Bang voor Bogachka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Bang voor Bogachka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 18:42

Ik ben echt bang voor Bogachka geworden,helemaal na vanmiddag.
Het was hier vandaag goed weer (helemaal niet koud ofzo) en ik had haar
even in de bak losgegooit.Dat meisje (dochter van de stalhoudster) had aangeboden
om even op Bogachka buiten te rijden en haar te laten uitrazen.Ze is zelf 15
en heeft heel veel ervaring met drukke/bokkende/stijgerende paarden...Ik probeerde Bogachka
te vangen,wat overigens niet lukte.Ik kreeg zelfs nog een schop na ook! Ik moest echt opzij
springen om niet geraakt te worden.Alla,Bogachka eindelijk gevangen (met 3 man!!!) en opgezadeld.
Meisje erop...Alles ging goed totdat zij omkeerde met Bogachka.Hetzelfde verhaal als gisteren speelde
zich weer af.Al bokkend probeerde ze te blijven zitten.Het lukte haar met veel moeite.Bogachka kreeg
een harde mep,weer een paar bokken.Ze herstelde zich en probeerde verder te rijden.Even later probeerde
ze haar in te houden,een paar bokken volgde...Toen ik dat zag begon ik echt bang voor Bogachka te worden.
Ze zij dat Bogachka waarschijnlijk bang is om alleen te rijden en dat Bog. gemeene bokken kon geven.Nou,
leuk om te horen...Daar was ik gisteren ook al achter gekomen.Zomaar uit het niets begint die **** te bokken!
Leuke karaktereigenschap! Toen moest ik erop in de bak...Ik durf al zelfs bijna niet meer op haar te draven.
Ik zit nu echt met mijn handen in het haar...Ik kijk het nog twee weken aan en als ze zo blijft doen dan verkoop
ik haar,hoe moeilijk ik het ook zou vinden.Ik heb geen pony gekocht om alleen mee in de bak te rijden.

Overigens sprak ik laatst een meisje op het internet dat zei dat ze bij de vorige eigenaars reed.Zij zei dat ze er ook is afgedonderd
is omdat Bogachka opeens begon te bokken,en dat ze er daarna niet meer opdurfde.Ik moest wel effe drie keer
slikken toen ik dat hoorde hoor! Ook omdat Bogachka vanmiddag bijna dat meisje eraf had gegooit! ...Met haar sprak ik op msn ......Ik voel me echt niet veilig op Bogachka...En ik schrok
er ook van dat ze naar me trapte in de paddock! Echt heel gemeen! Hebben ze tegen mij gelogen????????
Ik vind dit echt niet fijn en als het zo doorgaat zal ik haar zeker verkopen.Ik durf gewoon niet meer op haar te rijden,
en tja...waarvoor heb je dan een pony gekocht??!??!???

We geven Bogachka gewoon bix en 's middags krijgt ze muesli met maismeel.Helemaal geen haversoort of iets dergelijks,
en aan vurigheid kan het niet leggen,ze was vanmiddag in de bak los geweest waar ze ook heeft uitgedold en toen ging dat
andere meisje erop.Ik weet echt niet wat ik moet doen.Ik kijk het nog 2 weken aan en als het dan nog niet goed is verkoop
ik Bogachka...


Groetjes van een heel verdrietige Shalane die met haar handen in het haar zit.



Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 18:51

Ik vind bokken I.M.O een zeer slechte eigenschap,zeker als het zich herhaalt.Ze heeft nergens pijn,ik heb spullen van het zachste materiaal en alles ligt perfect,haar bit zit goed in haar mond en nergens steekt er wat uit...dus pijn heeft ze niet.En ik denk niet dat de vorige eigenaar haar terug wil?!?!?!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 18:58

HOE MOET IK IN GODSNAAM ACHTER DE OORZAAK KOMEN???

en je kan wel gaan zitten zeggen van jah je had er meteen op moeten klimmen maar dat moet je fisiek ook kunnen hoor!!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 18:59

