Menwedstrijd: spanning en sensatie...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Menwedstrijd: spanning en sensatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 17:00

Allereerst even voor het gemak...:
- Peter (1) is de eigenaar van Guus (en Kelvin);
- Peter 2 is de buurman van Peter 1.
- Thei is de eigenaar van de Belg die ik nu iedere week rij, Jacqueline zijn vriendin en mijn lesgeefmens.

Vandaag in Horst naar de wedstrijd van Peter 1 wezen kijken. Toen zij eindelijk aankwamen met de koets was ik er al bijna een half uur Lachen Peter had nog even Shetlander Paddy (en eigenaresse Jose) opgepikt. Peter 2 kwam erachteraan met beide koetsen. Peter had de koets van Thei geleend, omdat die een stuk kleiner en lichter was dan zijn eigen koets.

Peter mocht de spits afbijten in de dressuur. Guus was nog aardig fris, Peter ook wat zenuwachtig. Ging dus niet al te best... Ach gut Wat schikkerig, Guus liet zich niet goed terugnemen. In eerste instantie verreed Peter zich ook nog eens, maar hij mocht het overdoen. Als 4e combinatie kwam Jose met Paddy. Leuk stel joh... Paddy had alleen wat meer oog voor het gras Clown Ze heeft hem toch aardig aan het lopen kunnen houden. Thei en Jacqueline (met Marko - die ik rij - en Jules) heb ik niet goed kunnen zien, stond inmiddels bij de marathonhindernissen op de binnenkomst van Peter te wachten. Leek iig wel aardig te gaan.

Peter liet aardig lang op zich wachten, dus ik heb gezellig tussen de waterplassen met een semi-prof, Bert, staan babbelen. Had een erg leuk 4span Welshjes bij zich. Ook errug leuke man, mocht van hem gewoon 'in' de hindernis blijven staan (bij de mensen waarvoor ik aan het filmen was dus).

En daar kwam Peter eindelijk. Hindernis 1 ging netjes. Hindernis 2, de waterbak dus, weigerde Guus - zoals verwacht - het water in te gaan. Uiteindelijk hebben ze hem er toch ingekregen, en toen ging hij er ook voor OK dan! Hindernis 3 en 4 vond Bert wat moeilijk, zaten hele moeilijke bochten in zei hij. Peter en Guus gingen er echter in behoorlijk tempo doorheen, Peter hoefde maar te roepen 'stapje terug en om', en Guus trapte op de rem, zette een pas achterwaarts en ging om... Hindernis 4 ging ook lekker rap.

Nu zullen jullie vast denken... Waar blijven de spanning en sensatie? Clown Nou, bij hindernis 4 dus.

Peter had de hindernis prima afgelegd en haastte zich naar het laatste poortje. Zijn 'grooms', Resi en Peter 2, stonden klaar voor een scherpe bocht van poortje naar 'finish'. Peter gaat dus in een pittig galopje de bocht in, en Peter 2 gaat de verkeerde kant uithangen... Was dus een kleiner en bovendien veel lichter koetsje dan die waarmee ze geoefend hadden... En jawel, daar gingen ze. Met een aardig tempo sloeg de koets dus om. Ik stond te filmen, meende aanvankelijk dat ze recht op ons afkwamen. Zag helemaal niet dat ie omsloeg. Pas toen ik de camera voor mijn gezicht weghaalde zag ik het... Toch heb ik het wel op film staan Lachen

Ons geluk is geweest dat Peter de leidsels kort heeft gehouden, hij is ook mee gevallen. Peter 2 en Resi waren er al vanaf gesprongen. Toen Peter opstond sprong Guus vooruit, viel/werd omgetrokken door de burry, sprong weer op en begon te draaien, koets natuurlijk mee... Gelukkig kwam hij bij het 2e rondje al binnen bereik van Resi, die kreeg de leidsels te pakken. Mes was spoorloos verdwenen, dus Peter en Peter 2 zijn met een rotgang (samen met 2 omstanders) Guus los gaan maken. Resi had de leidsels al vast, dus ik heb de burry maar van Guus' rug getrokken. Die drukte nl aardig hard op zijn ruggengraat...

Op een kleine slag in het wiel en een schaafwondje op Guus' achterbeen was niemand ernstig gewond (nou ja... het zijn mannen Rolleyes Resi had iig niets). Tuig en alles was heel, niemand in paniek, dus doorgereden.

Hindernis 5 lag in het bos, maakten ze in het begin een stuurfout, 1 strafpunt dus. Hindernis 6 ging weer perfect. Na deze hindernis hoefden ze enkel nog de vaardigheid te doen, dus Peter gaf Guus lange teugel. Guus heeft zich wsn even gekrabt aan de burry, Peter 2 zegt 'pas op, het hoofdste.....' Weg Guus. Peter had hem op de volte willen zetten bleek achteraf, maar dan was het imo niet goed afgelopen (alleen al omdat er allemaal boompjes langs het pad stonden). Maar goed, een paard dat zijn hoofdstel op half 7 heeft hangen heeft weinig meer te sturen... Dus dan maar op de rem. Het hele pad daaro heeft nu een mooi remspoor lopen, rook kwam van de banden af. Ook hier niemand gewond, en aan het eind van het pad kreeg Peter Guus stil.

