Hoe verpruts ik een paard? :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Hoe verpruts ik een paard? :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 18:42

..... Scheve mond


Ik en een vriendin gingen vanmiddag naar haar verzorgpony Heidie die ze sinds 1 week deelt met een ander meisje. (moest van de eigenaresse omdat die eiste dat mijn vriendin met Heidie bij de club ging maar mijn vriendin had daar geen tijd voor i.v.m examens en dus is er een meisje bij gekomen) Mijn vriendin was de hele week niet geweest want ze had tentamens en die week hadden ze afgesproken dat dat meisje hem zou rijden.

Dus wij komen daar aan.... Heidie stond onder het (opgedroogde)zweet en kwam chagrijnig naar ons toe. Mijn vriendin zou haar vandaag rijden dus zadelde haar, wil opstappen en ineens *BAM* slaat ze gewoon naar haar (doet ze anders nooit echt een superlief beestje! Lovers ) Maar nu ineens een trap. Dus ik haar helpen, Heidie vastgehouden enz. vriendin erop en rijden maar. Mijn vriendin is altijd heel voorzichtig met haar hulpen dus ik weet zeker dat het daar niet aan lag, maar ze raakte Heidies buik aan en ze begon me toch te bokken, niet normaal meer! (ik heb haar anders nog nóóit zien bokken) Wij waren wat verward na aan het praten, komt mijn vriendins zusje er ineens aan:

Zusje: hey, was heidie lief?
Wij: nee ze deed zó raar!
Zusje: ja dacht ik al, daarom ben ik hier naar toe gekomen. Toen ik vanmorgen even langsfietste om dat nieuwe meisje eens te zien, was ze op Heidie aan het rijden met sporen en omdat Heidie nogal dwars deed omdat zij haar zo in de mond aan het scheuren was, heeft ze hem echt KEIHARD met die sporen in de buik GESCHOPT! Toen ik weg ging heb ik haar nog even bekeken en er waren zelfs wat wondjes te zien.

*wij kijken*

En já hoor Boos!


Wat moet je nu met zulke mensen??? Mijn vriendin gaat vanavond met de eingenaresse praten (die is haast nooit thuis) en ik hoop dat die er wat aan gaat doen Scheve mond

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:45

Boos! Schandalig. Ik snap ook niet dat de eigenaresse eerst komt kijken hoe dat nieuwe meisje met het paard omgaat en hoe ze rijd.
Heel veel sterkte..... hoop dat het meisje haar rijstijl veranderd of dat ze gauw weg is...

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 18:48

Daar zeg je wat foetsie... had ik nog niet bij stil gestaan, maar het is inderdaad raar dat ze dat meisje niet eerst eens op proef nam. Scheve mond Ach die eigenaresse geeft niks om Heidie. Scheve mond Gewoon een leuk-paard-in-de-tuin idee heeft dat mens volgens mij. Verward Ik hoop echt dat ze er nu wel iets aan kan doen... het was echt zo zielig, je kon haar buik niet meer aanraken. Het doet me echt pijn haar zo te zien, het is zó'n ontzettende lieverd. Verdrietig

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:48

naah dat mense zoow met paarden kunnen om gaan!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 18:50

Ik word er echt kwaad om, hoe kan ze dat nou maken. Ik zou zeggen weg met haar! Hoop echt voor je vriendin dat ze weggaat, hij komt er zeker bovenop!!!

*wat ik zou doen, haar een rotschop geven en zeggen dat ze nooit meer terug hoeft komen!*

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-04 18:55

Inderdaad. Ik dat dat het nog altijd een 'verzorgpony' was en geen 'mishandelpony' Scheve mond

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 20:16

Idd..zo hoor je toch niet met die dieren om te gaan zeg
Onfatsoendelijk zeg!
Hopelijk mag ze 'm niet meer verzorgen!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:11

Het is idd nogal ...om je verzorgpaard zo aan te treffen, maarre...waarom hebben jullie die wondjes tijdens het poetsen niet ondekt? Het bokken (en evt ongelukken) konden voorkomen worden als jullie bij het poesten van haar buik jezelf al afgevraagd hadden waarom ze zo raar reageerde... Als mijn verzorgpony anders als anders reageert ben ik gewaarschuwd en let ik op evt. blessures, vraag ik na of ie ziek is geweest enz, ik stapt er niet zomaar op.
Ik hoop dat het voor dat meisje einde oefening is, hou er niet zo van als paarden zo behandelt worden..

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 21:16

wat een ........... bah die mensen zijn gewoon niet normaal hopelijk doet die mevrouw er iets aan! watr dit kan toch niet Boos!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 12:55

Juut schreef:
Het is idd nogal ...om je verzorgpaard zo aan te treffen, maarre...waarom hebben jullie die wondjes tijdens het poetsen niet ondekt? Het bokken (en evt ongelukken) konden voorkomen worden als jullie bij het poesten van haar buik jezelf al afgevraagd hadden waarom ze zo raar reageerde... Als mijn verzorgpony anders als anders reageert ben ik gewaarschuwd en let ik op evt. blessures, vraag ik na of ie ziek is geweest enz, ik stapt er niet zomaar op.
Ik hoop dat het voor dat meisje einde oefening is, hou er niet zo van als paarden zo behandelt worden..


Ik heb haar niet gepoetst dus ik heb ook niks gezien. Ik ging alleen maar mee kijken. Het is mijn vriendins verzorgpony. Ik ben meestal wat met Maestro het shetlandertje aan het kloten Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:58

Ik zou foto's maken van de plekjes op de buik van de pony. Mocht er een discussie ontstaan van welles-nietes, dan kun je die foto's aan de eigenaresse laten zien.
Ik zou iig even met de eigenaresse praten want dit is niet normaal.
Was Heidi na het rijden weer een beetje toegankelijker?

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 16:57

Supertip Cassidy! Dankjewel *LOL* Ik zal het direct aan mijn vriendin voorleggen want dit gaat niet langer.

Na het rijden was ze echt weer een schatje alleen zodra je alleen al een vinger naar haar buik uitstak was het mis. Dan probeerde ze te slaan en te bijten etc. en zoiets doet ze anders nóóit! Je kunt er het kleinste kindje op zetten te bonken, je kan echt alles met haar doen. Dit is echt nog nooit gebeurd dus dat meisje heeft er flink hard op zitten trappen. Echt zielig.

Mijn vriendin heeft trouwens met de eigenaresse gebeld en die heeft beloofd met het meisje te gaan praten. Maar mocht ze het ontkennen dan zijn foto's altijd nog een goede optie! Bedankt!