Paard ongeluk veroorzaakt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Paard ongeluk veroorzaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 18:18

Hoihoi!

Een meisje was met haar paard Ohio en nog een meisje met haar paard Hester een buitenrit aan het maken. Ze waren aan het galoperen over de dijk. Ohio wou niet meer stoppen, dus dat meisje zette hem voor een hek. Ohio zakte door zijn achterbenen, en dat meisje viel eraf. Ohio sprong over het hek, en rende de weg over naar de manege. Er kwamen 2 mensen op de manege die zeiden dat er een paard over de weg gerend was. Dus wij gingen kijken, en ze zeiden dat het Ohio was. Dat meisje die erop zat is door die mensen weggebracht, en ze gingen Ohio zoeken. Ohio is boven op een auto geknald. Van de auto is niks meer over, en de man die erin zat is naar het ziekenhuis gebracht. Een paar mensen van de manege hebben Ohio gevangen, en naar de manege gebracht. De DA is gekomen. Ohio heeft links voor een hele diepe vleeswond, en links achter ook. Oner zijn buik had hij ook nog een wond. De DA heeft het gehecht, en ontsmet, en Ohio kreeg allerlei prikken. Het meisje zelf heeft niks, alleen wat schaafwonden. Het andere meisje had ook niks. Alleen Hester was giga overstuur!!

Dit wou ik even kwijt!!

groetjes LoveDunc

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:20

Tja das ernstig........... ik hoop dat het allemaal weer goed gaat komen! sterkte

Paardenfan52
Berichten: 70
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:23

dat is voor de eigenaar van ohio niet leuk om te horen dat haar paard op een auto is geknald.
ik wens dat het goed komt met haar paard.. en sterkte gewenst

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:23

Erg zeg, maar je moet toch altijd je paard onder controle proberen te houden Scheve mond

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:24

t Is voor de bestuurder van de auto nog minder leuk.
Ik hoop dat het goed met hem afloopt.

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 18:27

Jah..maar het is dat meisjes eigen schuld. Ohio was al heel druk, wie gaat er dan een buitenrit maken ??

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:28

Pfoe das schrikken, voor paarden, berijdsters en de automobilist! Hopen dat niemand er iets ernstigs aan over houdt!

Mariet

Berichten: 1332
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:39

iell wat erg joh! als het echt zo is hoe het er staat.. hoef ik het niet te zien Scheve mond Sterkte met die mensen.. en natuurlijk het paard!!!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:58

hhaahaha... dat zou je maar gebeuren.. erg sneu..

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:14

Vreselijk als je zoiets meemaakt! Zowel voor de bestuurder, het paard en de ruiter/eigenaar. Jee dat is schrikken hoor.
Wens alle betrokkenen veel sterkte en beterschap, hoop dat het paard er weer goed bovenop komt.

laiklover
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:15

ik wil even zeggen dat niemand van jullie er over kan oordelen hoe druk ohio was toen zij naar buiten ging , zij kent dr paard goed genoeg om te weten waneer ze een buitenrit kan maken , en daarbij is ohio van een goede vriendin van mij en ik ken ohio ook!het is een hartstikke lief paard en doet geen vlief kwaad!en sorry hoor maar wat denk je nou , dat ze niet heeft geprobeert hem onder controle te houden , ze gaat wel vaker met hem naar buiten en 9 van de 10 x gebeurt het niet ! paarden zijn onvoorspelbaar ! het is hartstikke banketstaaf voor dr en het zou jou maar overkomen!zou je het dan leuk vinden als je zulke reacties krijgt ?! ze is er kapot van , dus hou je oordeel voor je!en trouwens wel bedankt voor de mensen die haar wel steunt!

laiklover
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:17

en trouwens illeoni , wat zit je nou stom te lachen?!! vind je het grappig ofzo ?

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:31

LadyLuna schreef:
Erg zeg, maar je moet toch altijd je paard onder controle proberen te houden Scheve mond


Er kan altijd iets gebeuren hoor, sorry da 'k et zeg, maar een paard kan heel de tijd braaf zijn en ineens eens ergens van schrikken of braaf beginnen doen, en dan is dat niets van je paard onder controle houden hoor. (anders had ik nu niet met een scheurtje in mijn kuitspier gezeten Knipoog )

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:34

LoveDunc schreef:
Jah..maar het is dat meisjes eigen schuld. Ohio was al heel druk, wie gaat er dan een buitenrit maken ??


