Sokken scheren.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Sokken scheren.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 13:36

Jordy heeft sinds een tijdje een soort van uitslag op zijn benen, telkens nadat ik in de bak heb gereden. Hij bijt zijn benen ook kapot.
Het is waarschijnlijk een soort allergische reactie ergens op, mok is het niet, mijt ook niet. Het lijkt net of hij allemaal ontstoken haarzakjes heeft, allemaal kleine rode bultjes en de huid zet een beetje op.
Het is een tijdje veel minder geweest, en leek weg te gaan als ik met het rijden zijn benen bandageerde. Maar nu ben ik er net weer geweest, en het is ineens volop terug Verdrietig
Ik heb de veearts gebeld, die komt begin volgende week hier toch op stal, en zou er gelijk naar kijken.

Hij vertelde me wel dat ik dan waarschijnlijk zijn sokken af zou moeten scheren om het goed te kunnen bekijken en te behandelen..... Hoe zou dat eruit zien, een tinker met blote beentjes.... Huilen

Run free Jordy.... 1997 - 2021



Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 14:49

Hij heeft het juist niet in de kootholte, maar echt op de pijp. Eerst alleen aan de voorkant, nu ook aan de zijkant en achterkant.

Ik denk ook niet dat het er bij hem na 1x verharen weer aanzit, de langste haren gaan zo ongeveer van de achterkant van de voorknie tot bijna op de grond Scheve mond

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 15:48

Ja, het is waarschijnlijk een allergische reactie op iets in de bakbodem. Hij heeft het nooit eerder gehad, en er is ook niets veranderd in de bak...

Margreet"]
[quote="Supertje schreef:
Hoe zou dat eruit zien, een tinker met blote beentjes.... Huilen


Vast heel chique! En dan ook nog even z'n manen kort trekken, staart opscheren en hoofd kaal maken }>
Knipoog

Ik heb laatst in Emmeloord een tinker gezien die ook iets mankeerde en daarvan hadden ze 2 benen geschoren (1 voor en 1 achter), dat was pas echt geen gezicht!!!
[/quote]

Je lijkt mijn instructeur wel! Die is er van overtuigd dat als ik die sokken scheer en zijn manen trek er best iets leuks onder vandaan komt *LOL*
Hoofd en staart worden altijd al netjes geschoren Tong uitsteken
Inderdaad gaat dan alles eraf, hij heeft het alleen bij de voorbenen, maar alleen achter sokken is helemaal geen gezicht Scheve mond

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 10:22

Echt korsterig is het niet, wel is de huid opgezet, zacht en warm. Mag Socatyl nu ook al niet meer? Damn, alles wordt uit de handel gehaald Boos!

De sokken van een tinker beginnen hoger dan bij bijvoorbeeld een fries, de haren op de voorkant van de pijp, net onder de knie, zijn al een cm of 5. En bovendien zit het nu ook aan de achterkant, waar de sokken dus erg lang zijn.
Hier kun je redelijk zien waar de sokken beginnen:
Afbeelding

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Christel1, Glenda, karin30, Kayley95, Paardennamen, Titsia, vilheide, vilo en 131 bezoekers