Wat ben ik trots op die kanjer van mij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Wat ben ik trots op die kanjer van mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 20:09

Vandaag heb ik een rit gemaakt van zo'n twee en een half uur. Samen met Renaat en Olly. Laiser vertrouwt Olly blindelings, dus een buitenrit et hem is ideaal.
Normaal is een buitenrit heel verrassend met Laiser. Steigeren gebeurt dan ook.
Vandaag voelde hij heel drammerig aan. In de binnenbak was hij heel fris. Maar we hadden afgesproken om een rit te maken, dus gingen we gewoon op pad. Na zo'n 5 minuten schrok hij ergens van en draaide 180 graden. Maar Olly stapte door. (Dat hadden we afgesproken anders iser met Laiser helemaal niet meer te rijden. En als hij te erg zou steigeren zou ik afstappen een paar meter met hem aan de hand stappen en dan er weer op.) Ik deed niets, ik gaf geen kuit druk, hield gewoon een contactteugeltje en wachtte af. Ik vroeg of Renaat even wilden stoppen. (ze was toen al zo'n 15 meter verder).
Ik vroeg Laiser wat we gingen doen, zou hij zelf met Olly mee gaan, of bleven we wachten tot we een ons wogen.
Toen draaide hij terug en stapte naar Olly terug, zonder verder nog te stoppen. Je snapte wel dat ik hem toen goed beloond heb, hij durfde zelf langs dat enge stukje te lopen.
Er zijn nog meer enge stukjes geweest, maar door op dat moment schouderbinnenwaarts te rijden kwamen we er zonder kleerscheuren voorbij.
Gedurende de rit werd hij steeds relaxter en uiteindelijk heeft hij drie-kwart van de rit met lange teugels gelopen. Gewoon dwars door het dorp met auto's, bussen, scooters, fietsers die voorbij kwamen.
En dat is echt uniek. Normaal kan ik hem geen lange teugel geven.
Je snapt wel dat ik heel trots op hem was.
Op de kanaaldijk werd hij wel een beetje gespannen, maar hij heeft totaal niet moeilijk gedaan. Ja het is echt een Kanjer van een paard.
Toen we terug kwamen heb k hem maar eens extra verwend met lauwe slobber met mix en een dijk van een wortel.

Echt waar Ik ben super trots op mijn stoere bink. (glim glim glim) Lovers

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 20:25

Goed hoor, misschien gaf de berijder hem ook vertrouwen Knipoog
Ik ben blij dat het goed gegaan is en dat je zelfs met een lange teugel door het dorp heen kon lopen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-02 12:16

Evy schreef:
Goed hoor, misschien gaf de berijder hem ook vertrouwen Knipoog
Ik hoop van wel. Ik was in ieder geval zelf ook veel relaxter toen hij zo lekker aanvoelde. Lovers
Ik heb er nu ook wel vertrouwen in dat we ooit nog wel eens met z'n tweetjes op pad kunnen gaan.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 13:34

Fijn meid!! Dan kunnen jullie dadelijk SAMEN genieten van de buitenrit!
Nog veel plezier... de eerste stappen zijn duidelijk gezet nu!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 14:58

Lekker gevoel he? Als je paard zo braaf is, ipv er een potje van te maken!
Laiser is dus niet alleen groot in stokmaat *LOL*