Discussiestelling! Jullie mening!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Discussiestelling! Jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 17:22

"Ruiters die nog nooit van een paard zijn gevallen zijn geen ruiters! "
die zin word vaak tegen me gezegd als ik vertel dat ik nog nooit van een paard/pony ben gevallen! wat vinden jullie???
ik zet deze toppic erop om te willen weten wat jullie hiervan vinden?

[edit: Antoinette]Titel aangepast, hoofdletters naar kleine letters[/edit]

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:26

gelukvogels...
of hebben een goede zit
of nog niet veel verschillende paarden-ervaring...
of of of...

Als je valt kan dat betekenen dat je geen goede zit hebt, of je een paard hebt wat gewoon slecht uit te zitten is...
Vind niet dat je daar het niveau van je rijden af kan leiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:28

[quote="Alieta"]"Ruiters die nog nooit van een paard zijn gevallen zijn geen ruiters! "
of hebben veel geluk gehad

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 17:33

ben benieuwd,...hoeveel reacties ik hierop krijg ik ga namelijk de meningen tellen Tong uitsteken

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:37

Ik ga helemaal met Ethelate mee.
Ik rij zelf vaak met een vzh zadel, maar met een westernzadel blijf je 10x beter zitten, dus dan val je ook minder snel.

Niet dat ik nu zo bagger rijd hoor, maar ik bedoel je zit zit lekkerder, je zou je altijd beet kunnen pakken etc etc

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:46

Absoluut niet mee eens Lips are sealed
Ik ken iemand die is al heel erg lang niet van haar paarden afgevallen... en nou dat is me toch een ruiter joh hee OK dan!

Maar ja zoals mijn zusje die is ook nog nooit gevallen.... maar die is TE voorzichtig met rijden!

En ik Verward tsja...... ik val er ongeveer iedere maand wel een keer af Haha!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:52

Ben ik het niet mee eens...ligt maar net aan de omstandigheden...
Je hebt een goede zit, braaf paard, gaat nooit onverantwoordelijk hard Schijnheilig etc...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:00

Een ruiter moet weten hoe hij moet vallen. Dat kan d.m.v val-lessen zijn en droog geoefend worden. Maar dat betekend niet dat als je nog nooit bent gevallen, dat je geen ruiter bent. Ik rij ook in een westernzadel en zit stukken steviger dan op een dresuurzadel. Maar hoe langer het duurt, hoe meer angst ik krijg voor de volgende valpartij. Kans is namelijk dat, als je een keertje naast je paard hangt en er krampachtig op wilt blijven zitten, er grotere brokken van kunnen komen als dat je je laat vallen, doorrolt en weer opstaat. Dit natuurlijk altijd afhankelijk van de situatie waar je je in bevindt. In een bos zou ik me niet zo snel laten vallen, in de bak weer wel (mits voldoende afstand van het hek)

Laatste smak is inmiddels een jaar of 7 geleden, en die kwam heel hard aan. Viel in de Ardennen vanuit rengalop met mijn rug in een beek met stenen, mag nog blij zijn dat ik niets gebroken hebt (rolde door na de val en belandde in de beek)

Ben intussen 20 jaar bezig (met onderbrekingen) en misschien hooguit 20 keer gevallen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-04-04 18:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:01

Dit hangt ook van je paard af..je hebt paarden die gewoon braaf zijn en af en toe een bokje geven (daar zal je niet snel vanaf vallen) Maar je hebt ook echt vervelend bokkende paarden en daar val je sneller vanaf..
Ik ben nu 3 keer erafgevallen in de 3,5 jaar dat ik rij en dan zijn het echt banketstaaf valletjes..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:17

Die hebben gewoon nog nooit een echte vuile draak onder hun kont gehad... Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:29

wat een onzin
wel of niet vallen heeft niets met goed rijden te maken natuurlijk

ja arwenlune, die draak heb ik ook gehad en toen zat ik dan ook 3 maanden in de ziekte wet
Maar je hoeft niet altijd een draak onder je kont te hebben om te vallen, getuige m'n laatste ongeluk...................ik kreeg black out...dus ja, dat is niemand z'n schuld..............

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:37

Weet ik hoor, het hoeft geen gemene te zijn. Ben van de week keihard met paard en al onderuit gegaan omdat 'ie een beetje opgefokt liep te miepen.
Maar mensen die echt nog nooit zijn gevallen hebben toch vaak nog nooit op een paard gereden wat bereid is er even moeite voor te doen zeg maar...

