Sh*t wat mis ik nu een binnenbak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Sh*t wat mis ik nu een binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 22:49

En niet vanwege de kou, want daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Lachen
Eerst lekker opwarmen thuis, warm aankleden en het is te doen.
Maar ik kan helemaal niets door al die sneeuw en ijs! Verdrietig

Zeker nu, na mijn werk. Er is nog weinig licht en naar de bak toe is het pikkedonker, daar komt bij dat het pad naar de bak een en al modder was, wat nu is opgevroren. Je kan je dus misschien voorstellen hoe het is om daar over heen te lopen, zeker voor de paarden.
De weg naar de bak is nu als volgt: eerst een stuk dat spekglad is, over beton. Dan een stuk opgevroren modder en dan een stuk over planken (heeft een naam maar weet het even niet meer Haha!) waar sneeuw op ligt. Nogal een klus om deze 'hindernisbaan' te trotseren. Frusty

Op het eerste stuk strooi ik iedere dag zand. Maar als je dan eenmaal door het donker de hindernisbaan hebt overwonnen (die niet ongevaarlijk is voor de benen van de paarden) kom je in één groot slagveld terecht. In de bak met sneeuw heb ik namelijk een paar dagen gelongeerd en daardoor zijn de houtsnippers gaan mengen met sneeuw en alles is omgeploegd. Het is bijna niet mogelijk om er normaal in te lopen, arme peesjes van de paarden. Boos!

*zucht*
Wat moet ik nou? Ik wil rijden, longeren, wandelen, whatever, maar er kan gewoon helemaal niets!! Frusty
De paarden moeten toch beweging hebben? Het enige wat ik kan doen is ze in de paddock doen (waar ze 's middags ook in gaan), maar dit is heel klein en het zijn stenen met een klein laagje zand. Alleen om een frisse neus te halen maar ze kunnen er verder niets in doen. De paarden worden steeds baldadiger van de energie en verveling, vooral Razinda.
Wat een gezeik is dit zeg! Was het maar weer zomer!! Verdrietig Verdrietig

Maar als ik dan naar huis rij, en ik zie in de verte mijn oude stal met binnenbak, ben ik stiekum toch wel heeeeeel blij dat ik daar niet meer hoef te staan! Lachen

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 22:55

I Know....mijn paardjes staan nu 2 dagen binnen, hopelijk kunnenw e morgen stappen. Ze worden niet gek gelukkig, maar als het lang gaat duren natuurlijk wel.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 22:57

idd dat is erg vervelend, als je echt niets kan doen ,
en je paarden zich dus echt rot vervelen. heb ik ook. en ik heb nog wel een binnenbak. weetje hoe het komt??
ik moet eerst over een weggetje en dat is spekglad, dus kan ik er echt niet over lopen Frusty
dan glijd ie zo in de splagaat of split of whatever.
bah, die winter.maar morgen ga ik op stal Lachen

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 23:03

wij hebben gelukkig even verder op een binnenbak, die kan je huren, helemaal voor jezelf.
Is nl. geen manege of pensionstal, echt alleen een binnenbak.
Wij zijn daar op het moment heel blij mee, moet wel meerdere keren heen en weer rijden om alle paardjes daar te krijgen, maar het is de moeite waard.
Wij kunnen in elk geval doortrainen.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 23:39

Heel bekend dit. Vandaag hadden we weer les met de rijvereniging, dus heb ik er weer eens opgezeten. Mevrouw had er echt zin in (miep miep vroem). Gelukkig staat er een stapmolen bij de stal die ijsvrij wordt gehouden, dus ze heeft wel elke dag beweging gehad. Maar wanneer ze niet kan sprinten, bokken, gek doen, etc. dan wordt ze na een weekje echt een bommetje }>

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 07:20

Jura, ik voel met je mee Haha! . Gelukkig was de hoefslag bij ons nog enigszins berijdbaar, maar voor de rest is het waardeloos.

Vandaag heb ik gelukkig les in de binnenbak bij de LR hier in Lisse.
't zal druk zijn, maar beter druk dan helemaal geen les.
En dan te bedenken dat ik zondag wedstrijd heb .... nou ja, ik zal het maar zien als een keertje extra binnenrijden Knipoog .