Nathalie schreef:
Sorry dat ik het zeg maar ik vind je heel DOM bezig.
Geef dat beestje de tijd om aan je te wennen en ga niet meteen naar buiten joh!
Ik heb niet eens het hele verhaal gelezen maar moest dit echt kwijt.
Je zegt wel dat dit misschien niks voor je is omdat ze bokt enzo. Maar geef haar gewoon de tijd! Je hebt haar nog niet eens een week. Toch?
Nou, ga gewoon eerst eens een paar weken rustig in de bak rijden en dan pas naar buiten! Sorrymaar ik kan me hier wel een beetje kwaad om maken. Dat beestje doet niks anders dan normaal. Verward

En ik vind niet dat jij zo mag spreken! Ik heb toch in de bak gereden???
Damn wat trek jij weer snel conclusies zeg! En trouwens,3 weken lang alleen in een bak rijden is voor het paard ook niet goed,dat jij dat nou doet......tsssss

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 19:08

Ik laat iemand anders wel op haar buiten rijden,zelf ga ik dat echt niet meer doen,NO WAY!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 19:39

Ik heb met de eigenaar gebeld.

* ik ga minder voeren
* ze gaat het land op

Hopen dat het beter gaat.Ik ga zelf in de bak rijden en dat andere meisje gaat buiten rijden totdat ik weer vertrouwen heb ik haar Haha! Bedankt voor de tips (sorry nath) Lachen En ik ben ook niet hard voor mijn paard(en) ik sla ze nooit,alleen als het echt nodig is.Was wel kwaad maar ik krop het vaak van binnen op...Zal echt niet mijn paard in mekaar rossen...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 20:22

stef schreef:
heb ook niet het hele verhaal gevolgt, vandaar wat vragen:
1) Hoe stond ze bij de vorige eigenaar? (binnen of buiten)
* Paar uur per dag buiten (ga ik nu ook doen)
2) Welk voer kreeg ze bij de vorige eigenaar, en hoeveel
* 1 kg zonder beweging,krijgt nu 3kg (ga verminderen) Frusty Bloos
3) Hoe werd ze gereden bij de vorige eigenaar (buiten of bak)
*2x per week in de buitenbak
4) Heb je proefgereden, zo ja, hoe was ze toen?
*Was erg rustig onder het zadel,een zeer fijne pony
5) Heb je er nu misschien een ander bit in hangen dan dat ze gewend was?
* Nee precies hetzelfde ook precies dezelfde maat (dubbelgebroken)
5) Ligt er een ander zadel op dat misschien toch niet helemaal goed is?
* Nee,het zadel ligt meer dan perfect,en ik heb een extra zachte dressuursingel gekozen en het zadel ligt echt goed!
6) Heeft ze nergens een wondje o.i.d.? Kende namelijk een pony die onder de buik precies onder de singel een wondje had, wat je zo dus niet zag, pony bokte ook ineens van de een op andere dag
* Nee geen 1 wondje gezien

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 21:28

Laten behandelen door een manu watteh?
Wat is dat? Ik zit nu al wat rustiger achter de computer...eerst was ik helemaal aan het trillen.En waarom moet het altijd aan dat verdomde ras liggen? Welsh-pony's of wat dan ook kunnen vaak nog drukker zijn als arabieren! Dus houd op aub met dat rassengedoe Misselijk Ik heb een arabier gekozen omdat het schitterende en vooral lieve paarden zijn,en omdat ze gauw naar 1 persoon toetrekken.Ik wist wel dat arabieren veel temprament hadden maar bokken en stijgeren kan je I.M.O niet onder temprament verstaan Frusty

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 19:02

Ik was altijd goed voor haar,heb geen 1 greintje van angst vertoond en ook niet toen ik op haar zat.Heel relaxt en ontspannen keerde ik om en *KABOEM* de explosie barste los.Hoe kan ik er dan wat aan doen? Met mij kon ze geen loopje nemen...maar nu ben ik wel bang van haar geworden! Als ik mijn cap niet op had gehad had ik nu in het ziekenhuis gelegen!