Peter besloot dat het mooi geweest was voor vandaag, en is ermee gestopt.

Jose en Paddy hadden de marathon niet gereden, zo'n klein Shetje... Die zou verzuipen in de waterbak Clown

Bij Thei en Jacuqline ben ik wel weer wezen kijken. Ze hadden eigenlijk overal dat Thei de paarden stilzette en ze dan pas draaide, wat natuurlijk tijdsverlies oplevert. Maar Jules, en vooral Marko, is nog jong en onervaren, dus wat dat betreft... Op hindernis 1 verreed Thei zich, omdat Resi (die aan het koetshoppen was) en Jacqueline tegelijk wat zeiden. Hindernis 2, de waterbak, ging best goed, was iig aardig wat actie Lachen Hindernis 3 ging prima, hindernis 4 ook, alleen bleven ze 1 keer steken achter een paaltje. Ze zijn echter op eigen kracht losgekomen. De bos-hindernis heb ik helaas niet gezien, hindernis 6 ging prima.

Toen Jose en Paddy, voor de vaardigheidsproef. Wilde gaan filmen, maar Resi zat nog bij Thei en Jacq op de koets. Of ik dus mee wilde rijden met Jose Haha! Stomme vraag... Bloos 30 strafpunten gereden helaas. Ze (Paddy) wilde in het begin niet echt lopen, bij 4a probeerde ze er dan ook langs te komen. Jose d'r stilgezet, en achterwaarts om hem toch te nemen. Bleek dus toch een weigering te zijn... Scheve mond En de pion ging vervolgens ook nog om. Daarna liep ie prima (vond de jury ook). Alleen hadden we dus ook nog een tijdsoverschrijding... De Vaardigheid van Thei en Jacq heb ik helaas gemist Lachen

Was echt een geweldig dagje... Werd al meteen aangesproken vanochtend, door wildvreemden... Lachen Gewoon de hele dag met veel mensen gebabbeld, veel gefilmd (vooral 4spannen die vastzitten in een hindernis zijn mooi materiaal Schijnheilig en inmiddels ben ik zo rood als een tomaat... But it was worth it Haha!

Toen ik op de terugweg in de auto zat zat ik even te bedenken wat er allemaal had kunnen gebeuren... Zowel toen die koets omsloeg als toen Guus de kletter op ging. Toen kreeg ik eigenlijk ook pas een terugslag... Denk dat Peter morgen aardig geblutst is, Guus zal wel flinke spierpijn hebben... Ach gut

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 17:25

Al met al goed afgelopen dus Lovers

Alleen snap ik het verhaal niet helemaal, maar ben er grotendeels wel uitgekomen. Tong uitsteken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 19:08

Bloos Dacht dat het vrij duidelijk was... Wat is niet duidelijk? Dan pas ik dat ff aan... Lachen

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:18

Al die namen staan door elkaar, daardoor wordt het verhaal onduidelijk

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:10

Daar kan ik weinig aan veranderen Lachen Heb al extra van te voren aangegeven dat er 2 Peters zijn... Meer kan ik er ook niet mee, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:46

Een hartstikke leuk verslag om te lezen Zo beleef je nog eens wat he? Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:48

Ja nou, net iets teveel... Zoals ik al in de sms zei voel ik het nu al in mijn bovenarmen (kun je nagaan hoe zwaar die burry op Guus' rug drukte...). Zal het morgen geheid ook in mijn rug voelen. En dan mijn zielige gezichtje... *snif* Verdrietig

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 22:33

De schade is bekend...

De kar heeft een slag in het wiel, valt dus heel erg mee. Guus is zo stijd als een plank... Logisch ook. Zijn verzorgster gaat morgen een rustig bosritje maken, kijken hoe hij loopt. Ik heb last van mijn schouders en mijn rug, en natuurlijk gruwelijk verbrand Knipoog Peter (degene op de bok) was gewoon errug moe en had hoofdpijn (tijdens het slowmotion afspelen op de tv zie je hem er echt vanaf stappen toen de koets omklapte, kwam dus gewoon door de hitte); Resi, die op de koets stond, had een beetje blauwige knie, verder niets.

De Peter die achterop stond, nr 2, die fout ging hangen dus, zit voor minstens 2 weken in de ziektewet... Hij is zaterdag al door een pension-Fries onder de voet gelopen, uiteindelijk is ie tegen een lantaarnpaaltje op de plaats gesmakt wat fijn afbrak, kun je nagaan wat voor een smak het geweest is. En dan die val van gisteren er nog bij...