Kun jij niet ergens terecht bij een binnenbak bij jullie in de buurt?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 08:39

Jura bij ons is het (met houtsnippers ook) exact hetzelfde!
En als klap op de vuurpijl (hoe toepasselijk.. Haha! ) gingen de eigenaren van de pensionstal voor vier dagen op vakantie...
Dit had als gevolg dat 's morgens om acht uur de paarden werden gevoerd door 'opa', en die houdt ook toezicht, maar die durft de paarden niet buiten te zetten!
Om half twaalf werd dinsdag de eerste groep buiten gezet, en na twee uurtjes de tweede groep....
Heel treurig, want voor Cerise is die twee uur echt niet genoeg, die is heel energiek.
Daarbij is ze gewend de hele dag naar buiten te mogen, en ook te worden gelongeerd of buitenritje, maar dat longeren kan nu niet Frusty ... de buitenbak bestaat alleen maar uit bevroren kuilen, ijs en sneeuw.
Ik heb er gisteren wat van gezegd, en nu staat ze dus vandaag buiten van half twaalf tot een uur of zeven 's avonds, samen met 1 of meerdere andere paarden, in het weitje naast de buitenbak.
De twee belgische trekpaarden moeten dan in de buitenbak, want die ene is hengst en die wil ik niet op Cerise hebben grijnz...
Tot half twaalf staat Cerise dan op stal, wat ik best sneu vind want ze is vreselijk energiek en gaat dan nerveus doen...
Maar ik ben al blij dat ze nu wel om half twaalf meteen naar buiten mag, en niet pas om twee uur of zo!
Zucht. Ik zal blij zijn als het zaterdag is en de eigenaren weer terug zijn.
Toezicht is er genoeg, maar ik vind het voor die vier dagen slecht geregeld.
Maar die mensen doen dat ook voor het eerst: vakantie in combinatie met pensionstal, dus ik ga gewoon vriendelijk ideetjes geven hoe het de volgende keer beter kan, en dat ik best een keer extra wil komen om de paarden buiten te zetten enz...
Het is dat ik er nog maar net sta, daardoor wilden ze mij niet vragen denk ik, maar ik wil best een keer helpen hoor bij ziekte of vakantie.
Dat wilden ze ook voor mij doen zei die vrouw, toen ze hoorde van mijn chemokuur... Het zijn echt lieve mensen.
Mocht ik een keertje een dag ziek zijn van de chemo dan zou zij de stal wel doen, lief he.
Tja het is wat met dit weer...
Ik wil doooooooooiii!!! *LOL*

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 10:13

Ja zelfde probleem hier, hij komt wel buiten in de paddock en de groep in de rijbak, dan zet ik hem nog even in de rijbak met een vriendje om te spelen en dan gaat hij weer terug de paddock in... en de groep de rijbak weer in....
Het is veels te glad om veilig te kunnen stappen aan de hand, plus dat hij klompen onder zijn voorijzers krijgt.
Ik wil LENTE!!!

Zaterdag is het een week geleden dat ik heb gereden voor het laatst,
het ging juist zo lekker, baal baal...

Ineke2

Berichten: 33116
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 10:48

Bij Shadow is de bak en het pad naar de stallen en naar buiten toe ook 1 grote ijsbaan, ik ben gister toe 3x toe uitgegleden! Boos! Frusty
Dus het was gewoon te gevaarlijk om de paarden in de bak te laten Verdrietig En buiten stappen kon ook niet, want het pad naar buiten is ook heel glad Verdrietig Dus heeft ie heel dag op stal gestaan, vind het niet leuk, maar als ie zijn benen breekt is het nog erger. Gelukkig heeft Shadow een hele grote stal (is toch 3 bij 2,5 terwijl hij zelf net 1.20m hoog meet) dus kan hij wat bewegen maar goed is het natuurlijk niet.

Ik hoop dat het snel gaat dooien!!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:06

Ik snap wat je bedoelt!!!!
Ik ben geen lid van de manege meer dus officieel mag ik daar niet meer heen, maar vanmiddag ga ik het uit nood toch doen. De eigenaar rijd niet meer op Oscar, en ik ook al 2,5 week niet meer.

Door de sneeuw en het ijs kon ik niet rijden. Als de bak dan iets beter was moest ik werken of was het zondag en dan mag ik van de eigenaar niet rijden.