Ik vind het ook altijd BULLSHIT dat er zo over arabjes gepraat word,
ik heb Bogachka gekocht omdat die mensen zeiden dat ze altijd harstikke rustig/lief/braaf enz enz was....Mhhh mooi niet duz! Ze heeft al verminderd voer gekregen en ze heeft de hele dag in de bak gestaan (op het weiland niet want we waren bang dat ze de sloot in zou rennen)...
Toen ging ik haar longeren.Die mongool ging zo hard dat ze op der bek ging! Splash,helemaal onderwater Boos! K*t knol! Sorry dat ik het zeg hoor,ik zal hier weer heeeeeel veeeeeeel reacties op krijgen,maar dit is nu het moment zoals ik erover denk.Ook zegt de 1 tegen mij: jah arabjes hebben soms vreemde trekjes,of jah,dat had je moeten weten als je een arab kocht! BULLSHIT! Ik heb haar gekocht vanwege haar -toen nog- brave en zeer rustige karakter.En het scheen dat er kids van 7 mee over de weg gingen! Dus met dat: ja dan had je geen arab kunnen kopen vind ik allemaal gelul...BULLSHIT Dan zegt de andere weer tegen mij : jaaaaaa het komt allemaal goed! Wat moet ik dan geloven?!?
Zo maken ze mij ook gek...En ze zitten me af te snouwen als ik niet doe wat hun mij vertellen.Bijv. met longeren,de stalhoudster zegt van ja dan moet je met de longeerzweep zorgen dat ie naar buiten gaat! Mijn moeder zegt haar weer na (ik ben g.v.d niet doof!) Ik probeer het te doen,als gevolg dat Bogachka keihard gaat rennen en trekken.Ik doe het dus niet meer.Zitten ze weer op me te zeiken: ja doe het touw dan langer! Doe ik dat....Resultaat: touw hangt in plas,Bogachka geen meter verder.....Toen begon ik pas echt boos te worden...Hun weer zeiken (4x toe zelfs!) ja je moet hem met de zweep naar buiten werken! En ik zeg: DAT DOET IE NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! weer het hele gezeik van voor af aan.Toen Bogachka op haar bek in de bak (had gelukkig nix)....Ik ben er direct mee gekapt...Had er effe geen zin meer in...Bogachka in stalgezet (onder de modder) en deken erover gegooit.Eten gegeven...En toen draaide ze met haar reet naar mij toe en duwde me zowat omver...Ik gaf haar een mep op haar reet...Zegt de stalhoudster: ja je moet hem niet slaan,dat onthoud ie! Mijn moeder zegt direct de stalhoudster na (ik ben niet doohoof!) Boos! G.v.d eerst tegen me zeggen ja je moet hem met de zweep naar buiten doen! En dan commentaar op mij gaan geven als ik haar een klap op haar reet verkoop als ze me omver duwt?

Hoe maak je een mens gek? Daarna ruzie met mijn moeder in de auto...
Waarom ik haar zit af te snauwen?!?!? Vind je het gek? Sorry hoor...Heftige ruzie in de auto.Doe ik weer normaal tegen der is het nog niet goed! Sjongejonge...Ik zet koffie voor der is het in ene wel weer goed Frusty Scheve mond\ hoezo hippokriet? Ja dat heb ik haar ook gezegt hoor! Dat ik het banketstaaf vind dat ik normaal tegen haar deed en dat ik koffie moet gaan zetten om te zorgen dat zij weer normaal tegen mij doet......Alsof het altijd aan mij ligt!!!!! Boos! Ruzie opgelost een half uur later....En nu,nu ben ik het even van mij af aan het schrijven op bokt.

Groetjes Shalane die niet meer weet wie ze moet geloven en wat ze moet doen.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 19:19

HOE kan ik rustig blijven als iedereen wat anders tegen mij zegt en me zit af te katten en 15.000 x hetzelfde zegt?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:15

"Probeer eens rustig te worden"

Mag ik effe kotsen? Misselijk Ik ben hartstikke rustig...Maar van dat eeuwige commentaar van die zeikerds word ik wel opgefokt jah!! En onder het rijden ben ik ook altijd de rustigste...Ik vind het ook al vreemd,
want ik had de 2x daarvoor hetzelfde stuk gereden (1x met iemand er bij en 1x zonder iemand erbij) en toen deed ze helemaal niets! Gaf geen kick! En nu opeens terwijl ik mega rustig en ontspannen was begint ze uit het niets (ook niet oren naar achteren ofzo) te bokken,ik had het helemaal niet zien aankomen...De volgende dag gebeurde er hetzelfde...Dat vind ik zo vreemd...De keren daarvoor deed ze dat stuk perfect....En naar dat stukje toerijden duurt al zeker 10 minuten en daar was er ook nog niets aan de hand,daarvoor ook niet! Dus het kan niet aan het tuig liggen (ook niet aan de peesbeschermers Knipoog ) en ook niet aan mij.......

