En toen was het over...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

En toen was het over...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 11:45

Ik wilde het nog niet eerder kenbaar maken hier op bokt maar aangezien vandaag alles een stuk duidelijker is geworden nu toch maar, ik kom er toch niet onder uit.

Eerst even ter duidelijkheid, sinds 3 jaar ben ik eigenaresse van een klein schuurtje/stalletje en een aantal perceeltjes land.
Na veel gezeur met pensionstallen was dit de uitkomst, niet groot en luxe maar wel eigen baas...
Op papier een schapen stal, maar nooit over nagedacht dat je daar geen paarden mag houden.... Schijnheilig

Drie weken terug kregen we een brief van de gemeente dat de stal gekocht hebben met bijbehorende percelen grond nu gebruikt werd tegen de principes van de doel stelling waar het werkelijk voor is.
Zij schreven; fokkerij/handel/pension/rijlessen/ruiterkampen, op zich een kern van waarheid maar voor mij toch echt pure hobby.
Handelen kan ik helemaal niet, elk paardje verkoop ik met een brok in mijn keel... fokken doen we sinds vorig jaar, gewoon hobby matig... en tja de rijlesjes op onze ponytjes, die wij 's winters amper uit kunnen voeren aangezien het dan te nat is... en wij geen luxe accomodatie hebben stellen ook niet mega veel voor maar goed... het mag dus niet. Boos!

Mijn vader heeft een afspraak gemaakt en vandaag was het dan zover.
Om 10 uur werden wij ontvangen.

Al snel bleek wie en wat er geklaagd hadden... de dorpsraad hier, waarvan een de man is van een bevriende paarden eigenaresse en een de vader van een ex leerling... Tja van je kennissen moet je het dus hebben he

De meneer met wie wij het gesprek hadden vertelde ons dat we eventueel uitstel zouden kunnen krijgen (wel nadat mijn vader uitgelegd had dat paarden levende haven is en dat je niet een twee drie een nieuwe eigenaar voor ze gevonden hebt... en natuurlijk wil je van je klanten netjes afscheid kunnen nemen) maar dat het er verder niet best uit zou zien... een paar paardjes (hobbymatig 1 of 2 van mij zelf) en wat schapen zou evt. wel mogelijk zijn.... maar goed dat wil ik niet... ik ben hier al vanaf mijn 14e mee bezig, rustig aan opgebouwd en dacht nu klaar te zijn.
Ik wil niet groot, ik wil niet meer dan dat ik nu heb maar wil wel kunnen genieten van mijn pony's en de kinderen die ik hier mee kan vermaken.

Tja en nu, afwachtten, hopen op lang uitstel, maar langer dan september zou het zo ie zo niet zijn... op zoek naar een nieuwe locatie of toch de hele boel verkopen... mijn lieve paardjes, stuk voor stuk heb ik wat met ze, natuurlijk met de ene meer dan met de andere maar als ik zo op papier zou zetten wie er niet weg mogen zit ik toch met te veel... Verward

Ik houd jullie op de hoogte, nu weten jullie wel waarom alles een beetje op een laag pitje staat en waarom ik mij misschien niet aan afspraken kan houden die ik gemaakt heb, sorry voor dat alles.

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:53

Jeetje wat erg!
Denk je het eindelijk voor elkaar
te hebben.....Echt heel naar voor je en idd hopen
op langer uitstel!
Succes Knipoog

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:59

Wat een donderslag..... Ik leef erg met je mee. Als er iets is waarmee ik je kan helpen, moet je dat zeggen.
Ik wil je met alle liefde helpen in deze zware moeilijke periode. Een droom die in duigen valt. Zo hard er voor gewerkt.... Dit gun ik jou niet. Jij verdient meer!

Veel sterkte meid, we houden contact!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:27

Vreselijk dat de gemeente je droom zo ineens uit elkaar laat spatten! Sterkte er mee!! Ach gut

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:32

En is er geen mouw aan te passen? Zodat je toch op die grond je paarden mag houden? Mits goede uitleg dat het niet winstgevend en puur hobbymatig is?
Hoe lang zijn jullie er al mee bezig? Misschien dat je je op de duur ervan kunt beroepen (bijvoorbeeld dat je al langer dan x jaar bezig bent en er nog nooit geklaagd is of wat dan ook en er nooit wat over gezegd is door de gemeente...)

Ik twijfel wel of dit mogelijk is, aan je berichtje af te leiden hierboven... maar het kan nooit kwaad om te proberen hé.

En anders misschien op zoek naar een andere locatie, zodat het toch nog mogelijk is om verder te doen waarmee je bezig bent... Ik hoop in ieder geval dat het positief voor je uitdraait in de toekomst...

