pff waar bemoeit hij zich mee?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 19:40

als hij er is, ,bij ons thuis, en dat is niet vaak meer gelukkig, dan ga ik er niet expres bij zitten, terwijl ik anders oook nooit in woonkamer zit behalve om te eten
dus negeer m ja
en ik gooi bij iedereen de hoorn erop als ze onzin gaan uitkramen
ga daar geen serieus antwoord op geven, ga daar niet MIJN tijd aan verdoen
dat is geen uitlokken in mijn ogen

en die gast is begin 30, heeft adhd ofzo, en zou eigenlijk naar psychiater moeten (echt, niet mijn mening, maar zou echt moeten voor zn rijbewijs etc)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:56

Oh jee... Lips are sealed Ik ga verder mijn mond houden, ik ken een jongen met ADHD. Ik ga dadelijk dingen zeggen die de moddies me niet in dank af zullen nemen Lips are sealed Lachen

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 17:48

adhd zelf is niet zo erg, maar meer om aan te geven dat in combinatie met dat hij echt niet spoort, zelfs zn vrienden nemen afstand omdat hij te ver gaat
kep niets tegen mensen met adhd, alleen wel tegen mensen die er een hobby van maken andere mensen te pesten

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 23:38

...relax ^^ Denk je nou eens in,

A) Wat maakt het uit of je op een veelzijdigheidszadel of dressuur zadel rijd :/ ik rij zelf Z2 dressuur. en heb er geen problemen mee, als je goed kunt rijden, kun je dat op vrijwel alle degelijke zadels!

B) Stel dat het jou wedstrijd paardje is, en er komt ineens iemand die met weinig overleg, er lekker eens op gaat rijden alsof die van haar is.

C) Aan alle paarden is van alles nog te verpesten, ookal is iets nog zo vastgelegd! En met 2 jaar manege les...mag je echt nog wel eventjes door lessen op de manege voor je mag zeggen of je een paard goed rijd
En niet achteruit laat gaan, dat is namelijk gewoon wel moeilijk te zeggen.

Als het beestje voor haar gevoel minder lekker rijd, omdat deze een andere aanpak nodig heeft kan ik me voorstellen dat zei het liever niet heeft, of in ieder geval niet zonder dat zei er bij is.

Misschien wil ze je wel helpen, en instructies geven. kun je altijd vragen OK dan!

en denk niet meteen dat mensen een heel complot tegen je hebben he.
Dat lijkt me echt vreselijk sterk.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 00:37

t gaat niet om dat meisje
dat zit wel goed
waarom denkt iedereen dat zij t niet goed vind?
als zij t niet goed vond zou ik t niet doen!
ben niet achterlijk
en ik zeg nergens dat ik supergoed rijdt
en bljif ook zeker wel lessen
rij eens per week op dat beestje, en wel nodig ook, ,ze heeft van wo t/m vr stilgestaan en heeft dit weekend 7 wedstrijden!!!!
(nou ja, 1 wedstrijd 7 proefjes rijden!!!!!)
gelukkig voor haar heeft dat beest nooitkuren, maar meste ponys/paarden lopen niet beter op een wedstrijd als ze daarvoor 3 dagen stilgestan hebben

en daarbij gaat t om t hoofdstel, nietom t zadel!
maar met dressuurzadel sluiten mn knieen tenminste aan t zadel
bij vzh kan ik op geen enkele manier aansluiting vinden met mn knieen en t zadel...

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 00:49

nouja, drie dagen valt wel mee, en welke klasse rijd ze? telt ook wel mee.
Als je M of Z moet gaanm starten is het niet zo verstandig hem drie dagen niet te rijden lijkt mij.

Maar goed, dat het van haar mag is natuurlijk al een pluspunt, maar maak je toch niet zo druk om dat harnagement van het dier, als het maar goed om en op het paard past, en jij er geen blauwe plekken van krijgt moet je toch gewoon niet zeuren?

ik neem aan dat je L of B bent.
en je rijd geen wedstrijden.
Dan zou ik zeggen, doe gewoon lekker dat veelzeidigheids zadel erop joh! wat is daar nou op tegen?
Is ook bedoeld voor dressuur hoor.ik rijd nu ongeveer 10 jaar, en rij pas de laatste 2 jaar op een dressuurzadel en he maakt mij persoonlijk niks uit.

Je hoeft geen topniveau te rijden, dus neem dat aanbod aan van dat hoofdstel dat je mocht lenen, en neem gewoon lekker dat veelzeidigheids zadel.

Ben je toch ook van het gezeur af?

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 01:04

voor zoveelste keer : t hoofdstel was er niet
vzh zadel ook niet, omdat dressuurzadel daar hoort te liggen, amar zadel boeit me niet, dan rijd ik wel zonder
maar kan niet tegen mensen dieanderen expres pesten
en verw8 hier eerder medeleven met mij dan met hem
omdat die vent ervan af moet blijven
t is dat t mijn hoofdstel niet is, als ik ed was (eigenaar van paard + hoofdstel) had ik m aangegeven bij politie voor stelen
maar goed
blijkbaar zijn jullie t met hem eens en niet met mij
dat t een domme streek is

en idd voortaan zorg ik wel voor dat t vzh zadel daar ligt, en zolan dat paard daar staat dat ik dat hoofdstel wel leen Haha!
t was gewoon een domper, baalde dat ik niet kon rijden
heb gewoon al niets te doen overdag
was t enige leuke in t verschiet, er helemaal heen gefietst
etc
t was ales bij elkaar en nu is er een oplossing voor voor als t hoofdstel er weer niet is
klaar opgelost

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:22

en die oplossing is? waarom ben je niet met halster gaan rijden dan? als je desnoods zonder zadel rijdt? heb je iig nog iets gedaan..

