Soms zou ik willen datik niet aan paardijden was begonnen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Soms zou ik willen datik niet aan paardijden was begonnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-02 20:42

Hebben jullie daar ook wel eens last van??
Ik rijd iedere dag, dus dat betekent dat ik iedere dag uit werk (fulltime) naar stal moet en om een uur of 9 pas weer thuis ben. 's weekends ga ik niet vaak uit, omdat ik dan een beetje bij moet komen van de week. Op zaterdag help ik altijd op stal dus een dag shoppen ofzo komt ook zelden voor.

Over een maand ga ik met mijn nieuwe studie beginnen. Die heb ik min of meer uitgezocht op locatie, vlak bij huis. Ver weg studeren zou betekenen dat ik niet meer paard kon rijden (want ik kan Iwaldo niet meenemen) Maar mijn school gaat verhuizen, dus dan moet ik alsnog met de trein. Op kamers kan niet, ik zou ook gewoon bijna niet thuis zijn omdat ik moet rijden. En dan heb ik geen tijd om geld te verdienen voor de huur. Ik zou best het studentenleven in willen, maar kan het volgens mij gewoon niet combineren met Waldo.

Ik heb best een kleine vriendenkring, omdat gewoon zoveel tijd in dat paard gaat zitten. Echte vrienden snappen dat wel, maar er blijven mensen die je dan een paar weken niet zien en dan nauwelijks meer iets van zich laten horen.

Mensen zeggen veel tegen mij dat ik mijn leven niet af moet laten hangen van mijn paard. Dat doe ik wel. Het is nog niet eens mijn paard, maar ik ben er wel verantwoordelijk voor, en ik heb er ook gewoon erg veel lol in. Ik ben maar 3 maanden naar de USA geweest, terwijl ik een jaar van plan was. Maar dan kon ik niemand vinden om hem te verzorgen dus was ik bang mijn paardje kwijt te raken.

Snappen jullie waar ik heen wil? Ik vind het allemaal hardstikke leuk, en heb er zelf voor gekozen. Ik ben blij dat dit allemaal voor mij mogelijk is, zelfs wedstrijden liggen in het verschiet. Maar soms word ik wel eens 's ochtends wakker en dan zou ik willen dat ik van de een op de andere dag nooit meer naar Iwaldo kon gaan... op kamers gaan, een nieuw leven beginnen, in het studentenleven... Verdrietig

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 20:56

Dat probleem heb ik eigenlijk ook een beetje ik heb totaal geen sociaal leven, ik woon in de prov groningen, ik heb hier geen vrienden (klinkt wel heel erg zielig.. Haha! ) en ik zit in Zwolle op school, ik reis 3 uur heen en weer terug, kan dus weinig met mijn paardjes doen en stappen al helemaal niet! Maar daar komt verandering in, ik ben dit jaar klaar met school en ik ga ergens anders wonen, maar ik kan begrijpen wat je voelt!
Ik moet wel zeggen ik zo veeeeel ongelukkiger zijn zonder die paarden, dat wil ik toch echt niet missen! Veel succes met je studie. gr gabrycha Knipoog

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:00

Mijn ouders waarschuwen me daar nu voor!
Dat ik me niet te veel alleen op Tos moet richten! Want dat er ook nog iets anders naast is!
Ik snap best wat ze bedoelen maar ik ben zo gelukkig en happy!

Ik snap je probleem wel hoor! Misschien kun je samen met iemand Iwaldo gaan doen? dan heb je bv 2x per week een avond of middag vrij en meer tijd!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 21:35

Ohja, dit herken ik echt!
Ik ben 'net' aan een nieuwe studie begonnen en heb daar echt leuke mensen leren kennen. Die kijken me alleen wel raar aan als ik zeg dat mijn merrie mijn grote liefde Knipoog blijft, en soms kan ik gewoon niet blijven kletsen & koffie drinken oid omdat ik wil rijden. Dat hebben ze gewoon te nemen, paardrijden is wat dat betreft gewoon topsport, op welk niveau je het ook beoefent.

Ik woon ook nog thuis omdat ik m'n merrie thuis heb, het zou op zich waarschijnlijk wel mogelijk zijn om haar te stallen in omgeving Groningen, maar thuis staat ze zo perfect, kan bijna niet beter! Dus blijf ik thuis wonen (waar ik op zich ook geen problemen mee heb - ik kan het prima vinden met m'n ouders en we wonen hier harstikke mooi op het platteland).