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:17

Misschien kunnen ze bij de ponyclub mij helpen...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:19

Wat heb ik hier nou weer aan Boos! Boos! Boos! Boos! Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Frusty Frusty Frusty Frusty Boos! Boos! Boos! Boos!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:27

1: Adviezen heb ik hartstikke goed aangenomen,rijd nu in de bak enz enz
2: Ik wil alles niet te snel,maar ik snap niet waarom ze 2x eerder er wel langs ging en nu opeens mij eraf flikkerd
3: ik "Peeuw" niet tegen iedereen maar ik mag toch wel zeggen dat ik rustig ben?
4: Ik heb nog geen 1x gezien dat ik zei dat iemand alleen maar iets beters wist,misschien zie je wel dubbel? Ik heb het alleen over die stalhoudster......

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:30

Ik denk dat jij aan oostindische blindheid lijd ofzo

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:35

Waarmee moet ik spotten? Oostindische blindheid betekend dat jij dingen WILT zien die er niet zijn.Of dingen WILT geloven die er niet zijn.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:36

Waarmee moet ik spotten? Oostindische blindheid betekend dat jij dingen WILT zien die er niet zijn.Of dingen WILT geloven die er niet zijn.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-02 20:54

Brendie,bedankt voor het verzieken van mijn topic Boos!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 18:25

Oke nu even mijn verhaal (ik heb echt AL jullie adviezen opgevolgd)

1.Ik snap niet waarom de mensen de conclusie meteen al trekken dat in "druk" ben,want dit is JUIST niet het geval.Ook vind ik het banketstaaf dat er meteen word gezegt dat ik haar niet aankan,wat mij erg veel verdriet doet.IK BEN TOCH MET DE PROEFRIT OOK IN HET BOS GEWEEST?!?!?!?!?
Ik had toch ook maar gehoord dat heel veel kleine meisjes makkelijk op haar kunnen rijden.Als ze hadden gezegt: ja soms bokt ze en ze is heel sterk etc. had ik haar echt niet gekocht hoor! Ik kocht een fijn paardje...

2.Bogachka en ik zijn opnieuw begonnen,ik geef zelf toe dat de start verkeerd was...te snel...Vandaag heeft ze de hele dag in de bak gestaan,
en het laatste uur met Sunny erbij Lovers Daarna naar stal gebracht en heerlijk met haar staan te knuffelen en ik heb haar gepoetst.Daarna voer gegeven en een kus aan beide paarden gegeven Lovers Ze was heerlijk rustig Lovers

3.Mijn werkmethode: elke dag in de bak/weiland...Als ik kom even stappen langs de weg aan de hand,gezellig even lopen en de omgeving verkennen...Volgende dag in de bak even erop rijden...STAPPEN...een paar dagen lang alleen maar stappen,dit ook omdat zij mij weer een stukje vertrouwen moet geven.En langszaam opbouwen totdat we uiteindelijk na een paar weken een keer kunnen galloperen,en na een paar maanden naar buiten kunnen!

Wat ik zo banketstaaf aan sommige mensen vind is dat ze meteen de conclusie trekken dat ik "druk" ben,of what ever.Ik wil ze even op het hard drukken dat dit niet zo is...Bij mijn paarden ben ik ALTIJD rustig...op bokt gooi ik mijn verhaal er eigelijk uit,en vraag om advies.Hebben jullie een geheime camera bij mij op stal opgehangen waardoor jullie de conclusie trekken dat ik nix met deze adviezen doe????? NEE! Houd toch is op met dat ge-conclusie-getrek! Want zo doe je mij ook pijn! Ik heb er meer aan als je mijn verhaal goed doorleest (en daarin kan je duidelijk lezen dat ik rustig was) en dat jullie me adviezen/tips geven.

Groetjes Shalane (een happy Shalane want het ging vandaag goed Lachen )

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 19:43

Lachen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-02 14:03

Is er al Lachen het gaat nu al veel beter.Ben vanmiddag klaar voor mijn 1e ritje na de val Bloos Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Glenda, karin30, Kayley95, Lanoca, Paardennamen, Titsia, vilo en 155 bezoekers