 2 a 3 weken weg maar miscshien is het voor jou ook idee op 2 leuke meiden te zoeken die dr kunnen doen en dat je zelf nog in het weekend naar huis komt ofzo... zo deden ze het daar, het was wel onwijs druk voor hun maarja je kan moeilijk je paard zomaar achterlaten zonder verzorging.... Succes!!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:53

Ah, geen leuk bericht

Jammer zeg, dat het waarschijnlijk echt niet anders kan en je hem moet verkopen. Ik hoop voor je dat je de juiste beslissing neemt en dat je een leuk baasje voor hem vindt!

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:51

Wat vervelend, echt heel jammer ik hoop dat ie op een goede plek terecht komt