Ik probeer enigszins studentenleven te combineren met enigszins paardenleven - ik ga dus wel mee de kroeg in , maar regel dan een slaapplaats in groningen. En dan rijd ik één keertje niet.
Sowieso zit de klad er wat in nu in de winter (geen les, alles hard of nat, paard iets verkouden, je kent het), dus dan heb ik een beetje zoiets van dat ene dagje maakt me ook niet meer uit.

Ik weet niet wat voor studie je gaat doen, maar ik studeer en heb echt niet veel college-uren (ongeveer 12 per week) en kan dus m'n tijd grotendeels zelf indelen. Dat scheelt, ondanks dat ik het moet combineren met vrij veel reizen.

Mijn decaan zei trouwens vorig jaar ook tegen mij 'je moet het leven wat je nu hebt, met je paard en al, gewoon durven loslaten'......die man begreep mij duidelijk niet echt!
het paard is mijn leven!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:06

Ik herken het niet echt. Niet dat ik zeeën van tijd heb, maar wel voldoende om meer te doen dan mijn paard. Ik weet niet hoeveel werk het paard voor jou inhoud, maar zoals jij het omschrijft, heb je er veel werk bij, of je doet ergens iets niet goed. Ik hoef bijvoorbeeld niet te mesten en te voeren, zit bij de stalling inbegrepen. Voor een uur op paard ben ik ongeveer 2 1/2 uur van huis inkl een half uur reistijd. Bovendien doe ik het niet alleen, dus dat komt erop neer dat ik vier a vijf dagen mijn paard doe.
Daarnaast kombineer ik paarden met uitgaan door veel met de NVVR op stap te gaan, gezellig, veel mensen, goede gesprekken. Bovendien kom je nog eens ergens en zie je nog eens een ander bos van binnen.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-02 23:14

Mijn ouders zeggen dat ook tegen mij. Ik heb niet eens een eigen paard, maar ik rijd wel bijna elke dag op mijn verzorgpaard, en ga altijd mee als groom naar de wedstrijden. Als er verder dingen gedaan moeten worden (balken verven of weet ik wat) ben ik er vaak ook wel voor te porren. Ik ga niet zo heel vaak op stap, en waarom weet ik eigenlijk niet zo goed, maar als ik ga vind ik het wel supertof! Mijn vriendin (de eigenaar van mijn verzorgpaard) gaat ook net zo vaak op stap, en verder accepteren mijn vrienden, tot op zekere hoogte, dat er gewoon veel tijd in de paarden zit bij mij. De paarden zijn voor mij gewoon mijn leven!
(al vinden mijn ouders dat moeilijk te begrijpen, omdat ik geen eigen paard heb)

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 00:01

ach ik denk toch dat ieder paardenmens dit op z'n tijd weleens denkt hoor. Wij hebben ze thuis staan, werk nog maar 30 uur, heb goede vrienden die helpen en rijden.
Vakantie kunnen wij niet aan beginnen, maar moet toegeven, ik geniet van mijn vakantie thuis MET de paardjes. Eigenlijk vind ik het in de winter vaak wat moeilijker te combineren en ben ik s'avonds best wel moe.
Toch zou ik mijn paarden echt niet kunnen missen, dus dan denk ik weer, mens zeur niet zo, eigenlijk is het altijd een beetje vakantie op het platte land met paardjes.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 00:40

Ikke: Ik werk nu fulltime, en dat betekent dat ik om 5 uur klaar ben. Met afsluiten etc en naar stal rijden, ben ik zo'n half uur bezig. Dus half 6, 6 uur op stal. dan drik ik even een kopje koffie met de stalhouder, poets en rijd mijn paardje, voer en ruim de boel op, dan is het meestal half 9, 9 uur. Eer ik thuis ben dus 20 min later. Dus door de week 's avonds kan ik gewoon niks erbij hebben, want ik moet de volgende ochtend om 7 uur weer op. Op een dinsdag ga ik eerder van het werk weg (4 uur) en mest ik ook nog 15 stallen. (wordt ik voor betaald) Dan kan ik meestal niet rijden omdat er dan lessen zijn.

Op een zaterdag ben ik op stal om 10 uur, help met mesten, regel dingetjes op stal (als mais scheppen, voeren, paarden in en uit de wei), rijd ik en lunch ik met de mensen die daar zijn. Dan wordt het al gauw een uur of drie. Vaak ga ik ook mee naar de jacht met Iwaldo en dan ben ik pas om 7 uur terug op stal. Zondags geef ik 's middags les en maak ik 's ochtends een buitenrit

Mijn stal is ook wel een beetje mijn sociale omgeving; ik mag de mensen erg graag en ga er veel mee om (ook verjaardagen ed) maar dat zijn toch mensen die nu gaan trouwen en kinderen krijgen, rond de 30.

