De ego-trippers zonder cap...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:40

Maar er zijn ook mensen die arrogantie uit stralen door een nieuw zadel te kopen.
dat zijn gewoon arrogante mensen, die doen dat met alles.

ik koop een nieuw zadel omdat ik er lang voor gespaard heb en het nodig heb.
Doe er vervolgens ook weer 10 jaar of langer mee.

met andere woorden arrogante mensen hou je altijd en die zullen er best onder de niet cap dragers bijzitten.
maar om dan alle niet cap dragers ego-trippers te noemen Verward

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:43

Nope kawa dat zeggen we ook niet

Maar ach mijn koppie is gewoon erg belangrijk voor mij. Haha!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:44

runningkawa schreef:
Maar er zijn ook mensen die arrogantie uit stralen door een nieuw zadel te kopen.
dat zijn gewoon arrogante mensen, die doen dat met alles.

ik koop een nieuw zadel omdat ik er lang voor gespaard heb en het nodig heb.
Doe er vervolgens ook weer 10 jaar of langer mee.

met andere woorden arrogante mensen hou je altijd en die zullen er best onder de niet cap dragers bijzitten.
maar om dan alle niet cap dragers ego-trippers te noemen Verward


Ja, maar zou je met datzelfde zadel gaan showen (niet uit arrogantie, maar omdat je er gewoon heel erg blij mee bent) dan word je ook al snel voor arrogant versleten. Dan wordt er al gelijk gezegd "zie die daar dan, met dr nieuwe zadel pronken"

Daarom zei ik al: het is misschien eerder jalouzie.... denk ik dan.

Vaak worden dingen gewoon verkeerd uitgelegd, daar kun je niets aan doen. Jammer dat ik merk dat in de paardenwereld veel jaloerse mensen rondlopen die het licht in een ander zijn ogen niet gunnen... maar ja, that's life! Knipoog

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:01

DePennyBitch"]
[quote="runningkawa schreef:
dan ben je zeker ook vast een ego tripper omdat je de grens stelt om geen veiligheidbeugels en body protector aan te doen Verward

En nog veel verwaander om op de fiets geen fietshelm op te doen, waar daar komen de meeste hoofdletsels in NL van.

nee sorry, blijf dat ego trippen niet begrijpen?


Ik denk dat ik het wel begrijp.... Door het niet dragen van een cap en andere bescherming, verhef je jezelf (volgens anderen) boven de rest: je denkt dat JIJ niet zal vallen, dat je goed genoeg bent om te allen tijden in het zadel te blijven zitten, dat het JOU niet zal overkomen. Zonder bescherming straal je iets uit van "ik ben goed en hoef dus geen bescherming" Tenminste, dat maak ik er zo uit op.
[/quote]

Nope, ik draag geen bodyprotector omdat ik na al die jaren redelijk getraind ben in "hoe ik het beste van mijn paard af kan vallen" Haha! Op de een of andere manier val ik altijd zo dat ik gelijk weer op sta en weer op het paard klim zonder al teveel letsel (die stijve nek, spieren en rug de volgende dag dan even niet mee gerekend Tong uitsteken )

Sjanita
Berichten: 14
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:21

hihi ik graag altijd een cap en een nierband (omdat ik anders last krijg van mn nieren maar het steunt ook meteen erg je rug)

Ik ben te afhankelijk van mn hersens, ik heb een eigen zaak en kan absoluut niet gemist worden vandaar dat ik probeer voorzorgmaatregelen te treffen (zover dat kan natuurlijk)

Ik kan me ook wel voorstellen dat je een cap vreselijk irritant vind, vind ik ook, helemaal mn haar naar de filistijnen (krijg van die vreselijke kroeskrullen van dat gezweet hihi) Maar toch liever dat als een hersenschudding, vroeger dacht ik daar nooit zo bij na had ik weinig verantwoordelijkheden (thuis wonend, schoolgaand) dan is een hersenschudding nog te overzien. toen ik mn autoongeluk heb gekregen en mn gordel niet omhad heb ik daar erg van geleerd, half jaar plat gelegen met mn rug (die al eerder gebroken was geweest) heel mn gezicht naar de klote, dan kom je er wel achter alleen jammer dat het vaak te laat is, zo is het ook met een cao als je een keer verkeerd valt kan je er misschien de rest van je leven spijt van hebben, en dan is dat irritantje capje toch je life saver Lachen

