het heeft een jaar geduurt maar..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

het heeft een jaar geduurt maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 10:58

Na bijna een jaar rustig rijden en af en toe eens een redelijk galopje heb ik gisteren voor het eerst uitgetest hoe hard ze kon

Ik kan 1 ding zeggen het ging "HARD" Bloos! en het kon nog harder
Maar voor de eerste keer was dit wel hard genoeg Knipoog

Ik had namelijk een tempo ritje ingepland gisteren omdat ik daar eigenlijk nooit aantoe gekomen ben.
Ik dus los gestapt naar het bos en daar aangekomen eerst eens een rustig drafje Haha!
Nog een klein stukje stappen en dan gaat het beginnen OK dan!
We hebben ongeveer een klein half uurtje alleen maar gedraaft en gegaloppeerd
Veel tempo wisselingen van verzameld naar uitgestrekt enz.
Het ging zo lekker dat we ook maar even over het springpaadje was gegaan Haha!

Aan het einde hebben we een lang recht stuk en ik dacht 'waarom ook niet het gaat zo lekker'
Dus alle remmen los
Haar hoofd kwam omhoog oortjes naar voren en een staart als vlag OK dan!
Even raakte ik lichtelijk in paniek omdat ze echt zo hard ging dat ik dacht 'dit gaat niet goed ' toch nog even doorgezet Bloos
Voor het eerst heel hard en het hele stuk rechtdoor zonder wegspringen (daar ben ik namelijk zo bang voor Scheve mond )

Het mooiste was haar uitdrukking toen ik haar weer in stap terug had, wat overegens makkelijker ging dan ik verwacht had OK dan!
Staart dus nog omhoog hals als een zwaan en een hele luide (tja hoe moet je het zeggen Verward ) luchtuitlating zo van "woesj" met van die open grote neusgaten en in 1 keer alle lucht erdoor blazen

Mijn vriend vergelijkt het met het afblazen van lucht bij een turbo Tong uitsteken en zo klonk het ook bijna *LOL*

Ik heb nog nooit zo lekker gereden Haha! werd er zelfs Huilen emotioneel van Bloos

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:16

Zooo gaaf hoor Haha! Goed van je dat je toch hebt doorgezet!! Heerlijk is dat he Haha! Je paardje lekker uitlaten razen Haha!!!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 12:18

Vroeger durfte ik het wel op elk paard maar omdat ik 1 keer erg hard gevallen was durfte ik het niet aan op mijn eigen pony.
Dit omdat ze dus altijd ergens van schok tijdens de galop en dan 'hup'met 4 benen de andere kant op en ik op haar nek Boos!
Nu ging ze rechtdoor en ik heb geleerd dat ik beter rechtop kan blijven zitten dan in verlichtezit dan heb je meer steun OK dan! het helpt
Ik sta nu wel in de beugels maar met mijn rug recht net zoals op een ijslander in telgang

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:58

Heerlijk he z'on loeiharde galop, ik doe dat altijd op een heel lang zandpad. Als kathy het pad al ziet begint ze al met tempo maken Haha! Zo leuk vind ze het en ik ook! Pling

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:05

Vanochtend begon die van mij ook op hetzelfde stuk te galloperen, zo zonder hulpen.
Vindt ik niet erg maar de volgende keer moet ze het stappen anders kan het gevaarlijk worden Boos!
Het is namelijk wel een druk pad wat wel overzichtelijk is en als er dus geen mensen lopen net zoals gisteren en vandaag dan kan het
Anders kan het niet en ze zou toch naar mij moeten luisteren Knipoog

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:18

ja je moet wel baas blijven, anders moet je dat stuk gewoon een paar in stap doen, niet altijd op dezelfde plaatsen galoperen. maar het is altijd weer een hele overwining als is echt lekker leuk is gelukt, fijn gevoel he

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:55

Zie je me niet glimmen van blijdschap

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:39

ja hoor de hele pc hier geeft licht Haha!
gaaf is dat, crossen.. mits verantwoord..
ik doe het ook regfelmatig maar gister moest ze van mij het lange rechte zandpad maar es in stap afleggen... en dat zonder teugels... die zaten om de knop dus kon ze zo pakken hoor..
leuk voor je en nog veel raceplezier

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 16:42

stappen is ook leuk maar af en toe een stukje wat tempo rijden is wel fijn
ik ben nu gewoon erg blij dat ik het nu eindelijk durf OK dan!