DA geweest... Hoefzweer :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

DA geweest... Hoefzweer :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 23:47

Maandag ging ik rijden, en toen draafde ik aan, en het leek net of Torro met zn linker achterbeen steeds helemaal inknikte. heel raar gevoel. Maar hij was/is gewoon stokkreupel. Geen dik been, geen warme hoef, geen wondje, niets te zien.
Tot dinsdag. kwam ik op stal, had ie opeens een olifanten been. Dus stappen, en koud afspuiten. Donderdag had ik er genoeg van, van al dat zoeken naar de oorzaak, en hoe ik er vanaf kwam, Ik bedoel, hoe HIJ ervan af kwam.
Dus maar de DA gebeld. Hij voelde, en voelde, en voelde aan zn been. Hij snapte op het eerste ook niet wat er aan de hand was. Totdat hij met een hamertje bij de straal en de hoefballen tikte. "Klabats!" haalde Torro uit. Gelukkig niet raak. Dus een hoefzweer. Open gemaakt, en in de biotex.

Hehe, dat word een paar daagjes niet rijden Boos!.
Nu het net zo goed ging....

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:36

Goh wat balen hee! Altijd frustrerend dat als het net zo goed gaat je dan in een keer niet meer kan rijden...
Maargoed je zult je er toch bij moeten neerleggen. Arme Torro... Ik hoop dat het vlug gaat genezen

Veel sterkte ermee!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:26

Gelukkig is een hoefzweer maar een onschuldig gevalletje! Emeraldo heeft er ook wel ooit een gehad, je bent er zo weer vanaf gelukkig!

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:35

Ik heb het laatst bij mijn paard ook gehad. 'S maandags liep ze niet helemaal goed, wat stijf. Dit was na 10 min. over. Kom vrijdags weer op stal om te rijden Kon ze niet meer op d'r hoef staan, allen op het uiterste randje. DA gebeld. was weg voor een spoedgeval, zou terugbellen. DA belde terug of ik naar de praktijk kon komen. Daar aangekomen bleek het ook een hoefzweer te zijn. 3 dagen spoelen met sodawater en het was weer goed.

Bora

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 23:20

En het ergste is dat hij niet in de emmer biotex wil. en als ie er eindelijk in staat, en je let even niet op, schopt hij de hele emmer door de wasplaats..

Vandaag ook weer, en ik had het helemaal gehad, ik zette hem op stal, heb hem tot 'savond's laat niet meer aangekeken. En 'savonds pas van stal gehaald om het nog een keer te proberen. Och, wat was ie braaf... Clown