Bij ons op heel de manege mag je niet rijden ZONDER cap ook niet mensen die daar hun paard hebben gestald, vind ik een goede zaak Lachen

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:24

Sjanita schreef:
Bij ons op heel de manege mag je niet rijden ZONDER cap ook niet mensen die daar hun paard hebben gestald, vind ik een goede zaak Lachen


En juist door geen onderscheid meer te maken, vind ik het een goede zet: niemand wordt meer uitgelachen want er is geen reden toe!

Heel goed OK dan!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:27

Nou en noemd men rijden met cap Verward
Laatst bijgewerkt door pearl_tje op 26-04-04 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:29

Wij kwamen gister een hele groep mensen in het bos tegen zonder cap, het waren minstens 10 volwassen mensen. Ze gingen ook niet aan de kant, zodat wij met moeite langs ze konden, met al die stuiterende ponies.
Een ongeluk had zo kunnen gebeuren, ik had daar natuurlijk niks over te zeggen, maar echt slim was het niet.
Dat ze dat in de bak doen, oke. Maar in het bos... het zag er ook wel erg riskant uit, die paarden van hun waren ook niet echt bepaald rustig. Scheve mond

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:36

pearl_tje schreef:
Afbeelding

Nou en noemd men rijden met cap Verward


Mag ik jou er éven op wijzen wat ik al eerder geschreven heb???????

OP MIJN EIGEN PAARD EN IN DE BINNENBAK RIJD IK NOOIT MET EEN CAP. WAAROM NIET? HEEL ERG STOM NATUURLIJK!!!!!!!!!

Bovendien kan ik het niet erg waarderen dat je zomaar een foto van mij gebruikt zonder daar mijn toestemming voor te vragen...
Dus in het vervolg zou ik je willen adviseren dat niet meer te doen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:37

DePennyBitch schreef:
Toen ik begon met paardrijden (23 jaar geleden) was een cap verplicht. Niemand keek je raar aan als je met een cap reed want iedereen had er ééntje op.
Pas toen ik een jaar of 13, 14 was, vond ik een cap stom worden en wilde ik er liever geen op hebben. Het zweet, stinkt en staat absoluut niet stoer of cool.... mijn ouders hebben toen gezegd dat ik die cap op MOEST, maar na heel lang drammen en zeuren mocht ik zelf beslissen wat ik deed en of ik een cap droeg of niet. Dat werd dus een "nee" en sinds die tijd reed ik zonder cap, ook met springen, buitenrijden etc etc. Ik zag de gevaren niet en vond een cap iets voor mietjes en bangeschijters...

Ook op de maneges die ik later bezocht was een cap tijdens de les niet verplicht en omdat er niemand een cap draagt, draag jij um ook niet, ook al begon ik toen al te beseffen dat je hard kunt vallen als je over een hindernis van 1.20m moet zeilen..... Toch reed ik altijd zonder en het enige aan hoofddeksel wat ik droeg was een petje..... Knipoog

Pas een aantal jaren geleden besefte ik dat het dom was om (in ieder geval) tijdens een bosrit, springen en bij een ander (jong) paard geen cap te dragen en ging het dus weer doen. Ik schafte een champignon aan en begon, ondanks het lachen van mede-ruiters, een cap te dragen. Langzamerhand werd het dragen van een cap ook meer verplicht op maneges en tijdens lessen, dus het gelach werd minder en mensen werden meer met hun neus op de feiten gedrukt.