Sterkte met het zoeken naar een eventuele oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:59

He getverdemme Afke en je was zo leuk bezig daar.... Balen zeg....
Is er geen mogelijkheid om e.e.a. in een stichting onderte brengen oid? En dan op een andere locatie door te gaan?
Het zou zo zonde zijn als je alles waar je zo hard voor gewerkt hebt en waar je zo'n plezier aan beleeft, ineens af moet schrijven....

Ik duim voor je dat er een goede oplossing komt meis!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:39

Jeetje meis..Dat is niet niks.. Mooi K*t zeg maar... Lips are sealed Als er iets is wat ik doen kan,moet je het zeggen hoor... Hou me op de hoogte hoor! xxx mij!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:02

Sjees meid, wat een ellende!
Ik heb je gepb't hoor, misschien kan ik je wel helpen!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:19

achgut, met vergunningen en beperkingen en bestemmingen (nog niet te spreken over bestemmingswijzigingen) is het ook altijd wat hé Ach gut ...gek kan je er van worden (ik weet er ook alles van).

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:13

Ik heb je profiel even bekeken en gezien het aantal pony's (meer dan 20) en een aantal paarden kan ik de gemeente wel begrijpen dat ze dit niet meer als hobbymatig beschouwen. Aan de andere kant zit je er (blijkbaar) al jaren. Waarom is er niet eerder ingegrepen. Is het niet mogelijk dat het bestemmingsplan gewijzigd wordt door middel van een WRO art 19 procedure of een vrijstellingsprocedure. Ga eens praten met de Wethouder (vooral in kleinere gemeenten wil dit nog wel eens invloed hebben!) Zeg dat je jaaaaren zit bla bla. Vecht voor je zelf! laat je niet zomaar wegjagen. Bel de krant op, zoek publiciteit Ik ben gemeenteambtenaar (milieu) dus ik kan het weten.

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:28

wat verschrikkelijk voor je,als je alles met zoveel liefde hebt opgeboouwd is het een drama dat ze je dit aan kunnen doen,en dan klagen zeg,wat kinderachtig!
als er niemand had geklaagd dan had er geen haan naar gekraaid,wat erg om zo weg te moeten.
ik wens je heel veel sterkte!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:12

Jeetje Afke.....
Nu je eindelijk sinds kort iets helemaal voor jezelf had, en dan krijg je dit

Hopelijk vind je nog tijdig een oplossing
Sterkte Ach gut

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:20

jeetje Afke dat is echt niet leuk.
Ik weet wel dat je het er op de Hazelhorst ook al over had.
Wat flauw dat door 2 mensen zoiets nu mis dreigt te lopen.

Ik duim mee dat er toch nog wat aan gedaan kan worden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:22

Typisch nederland, om iemand zo out of the blue de grond onder zijn voeten weg te halen. Waarom LATEN ze mensen niet gewoon?

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:20

Nanda schreef:
Ik heb je profiel even bekeken en gezien het aantal pony's (meer dan 20) en een aantal paarden kan ik de gemeente wel begrijpen dat ze dit niet meer als hobbymatig beschouwen. Aan de andere kant zit je er (blijkbaar) al jaren. Waarom is er niet eerder ingegrepen.

Hier ben ik het mee eens. Zo te horen ben je bedrijfsmatig bezig, je vraagt ook geld voor de lessen die je geeft neem ik aan, dan is het sowieso geen hobby meer lijkt mij. En dan nog het organiseren van ruiterkampen, trainen van paarden e.d.
Dat je van je hobby je werk hebt gemaakt wil niet zeggen dat het op deze schaal nog hobbymatig is. Mijn werk is ook een hobby van mij, als je het zo bekijkt dan klopt het wel wat je zegt.

Ik hoop voor jou wel dat de gemeente evt. het bestemmingsplan aan wil passen en je wel door kunt gaan. Ik zou dan wel even kijken of je toch niet beter een bedrijf / stichting op kunt richten waar je alles onderbrengt.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 10:37

Nanda schreef:
Ik heb je profiel even bekeken en gezien het aantal pony's (meer dan 20) en een aantal paarden kan ik de gemeente wel begrijpen dat ze dit niet meer als hobbymatig beschouwen. Aan de andere kant zit je er (blijkbaar) al jaren. Waarom is er niet eerder ingegrepen. Is het niet mogelijk dat het bestemmingsplan gewijzigd wordt door middel van een WRO art 19 procedure of een vrijstellingsprocedure. Ga eens praten met de Wethouder (vooral in kleinere gemeenten wil dit nog wel eens invloed hebben!) Zeg dat je jaaaaren zit bla bla. Vecht voor je zelf! laat je niet zomaar wegjagen. Bel de krant op, zoek publiciteit Ik ben gemeenteambtenaar (milieu) dus ik kan het weten.