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:39

WickedSanty schreef:
nouja, drie dagen valt wel mee, en welke klasse rijd ze? telt ook wel mee.
Als je M of Z moet gaanm starten is het niet zo verstandig hem drie dagen niet te rijden lijkt mij.

Maar goed, dat het van haar mag is natuurlijk al een pluspunt, maar maak je toch niet zo druk om dat harnagement van het dier, als het maar goed om en op het paard past, en jij er geen blauwe plekken van krijgt moet je toch gewoon niet zeuren?

ik neem aan dat je L of B bent.
en je rijd geen wedstrijden.
Dan zou ik zeggen, doe gewoon lekker dat veelzeidigheids zadel erop joh! wat is daar nou op tegen?
Is ook bedoeld voor dressuur hoor.ik rijd nu ongeveer 10 jaar, en rij pas de laatste 2 jaar op een dressuurzadel en he maakt mij persoonlijk niks uit.

Je hoeft geen topniveau te rijden, dus neem dat aanbod aan van dat hoofdstel dat je mocht lenen, en neem gewoon lekker dat veelzeidigheids zadel.

Ben je toch ook van het gezeur af?


correctie :p drie dagen valt NIET mee bij elk paard, anders had ik nu niet met een kuitspierscheur gezeten Knipoog geen kritiek hoor, wou et ff melden hehe

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:43

hahaha, er is een beetje 'ruis' in dit gesprek...ben je het nog niet zat, Gretha?
Hoofdstellen zijn niet zo duur, waarom nemen jullie (vriend van je moeder, jij en ander meisje) er niet nog een bij wat jij bij je kan houden? Zo heb je nooit het risico zonder te zitten en hebben jullie gelijk een reserve hoofdstel wanneer er wat aan het ander mankeert.
Zoals jij die jongen beschrijft is ie behoorlijk vastgeroest in dat gedrag, gewoon blijven negeren, zonde om daar je energie aan te verspillen. Ik snap alleen niet wat ie bij jullie thuis moet? Mijn ouders zouden iemand die mijn zusje en mij zo behandelt de keet uit schoppen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:44

Sorrie Gretha, maar ik snap werkelijk helemaal niks van je verhaal

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 11:49

Nou ik snap der eigenlijk best, ik zou me ook enorm kwaad enzo maken, normale reactie toch? Ze wisten toch dat ze ging rijden, dan moeten ze maar zorgen dat alles er is. En aangezien dat meisje erop mag rijden en (ik neem aan ?) niet de eigenaar is, moeten ze toch helemaal zien dat het hoofdstel er is (het zadel ok, da 's van haar tot daar toe dan *LOL* maar het zij rijdt er wedstrijden mee, euhm, ze MAG er wedstrijden mee rijden, maar als er dan een keer iemand anders op mag, dan moet haar vriendje gewoon niet zo banketstaaf doen (of die kerel die der dan een oogje op heeft of hoe het ook zit :d)
Ik rijdt ook op Olga (nu even niet voor drie weken, zie pijnlijk verhaaltje ofzow *LOL* en er rijdt ook wel eens iemand anders op, nou dat moet ik ook goed vinden, hoewel ik volgende winter ook wedstrijden mag starten. het blijft dan je verzaorgpaard hé, je bent er niet de baas over. sorry als ik iets fout heb geinterpreteerd ofzo, maar da 's even mijn visie Lachen

kirsten7534
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:45

Kan me niet inhouden om toch banketstaaf te doen> maar als iemand zomaar op mijn paard zou rijden waar ik zondags weer naar concour zou moeten zou je aan mij nog een veel banketstaaf iemand hebben. En als de eigenaar het toe zou stemmen zou je geluk hebben want alle tijd en moeite die je in een paard stopt ben je kwijt, en daar pas ik voor. Of je nu goed rijd of slecht, iedereen rijd anders en je doel is toch met zo min mogelijk inwerking je paard te laten gehoorzamen!!!! Misschien moet je je maar eens wat minder druk over dat zadel maken en een beetje meer over je instelling qua rijden!!

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:04

Ben geloof ik ook de draad kwijt. Verward Verward Wie rijdt nu op dat paard? Normaal gesproken toch dat meisje, maar wat heeft die jongen er dan mee te maken? En is dit een incident of gebeurt het vaker dat de spullen van het paard even verdwenen zijn?

Het is natuurlijk leuk dat je op het paard mag rijden, maar zoals meerderen hier al hebben gezegd, verplaats je ook eens in een ander en probeer er begrip voor te hebben. Daarnaast is het heel vervelend dat je deze keer niet hebt kunnen rijden omdat er geen zadel of hoofdstel was,kan ook best begrijpen dat je nu boos en teleurgesteld bent maar wees positief en maak er verder geen drama van. De volgende keer ligt het hoofdstel er wel en kun je bijvoorbeeld met het vzh-zadel rijden. OK dan!