Nu draag ik zonder schaamte een cap, alleen niet op mijn eigen paard in de binnenbak. Waarom daar niet? Tja, stom eigenlijk, want ook daar kun je vallen en lelijk vallen ook nog eens. Ik besefte twee weken geleden, toen ik gelanceerd werd en mijn heupgewricht scheurde, dat ik ook met mijn hoofd tegen de bakrand had kunnen knikkeren, want ik lag maar een meter ervandaan.... Misschien hebben mensen dat soort dingen nodig om te beseffen dat ze dom bezig zijn door zonder cap te rijden. Reken maar dat je hoofd als een overrijpe meloen openbarst als je met volle vaart tegen de bakrand opknalt.....
Je moet er niet teveel aan denken, maar soms is het toch weleens handig denk ik......


Misschien moet je DIT dan nog maar een keer lezen pearltje....

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:39

Dat is wat ze noemen sociale controle

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:42

opala schreef:
Dat is wat ze noemen sociale controle


Ik noem het eerder onbeleefd en een teken van niet kunnen lezen...

maar goed....

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:42

Nou bij deze weer verwijderd, idd niet goed gelezen..

Fout geef ik ook toe..
Maar mag ik je nu wel iets anders vragen jij bent laatst toch zo van het paard gevallen binnen, wat ga je nu doen rijden met cap of zonder..

Heb namelijk een maal zonder cap gereden en dat voelde raar en doe het idd niet meer

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:45

ik vind het wel een beetje raar... als je je paard vertroud en als je weet wat zijn trukjes zijn, moeten ze toch zelf weten of ze zonder cap rijden. en dat is helemaal niet arrogant, het is gewoon lekkerder om zonder cap te rijden, maar ja sommige mensen hebben daar andere meningen over. maar als je buiten gaat rijden lijkt het mij wel dat je een Cap op doet.
en als ze eraf vallen is het toch hun eigen schuld dat ze geen cap op hadden.
ik rij zelf meestal ook zonder cap.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:46

Laat het iedereen lekker zelf weten............, maar wie er dan met zijn kop op een steen knalt is het de eigen schuld en niet die van het paard of omstanders.

Ik rij altijd met cap, ik vertrouw Anton volledig maar er zijn stiuatie die je niet kan overzien.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:46

pearl_tje schreef:
Nou bij deze weer verwijderd, idd niet goed gelezen..

Fout geef ik ook toe..
Maar mag ik je nu wel iets anders vragen jij bent laatst toch zo van het paard gevallen binnen, wat ga je nu doen rijden met cap of zonder..

Heb namelijk een maal zonder cap gereden en dat voelde raar en doe het idd niet meer


In het vervolg vind ik het wel zo netjes als je me eerst zou vragen of je een foto van mij mag gebruiken... maar goed, het is gebeurd, vooruit dan maar...

Zoals ik al eerder gezegd heb... ik rij alleen in de binnenbak én op mijn eigen paard zonder cap. In alle andere gevallen rij ik MET cap. Wat ik nu ga doen weet ik nog niet, ik heb er nog niet over nagedacht omdat ik eerst al mijn aandacht en energie aan mijn revalidatie wil spenderen. Maar er bestaat dus een kans dat ik voortaan altijd met cap ga rijden... Al heeft een cap imo weinig toegevoegd nu ik een gescheurde heup heb....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:49

Ik rij niet met cap. En toch ben ik verre van arrogant. Ik ga gekleed in een gewone spijkerbroek met chaps, petje op, t-shirt, en mijn paarden hebben geen "setje". Dus weet wel wat je arrogant noemt. Ik vind een cap nu eenmaal onaangenaam zitten. Ook die nieuwe championhoofden, die heb ik nog eentje gekocht maar dat kreng zat ook al voor geen meter. Miskoop van het jaar.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:52

Desiree schreef:
Ik rij niet met cap. En toch ben ik verre van arrogant. Ik ga gekleed in een gewone spijkerbroek met chaps, petje op, t-shirt, en mijn paarden hebben geen "setje". Dus weet wel wat je arrogant noemt. Ik vind een cap nu eenmaal onaangenaam zitten. Ook die nieuwe championhoofden, die heb ik nog eentje gekocht maar dat kreng zat ook al voor geen meter. Miskoop van het jaar.


een veel gehoorde klacht: een cap zit niet lekker...

