Word toch een dressuur paard :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Word toch een dressuur paard :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 21:08

Hey allemaal,
Nou ik heb een frieze merrie van 7 jaar. Ze heeft best veel ellende gehad ze is eigenlijk pas 2,5 jaar onder het zadel ivm blessures. Op 3 jarige leeftijd werd ze geopereerd aan koliek 70 cm darm eruit. Hiervoor half jaar er tussen uit. Daarna pakte ze het goed op en ging het goed toen met 6 jaar een veulen gekregen nou ging alles moeizaam, maar zag er op zich goed uit. Tot op een dag dat ze gevochte had op de wei. We wouden bijna het veulen afspenen en Ro had ineens een mega wond op de been. Nou is behandeld en geneesde goed enkel bleef een ovale bult zitten. De DA nog aantal keren naar gekeken kon bindweefsel zijn. Hij zei begin maar met opbouwen en dan kijken hoe ze het doet. Nou 2 weken lang liep ze de sterre van de hemel. Wij helemaal blij tot op een dag dat ze niet goed liep. Je moest heeel goed kijken of dat ze trok met haar achterbeen. Ene keer wel andere keer niet. Been niet warm ofzo. DA laten kijken en 2 weken stappen. Nou hebben 3 weken gestapt en nog wat trekken met haar achterbeen. Hup foto maken wat bleek ze had op haar been waar die ovale bult zat haar griffelbeentje gebroken. Ze moest geopereerd worden om het stukje bot eruit halen. Opzich was het niet ernstig. Dus Ro naar Utrecht en werd geopereerd. Nou heeft 3 weken op Utrecht gestaan. De genezing ging goed enkel had nog wat een dik been. Toen mocht ze naar huis. Nou na een week elende hup een infectie. Is behandeld en 6 weken box rust. Nou dat was een slopende tijd!!! Maar bleven volhouden en haar vertroetelen. Dus na die 6 weken mochten we opbouwen met stappen eerst 5 min later 10 enz enz. Na enige tijd weer een infectie. Dus Ro werd weer behandeld en weer medicijnen leek ondertussen wel een junkie Scheve mond Nou die was weer over en toen hebben we 5 maanden gestapt ze was er dus al ondertussen een 7 maanden tussen uit. Nou dat ging goed en toen langzaam erop gaan zitten buiten.
Na dat 2 maanden gedaan te hebben zijn we langzaam weer op gaan bouwen met binnen rijden en trainen. Nu zijn we even verder en Ro pakt het super op ze is er ongeveer 10 maanden uit geweest van de operatie. Dan tel ik niet eens de dracht erbij dus is er lang uit geweest. Nu zijn we een maand al best intensief bezig. Ik en mijn zusje rijden erop. We hebben een goede vriendin die Ro ook rijd. Ze is Z dressuur en Ro pakt het goed op.

Gister ging ik rijden en mijn zusje rijd meer dressuur als ik. Ik ben degene die Ro meestal laag rijd en lekker ontspannen maakt. Mijn zusje zet er aan het werk en verzameld er meer en doet schouder binnnen en buiten waarts richt op. Mijn vriendin helpt erbij en rijd ook regelmatig erop wat goede resultaten geeft!
Nu dacht ik gister ga maar eens actief rijden. Nou ik stond versteld van wat ze kon legde mijn been aan voor stapje opzij en hup opzij. Veel oefeningen gedaan en zijwaarts gangen gereden. Ze zakte steeds meer met de kont en ging zitten Haha! en richte op ik helemaal trots heb ik toch een echte dressuur fries!!!

Schouder binnen en buiten waarst gaat steeds makkelijker. Je ziet er groeien gewoon dus dat is gaaf!
We oefenen nu de galop want wil zich opkroppen. Galloperen nu kleinen stukjes en springen van stap naar galop aan dit werkt beter en word ze achter sterker...

Wie weet ga ik nog eens starte Haha!
Zo moest het ff kwijt ben zo blij gewoon Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:09

klinkt goed!!
leuk dat het zo lekker gaat nu!
hoop dat het zo voor je blijft!

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:22

Geweldig voor je! Je ziet maar, na regen kot zonneschijn Lachen