Of het nou der eigen schuld is of niet, dat maakt toch niet uit. Ik wil nu niet kwaad overkomen ofzo, ('k wil hier enkel vrienden houden Haha! ) maar 'k geloof niet dat jij erop zat en dat dat meisje dus best zelf kon beslissen of het zou gaan of niet.
Mssn was ie wel druk, maar had ie net zin om even buiten z'n beentjes te strekken en is het net ietsje anders gelopen.
Soms gaat drukte nl. na een tijdje over en mssn dacht dat meisje het ook?

'k Vin het wel héél erg hoor, 's natuurlijk nooit leuk zoiets te horen.

laiklover
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:35

ben ik het helemaal mee eens !oh ja dat banketstaaflig is fout dat moet banketstaaf zijn ... is daar iets fout gegaan

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:35

er kan altijd iets gebeuren een paard is nu eenmaal een vluchtdier. en als je paard er echt vandoor gaat kun je hem dus echt niet meer tegen houden. spreek ook uit ervaring. iedereen die erbij betrokken is in ieder geval veels terkte gewenst.

lovehio
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:36

Gelukkig is t allemaal mee gevallen. Met dit soort dingen blijkt wel weer dat geen enkel paard 100% te vertrouwen is. Mensen die beweren dat je je paard maar onder controle moet houden is erg makkelijk en simpel gezegd. Ik ken dit paard, ik doe dit paard samen met t meisje waarmee dit vanmiddag is gebeurt. Beide zijn we gevordere ruiters maar hellaas kan je niet alltijd alles in de hand hebben. Ben blij dat zij en hij weer veilig thuis zijn(en daar draait t om). Love u hio

laiklover
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:36

en ik geloof niet dat jij dat meisje vandaag hebt gesproken ! en ik wel ...

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:37

vast l*llig, maar dat typte ie bij mij vorige keer oowk niet Lachen ow ja, deze zin klopte niet: of braaf beginnen doen
dat moet gek zijn :p

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:40

Tsja.. wat erge verhaal nou! maar alleen vind ik niet dat de berijder de schuld moet krijgen.. want paarden zijn en blijven vlucht dieren en vooral dus niet maar een iets die je kan gebruiken als een machine!

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:40

lovehio schreef:
maar hellaas kan je niet alltijd alles in de hand hebben.


Da is zo, maar soms als er zo iets gebeurd beginnen bepaalde mensen paarden nu eenmaal als monsters af te tekenen en da 's ni waar Lachen

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:41

MoonChloe schreef:
want paarden zijn en blijven vlucht dieren en vooral dus niet maar een iets die je kan gebruiken als een machine!


Zo is dat, maar euh, machines zijn ook gevaarlijk hoor, sommige mensen hebben zelfs hun auto nog niet onder controle
En dat kan even gevaarlijk zijn als een paard.
mijn idee Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:42

moonclou......... de berijder is altijd de schuldige......... hoe je het ook wend of keert. Het is heel vervelend dat dit gebeurd

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:46

gijsenkim schreef:
moonclou......... de berijder is altijd de schuldige......... hoe je het ook wend of keert. Het is heel vervelend dat dit gebeurd


Ik weet dit niet zomaar hoor. Mssn in theorie?
Ok, nu zat er toevallig iemand op. Maar als jouw paard over de omheining springt en hetzelfde gebeurd, dan is er geen ruiter. Stel dat ie van een traktor schrok. Is dan de eigenaar ook schuldig? Terwijl het in principe de man van de traktor was, want het was zijn machine...

Ik denk niet dat je er te luchtig over moet doen...
Het is niet omdat bv. iemand verantwoordlijk is voor een paard dat die altijd de schuld draagt als er iets gebeurd, ze zullen er mssn voor aangesteldt worden, het is niet omdat je er verantwoordelijk voor bent dat je ook schuld draagt..

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 19:52

Het is toch niet altijd de berijder's schuld??