Helaas, Amsterdam is geen kleine gemeente dus dat gaat zeer zeker niet lukken.
Waterland is zo beschermd als wat en ze vertelde mij dat paarden niet meer onder agrarisch bestaan.
Geld verdienen doe ik er niet mee, dus het is puur hobby maar goed leg ze dat maar eens uit.

Thanks voor al jullie lieve berichtjes, we zullen moeten zien hoe het loopt.
Voor de gene die intresse in onze pony's hebben, voorlopig verkoop ik nog niets maar ik houd het in mijn hoofd.

Grtz.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:54

Ohh dat is verschrikkelijk!! Ik heb dan misschien iets minder paardjes maar wel hetzelfde idee; eigen stalletje, eigen paardjes, tevreden kindjes. En eigen baas uiteraard, lekker rustig, enz. Bah ik zou ook zwaar depri zijn als dat ineens weg viel...
Heel, heel heel veel sterkte meis, ik hoop dat je iets anders vindt!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 10:59

Jeetje....
Dat zijn geen leuke dingen .
Vind het wel raar, want je zit er blijkbaar al een tijd en ze grijpen nu pas in.
Lekkere kennissen heb je inderdaad, dat ze je dit aandoen.
Veel sterkte. Ach gut

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 12:39

Hmmmm ..... heb je dan zelf nooit nagevraagd hoe het zat met vergunningen?
Je moet toch kunnen begrijpen dat je niet zo maar zonder meer 20 pony's kunt houden, kampen organiseren en lessen geven?
Je kent NL. en de regelgeving toch wel een beetje?

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:50

waar slaat het op? Het is logisch dat wanneer je iemand overlast bezorgd er IETS aan gedaan wrd, maar dit is wel erg overdreven....sterkte

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:01

klinkt echt niet leuk, maar idd je hebt wel erg vele pony`s, dus hetw as eigenlijk wel een beetje voorspelaar dat je er problemen mee zou krijgen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:02

Ik vraag mij af wat die overlast dan zou zijn? Je zit met je pony's toch een behoorlijk stuk van de bewoonde wereld, het enige wat je om je heen hebt daar is weiland........als er nou huizen omheen zouden staan ok dan begrijp ik het nog maar er is daar niets anders dan weiland, toch?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:03

Ik weet hier alles van!!!
Voordat ik paardenhandelaar werd, had ik een hele leuke hobbystal samen met Wil, mijn huisgenoot.
Dingen groeiden uit, maar wie heeft daar last van?
Juist, jaloerse kennissen die je aangeven.
Ik heb 3 jaar gerecht, uiteindelijk moesten we toch stoppen en stallen afbreken.
Ik kon er niet meer tegen, en ben bij Toon in Prinsenbeek in de handel gegaan.

Wil is echter doorgegaan, weliswaar op kleinere schaal ( hij is niet zo streberig als ik), maar t loopt daar weer heel leuk!In Juni viert hij zijn 10 jarig bestaan, wordt een grote dag, ook Stef komt dan optreden!
Zolang er niet over geklaagd wordt is het goed.
Pas heel even alles aan, op het moment dat je controles krijgt, en als de zaak achter de rug is, kun je weer rustig opbouwen.

Ik kan het weten! Knipoog

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 09:36

Thanks weer voor al jullie commentaar.

Op zich is het zo dat ik veel pony's heb en mensen het dan als commercieel zien, probleem echter is dat de meeste paardjes hier gekomen zijn met een reden en dat ik altijd geleerd heb dat je 5 paardjes per ha mag houden.
Met mijn 10 ha is dat dus 50 paarden, niet dat ik dat van plan was maar goed zo heb ik er altijd over gedacht...
's Winters stonden er hier maar 10 / 15 paardjes dus kon ook geen probleem zijn met de stal...

Dus wel, probleem is dat ze niet op de wei mogen, de stal word bijna niet over gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 09:40

En als je ze dan eens de komende tijd (tot e.e.a. overgewaaid is zullen we maar zeggen) alleen in wisselbeurten buiten zet? Dus zeg maar niet meer dan 4 pony's tegelijk in de wei en de rest gewoon op stal?
Misschien is het op die manier te omzeilen?

Ik hoop dat je eruit komt, 't zou zo zonde zijn om alles op te moeten geven.