(gaaf dat je op Maddox gaat klimmen zeg, hopelijk valt het mee met de pijn en kan je er een beetje van genieten!)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:58

ik denk dat het een combinatie van alles is,
dus gewoon geluk,
of een paard wat geen draak is,

of je goed kan rijden vind ik onzin,
ik bedoel neem anky eens,
die is ook van haar paard gevallen,
dus het kan altijd hoor..hoe goed of slecht je ook rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:10

Niet mee eens, ben heel erg vaak gevallen, maar het ligt eraan op welke paarden je rijdt. Misschine ben je juist meer ruiter als je nooi valt, haha, blijk van kunnen (of van hele brave paarden, hihi)

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:23

Ruiters die nog nooit van een paard zijn gevallen zijn geen ruiters!

Niet mee eens.
Deze mensen kunnen een hele goede zit hebben, braaf paard, geluk etc.
Ik vind niet dat je het niveau van rijden uit het aantal keer van een paard vallen kunt halen.
Daarbij kunnen goede ruiters vaak van hun paard zijn gevallen, en slechte ruiters bijna nooit...

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:36

zozo allemaal niet mee eens...haha..nou ik ook niet hoor..
ik vind het belachelijk,want meestal als mensen eraf vallen ligt aan hun zelf...,en niet eens aan het rijgedrag!!! ik ben er 1 keer vanaf gevallen in 4 jaar..

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:36

ik rijd ook wel voorzichtig maar niet heel erg

Alieta

Berichten: 820
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:37

het staat nu

Wel mee eens Niet mee eens

0 12

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:45

Wel mee eens.

Iemand die niet gevallen is rijdt OF te kort OF te voorzichtig OF heeft geen paard met lanceerneigingen gereden.
Als je alleen maar op makke paarden hebt gereden die nooit een stapje fout doen, ben je volgens mij gewoon geen echt ruiter.

Dit moet je nou niet te zwart-wit zien hoor, er zijn altijd de mazzelkonten die op de een of andere manier geluk hebben gehad en die wel heel aardig kunnen rondsturen, maar de meeste mensen die een béétje ruiter zijn hebben toch wel is een zandhapduik gemaakt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:59

ik ben (veel te) vaak gevallen, maar als fanatiek crosser en springer loop je gewoon al wat meer kans erop Haha! Twee weken terug nog, paard sprong 1.60 hoog over een steiltje van 80 cm, duikt de grond in bij de landing en stopt voor de tweede van de dubbel. Toen lag ik dus in het zand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:04

Wel voor een stukje mee eens

Als je altijd voorzichtig bent of op droge knollen rijd ben je geen goede ruiter.
Misschien goed genoeg voor wat je zelf zoekt in het rijden.
Maar zet je zo iemand op een moeilijk paard kun je wedden dat er bossebollen komen Lachen

Dus goede ruiter voor rustige betrouwbare paarden (veel ruiters willen niet anders)
Maar geen goede ruiter voor moeilijke paarden.

Maar iemand die veel gevallen is, is ook niet per defenitie een goede ruiter Lachen

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:24

Jij kan het een stuk beter uitleggen, maar dat bedoel ik nou ook!

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 20:36

Ik ben al zo vaak gevallen, maar ik reed dan ook wel altijd een pony die regelmatig ineens 'ontplofte' een echte draak was het! Ook met springen heb ik er al eens wat keertjes naast gelegen... Eén ding is zeker, ik heb er een hele stevige zit van gekregen. Haha!

Ik ben het niet helemaal met de stelling eens, ik denk dat je gewoon ook heel veel geluk kunt hebben. Zonder eraf te vallen kun je ook een hele goede ruiter worden.
Toch denk ik dat (soms) een keertje er af vallen een stukje ervaring is. Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:13

Als het aantal keren dat je valt garant staat voor het zijn van een goede ruiter, dan ben ik de beste!

Mijn record is 8 keer in 1 les..... Haha!

Zonder gekheid, ik denk dat er maar weinig zijn die nooit vallen of gevallen zijn, al merk ik wel dat naarmate de tijd verstrijkt, ik wel minder vaak val... maar ALS ik val, dan val ik goed Haha!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:24

Eraf vallen hoort erbij, maar daar moet je niet over zeuren gewoon rijden! Dan ben je een echte ruiter..... denk ik maar ik vind die stelling behoorlijk bagger, eraf vallen hoort erbij, maar als je d'r een keer afdondert ben je niet meteen een ruiter Haha!