Kijk, als ik wil kan ik natuurlijk een half uurtje rijden en net binnen een uur klaar zijn, met reistijd zit je dan op anderhalf uur. Maar ik houd er absoluut niet van om te haasten, wil dat alles goed gaat en rijd zolang tot Iwaldo echt goed gewerkt heeft.

Ik klaag ook niet, als ik niet buiten kom doe ik meestal alleen onnutige dingen en voel ik me rusteloos van 'ik zou nu ook kunnen rijden'

Maarja, af en toe voel ik me gewoon wel eens moe wat paardrijden betreft.

Maar vind Iwaldo nog steeds Lovers hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 01:17

een paar maanden terug brak het me ook vreselijk op. Eigenlijk niet eens het rijden op zich maar wel het gehaast iedere dag en avond. Steeds maar weer rennen en plannen en daarbij sla ik meestal uit gemak het avondeten maar over. Wanneer je 40 uur werkt en je hebt daarnaast nog een huishouden dan is het een hele kluif hoor.

Sinds 1 december ben ik 32 uur gaan werken. Het is nu allemaal nog een beetje wennen maar ik denk dat dit veel beter zal bevallen. De week-einden zijn toch helemaal volgepropt met huishoudelijke zaken en nu heb ik tenminste een extra dagje voor mezelf.

Paardrijden is voor mij een enorme uitlaadklep. Wanneer het te druk wordt in mijn levendje wil ik best concessies doen maar niet ten koste van het paardenplezier. Maar wel ten koste van mijn baan en inkomen Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 11:09

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je fulltime werkt, en ook nog eens zelf een heel huishouden te regelen hebt, je af en toe echt kapot bent.
Ik werkte eerst ook fulltime, van 9 tot 6, s'avonds met de bus naar mn paard, rijden etc. dan weer terug met de bus, en dan was ik pas een uur of elf thuis...Dan douchen en mn bed in. Ik at dus s'avonds niets, omdat ik er gewoon geen tijd meer voor had.
Ik heb mn paard toen in die tijd verkocht, en daar heb ik nu de grootste spijt van!
Ik heb toen ontslag genomen, en ben toen ochtenden gaan werken, zodat ik s'middags en s'avonds lekker de tijd had.
Toen hebben we Chester gekocht, een eigen stal gepacht, en nu gaat het echt allemaal ideaal.
Maar ik heb het voordeel dat ik lekker thuiswoon.
Ik werk nu 5 ochtenden, en twee middagen, en dat is ideaal. Het voordeel van mijn werk is ook dat ik mijn dagen helemaal zelf mag inplannen.
Binnenkort komt er een paardje bij, en heb ik meer tijd nodig. Dus kan ik dan met mn werk regelen dat ik alleen ochtenden werk, en geen middagen meer. Ideaal!
Ik heb besloten niet mijn (paarden) leven aan mn werk aan te passen, maar het werk past zich maar aan mij aan!! Haha!
Ik heb echt veel meer vrije tijd gekregen, en verdien, ondanks dat ik zo weinig werk, net zoveel als toen ik bij dat andere bedrijf fulltime werkte. Mij hoor je niet klagen... *LOL*

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 15:50

Ik heb het geluk dat ik een eigen bedrijfje heb en nooit meer werk dan 4 dagen. Soms zelfs maar 3 dagen. Ik werk van die dagen vaak ook nog een deel thuis, dus eigenlijk heb ik best veel tijd.

Ik doe echter naast Bolivia nog wel meer dingen. Ik snowboard nu vrij vaak, ik spreek zeker 1 avond in de week iets af met een vriendin en ik ben bezig om een kinderdagverblijf op te zetten.

Ik vind zelf dat ik nog heel veel tijd besteed aan internet (teveel) en die tijd zou ik beter kunnen gebruiken om te werken.

Ik merk wel dat Bolivia voor gaat. Ik heb bijvoorbeeld op dinsdag en vrijdagmiddag les en dan maak ik dus geen zakelijke afspraken. Op dinsdagmiddag en vrijdagmiddag werk ik gewoon niet. Toevallig kan dat bij deze klant waar ik nu zit, maar dat lukt ook niet altijd. Bij mij wisselt het nogal. Maar ik zit hier zeker nog een maand of 5 dus dat is wel fijn.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:29