Ik hoop dat de eigenaar Oscar wel een paar keer in de bak heeft losgelaten, anders kan ik vanmiddag mijn lol niet op! Haha! Haha! Haha!

Nou ik zal wel zien wat ie doet!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 12:17

He Maartje, ik begrijp precies hoe erg jij baalt.
Bij mij is het nu juist andersom.
8 jaar lang het probleem gehad toen de paardjes nog thuis stonden.
Als het dit weer was, met ijs en sneeuw op de weg, dan kon ik gewoon niks beginnen. En dan stonden ze maar in de stal, niks te doen.

Gisteren reden mijn moeder en ik met de auto de bult bij ons om de hoek af, een en al ijs (spekglad), en toen zei ik nog tegen mijn moeder dat ik het nu onwijs getroffen heb op de pensionstal!

Maar heel veel sterkte!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:00

Nou Jura, ik ben meteen weer genezen van het binnenbak-syndroom.

Kwam ik daar aan, was er 1 aan het springen, er ging er 1 mennen en in de andere bak waren ze aan het voltigeren.
Nee, dan ben je blij Huilen , niet dus. Ik kon weer onverrichterzake richting stal.

Ik heb alsnog in onze keiharde buitenbak gelest, beetje stappen en draven, overgangen rijden en meer zat er echt niet in.

IK WIL OOK LENTE!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 13:32

Wat heb ik dan een mazzel. Zowel de bak als de paddock zijn perfect!! Het pad er naar toe niet altijd, dat moet je dan eerst even pekelen, maar daar zal ik nu maar niet verder over zeuren Haha!
De paddock is zout in gegaan, want die was heel nat en vroor toch op, de bak wordt 3x per dag gesleept en is dus prima.
Normaal rij ikaltijd alleen of soms met zijn tweeen, maar gisteravond waren alle rijders (dat zijn er 4 Haha! ) er tegelijkertijd, en dat wordt dan wel een heel vrolijke boel hoor, met dit frisse weer. 2 nog aardig groene paarden, 1 die aan het revalideren is en ik zei de gek.
Ahum, ik hoef er toch niet bij te vertellen dat mijn super opgevoede Schijnheilig Z paard, het ergste was van allemaal he Bloos Gelukkig is iedereen blijven hangen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-02 13:39

Wat heb jij een geluk dan!! Maar hebben jullie dan geen last van de sneeuw, of gaat dat weg tijdens het slepen? Verward

Toch 'blij' dat ik deze ellende met veel van jullie kan delen. Haha!
Toch wil ik niet op een manege/pensionstal gaan staan. Moet wel zeggen dat toen ik Jur net had, ik een paar maanden op de manege ben gaan staan toen ik ook niet viel te rijden (toen woonde ik nog in Breukelen). Hm ik weet het niet, ik denk dat ik hier maar doorheen moet.

Een binnenbak in de buurt...tja misschien wel, maar dan zit ik nog met het vervoer.

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:23

Ik baal er op dit moment ook zo van dat er bij ons geen binnenbak in de buurt is. Ik rijd nu al een half jaar op Niño en daar kunnen nog een hele boel maanden bij komen. Maar ja, er valt nu niks te rijden en daar baal ik zo van!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:42

Ik zet ze nu omstebeurt een paar uur in de bak... verder kunnen we gewoon niets, behalven heel erg balen. Voorlopig zijn ze iig nog niet spierbevangen etc... Man, daar ben ik zóóó bang voor! Vorig jaar Jopie 3x geveld, ik kon niets anders doen dan gewoon doorgaan. En dan elke keer als hij weer een beetje redelijk liep, dan kwam er weer zo een... Gash, ik bid nu op mijn blote knietjes in de sneeuw dat dat niet meer gebeurt!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 14:47

ik ken het probleem...
het si zelfs nog zo dat ik queen geeneens mee kan nemen naar de les op dit moment. ze kan de stal niet uit, want we hebben geen buitenbak. er wordt daar niet gestrooid dus met de trailer kunnen we ook niet weg. het is alleen maar hopen dat het heel snel gaat dooien voordat ik een ratsgekke pony op stal hebstaan met van alles en nog wat.