Misschien als men daar nu eens wat op gaat uitvinden?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:55

mmm ik vind dat er al heel veel over dit onderwerp is gesproken en ik ga me er ook niet meer druk om maken. die mensen zijn niet slim, maar ik voel er niks van als ze op hun hoofd vallen. ik draag altijd netje mijn cap en wat andere doen moeten ze zelf weten.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:55

Nou ik heb een cap en die vind ik gewoon geweldig zitten *LOL*

Effe je eroverheen zette

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:55

DePennyBitch"]
[
een veel gehoorde klacht: een cap zit niet lekker...

Misschien als men daar nu eens wat op gaat uitvinden?
[/quote]
Ik snap niet waarom dat niet allang gedaan is? Ze kunnen van alles uitvinden, maar geen cap die goed zit. En wielrenners hebben ze te kust en te keur. WAarom ruiters dan niet? Ik moet een cap hebben die de vorm heeft van mijn hoofd, dus niet hier klemt en daar te los zit. En hij mag ook nog best leuke kleurtjes hebben, paars met geel of zo. Haha!
Eentje waar ik geen koppijn van krijg als die op mijn hoofd zit (sja, ben wel hoofdpijn gevoelig).

[quote="pearl_tje schreef:
Nou ik heb een cap en die vind ik gewoon geweldig zitten *LOL*

Effe je eroverheen zette

jij weet niet wat hoofdpijn is.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:58

Desiree"]
[quote="DePennyBitch"][
een veel gehoorde klacht: een cap zit niet lekker...

Misschien als men daar nu eens wat op gaat uitvinden?
[/quote]
Ik snap niet waarom dat niet allang gedaan is? Ze kunnen van alles uitvinden, maar geen cap die goed zit. En wielrenners hebben ze te kust en te keur. WAarom ruiters dan niet? Ik moet een cap hebben die de vorm heeft van mijn hoofd, dus niet hier klemt en daar te los zit. En hij mag ook nog best leuke kleurtjes hebben, paars met geel of zo. Haha!
Eentje waar ik geen koppijn van krijg als die op mijn hoofd zit (sja, ben wel hoofdpijn gevoelig).

[quote="pearl_tje schreef:
Nou ik heb een cap en die vind ik gewoon geweldig zitten *LOL*

Effe je eroverheen zette

jij weet niet wat hoofdpijn is.
[/quote]

Maar dan vooral iets dat het zweten dan in ieder geval minder maakt. Ik heb altijd stinkend en kletsnat haar na een rit!

En inderdaad, ergonomisch gezien is een cap waardeloos!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:59

Desiree"]
[quote="DePennyBitch"][
een veel gehoorde klacht: een cap zit niet lekker...

Misschien als men daar nu eens wat op gaat uitvinden?
[/quote]
Ik snap niet waarom dat niet allang gedaan is? Ze kunnen van alles uitvinden, maar geen cap die goed zit. En wielrenners hebben ze te kust en te keur. WAarom ruiters dan niet? Ik moet een cap hebben die de vorm heeft van mijn hoofd, dus niet hier klemt en daar te los zit. En hij mag ook nog best leuke kleurtjes hebben, paars met geel of zo. Haha!
Eentje waar ik geen koppijn van krijg als die op mijn hoofd zit (sja, ben wel hoofdpijn gevoelig).

[quote="pearl_tje schreef:
Nou ik heb een cap en die vind ik gewoon geweldig zitten *LOL*

Effe je eroverheen zette

jij weet niet wat hoofdpijn is.
[/quote]

o jawel hoor, maar dan heb je idd een verkeerde cap
ik zeg alleen dat die van mij geweldig zit.. Moest er ook idd wel aan wennen maar na een paar keer ging het perfect en meestal als je hoofdpijn krijgt van een cap zit ie te strak..( is mij dan verteld)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:00

Maar als hij weer niet strak zit, schuift ie weer over mijn ogen! GRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!! Ik pas en ik pas en ze deugen geen een van allen.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:02

Nooit last van gehad van zulke caps