dat is een van de voordelen van een pony delen! Ik heb Evita met een ander meisje, dus als ik wil kan ik ook eens een dagje wat anders gaan doen. Toen Evita alleen nog maar mijn verzorgpony was, was ik vaak de enige die wat met haar deed.. na school ging ik haar lekker verzorgen en rijden, dan eten, en 's avonds nog voeren en vaak ging ik dan ook nog hele wandelingen maken met haar. De enige dag dat ik niet overdag ging was zaterdag, want dan ging ik naar de manege! mijn ouders vonden dit ook niet zo goed omdat ik vroeger bijna elke dag bij vriendinnetjes speelde enzo en dat deed ik sinds ik Evita verzorgde helemaal niet meer. Toen we haar kochten moest ik haar wel delen, toen ging ik vanzelf wel weer met vriendinnetjes spelen enzo. Er zijn regelmatig mensen die vragen of ik hun pony niet een aantal keer in de week wil rijden, maar dat doe ik gewoon niet meer omdat ik dan geen tijd meer over hou

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:21

Sinds de problemen op mijn vorige stal ben ik er ook achetr gekomen dat er meer is dan alleen maar paarden.
Ik had er toen ook niet veel zin meer in en zag het op een andere stal ook eigenlijk niet meer zitten.
Maar goed je houd van je paarden en daar knok je uiteindelijk wel voor.
Toen ik een stal had gevonden en Danno niet hoefde te verkopen ben ik een week naar Ijsland op vakantie geweest.
Toen ik daar vandaan weer thuis kwam en vervolgens de volgende dag de aanslagen op de VS zag had ik zoiets'' ik slaap, ik ga werken, dan naar de paarden, eten en weer naar bed. En zo gaat het al 8 jaar.
Wat een saai zooitje alles draait om die paarden.
Ik zou heel graag ook een paar maanden naar het buitenland willen, ik wil dan ook best iets met paarden doen hoor, maar ik wil ook graag wat van de wereld zien.
Maar ja daar gaan we weer, die paarden staan een beetje in de weg.
Ik wil ze er ook niet voor weg doen.
Mischien een keer 3 maanden weg, dat gaat dan nog wel.
En dit jaar staat de vakantie naar de VS/Canada al voor 90% vast.
Maar inderdaad soms wou ik dat ik geen paarden had, maar dan kom ik weer op stal en dan is het toch wel fijn zeker nu het eindelijk weer lekker gaat op stal.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 18:22

Laura, jij doet dus 3 uur over 1 paard begrijp ik? Ik moet zeggen dat ik in die tijd 2 paarden rij. Ik heb echt iedere dag zin om naar ze toe te gaan, te verzorgen etc. Ik heb niet iedere dag zin om te rijden maar dat hoeft ook niet aangezien ik voldoende afwisseling voor ze wil. Mijn sociale leven staat ook op een laag pitje, en dat is weleens moeilijk, maar zo wil ik het gewoon. Wie dat niet kan accepteren heeft pech. Uitgaan doe ik ook niet of nauwelijks, geen geld voor en dan moet ik meteen een week bijkomen, zou ten koste van de paarden gaan en van mijzelf. Ik vind het net zo gezellig om bij iemand langs te gaan ofzo. Verder snap ik wel wat je bedoelt hoor. Maar ik kom ook nog 's avonds terug om te voeren en als ik vrij ben ga ik er minimaal 3x per dag heen. En dan geen uren, maar gewoon om te doen wat ik moet/wil doen. En er zijn ook dagen dat ik vroeger thuis ben en dat ik weinig heb te doen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 23:19

jah nouja dat is incluus nog even binnen thee leuten en kleppen, en helpen met voeren/tutten met Wal. Zoals ik al zei, kan binnen anderhalf uur oid al weg zijn, maar daar wordt ik alleen maar zenuwachtig van... en heb ik het idee dat ik de helft vergeet ofzo.

Volgende week moet ik er echter twee rijden... en twee dames inwerken op mn werk, dus zal er weinig tijd zijn voor tutten... dat wordt doorwerken!!

ragebol
Berichten: 122
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zoetermeer

weinig tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 23:34

Ik herken het ook en dat terwijl mijn paarden thuis staan!!!
Ik werk 40 uur per week.
ik heb 2 paarden en een vriend.
Ik heb eigenlijk alleen vrienden op stal en "kennissen"als ik ga stappen,waar ik bijna niet aan toekom.
Gelukkig vind mijn vriend paarden ook leuk!! Knipoog en mest hij soms voor me terwijl ik rij!
dat scheelt ook.
Als je vriend er tegen is dan word het moeilijk!
Want hij wil ook aandacht en dat is best moeilijk te combineren,dus heb ik mazzel.Maar ik moet toegeven dat als ik mijn paarden niet thuis had staan ik er nooit aan 2 paarden begonnen had.
Kwa tijd en geld niet!!!!


XXXXX melissa