paard wezen kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

paard wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 09:58

Hallo!
Ik ben op zoek naar een eigen paard. Nou had ik al een beetje rond gekeken op internet enzo. Gister gingen we naar 2 paarden kijken (natuurlijk kijk ik ook nog wel ff verder). Ik heb op alle 2 even gereden.
Even wat info over de paarden:
Roxett C, donkerbruin met kol, 6 jaar, 1.63 m, argus x amor, half jaar zadelmak. Zij is een heel mooi paardje maar gezien de afstamming zal ze best pittig oid zijn. Dat was ze gister helemaal niet want ze heeft totaal geen conditie. Als ik haar dus zou nemen, neem ik zo'n groot risico want ik weet niet hoe ze dan in het echt is.
De andere is Ludine, vos met bles, 11 jaar, 1.61 m, beaujolais x wellington, heeft Ldressuur en Lspringen gelopen maar kan veel meer. Hier heb ik dus ook even op gereden en eigenlijk reed ze best lekker, wel beetje gebruiksaanwijzing maar welk paard heeft dat niet...:p Zij is gewoon een heel braaf paard en doet eigenlijk geen pas fout. Ik denk wel dat ik veel van haar zou kunnen leren en zij van mij maarja...ze is zo 'onspeels' zeg maar. Gewoon een nuchter paardje.
Hier foto's van de 2:
Roxett C:
Afbeelding

Afbeelding

Ludine:
Moet wel beetje afslanken Tong uitsteken
Afbeelding

Ze was heel fotogeniek Lachen
Afbeelding

Wat vinden jullie?

Groetjes Anneminke

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:15

jeetje mooie paarden zeg en moeilijke keuze. Jammer dat roxet niet in conditie is. Ben je zelf in staat eventueel een wat heter paard te rijden zie je dat zitten en de prijzen verschillen die veel? Denk dat ludine (in mijn geval) mijn keuze zou zijn je weet wat je aan haar hebt. Roxet zou je haar op proef zou kunnen nemen?

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 10:20

Ik kan op zich wel een wat heter paard maar als het blijft doorgaan wordt ik er wel een beetje flauw van. En ik dacht dat misschien het handig is om een paard te kopen waarvan je weet wat je eraan hebt.
Nou de prijzen verschillen wel best veel. Roxett is 3300 en Ludine 2350 en ik zou ze alle 2 wel op proef kunnen nemen. Dan geven ze gewoon het geld terug. Het is zo moeilijk! Groetjes aan Zorro!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:24

Ik weet niet hoe goed je rijdt, maar als ik dit verhaal lees zou ik persoonlijk voor Ludine gaan. DAt lijkt me een paard waar je erg veel plezier mee kunt hebben, en die bovenste zou nog wel eens tegen kunnen vallen als ze meer conditie krijgt.
Verder vind ik de bovenste merrie ook behoorlijk aan de prijs, 3300 euro is ruim 7200 gulden.
Ik denk dat de prijs van het onderste paard reëler is.
Laat je haar wel keuren bij aankoop? Iig klinisch?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:24

dat eerste paard lijkt linksachter wel een dik been te hebben ... litteken weefsel ofzo??
en dat tweede paard heeft drukplekken op zijn rechtervoorbeen... aangezien ie het maar aan een been heeft kan het op een evt peesblessure duiden in het verleden ( waarbij ze de bandage te strak hebben gehad oid)
qua bouw zie ik 10 liever die eerste
die is heel correct gebouwd, de vosmerrie is wat lomper gebouwd, hoekig en nogal overbouwd ( of dat ligt aan hoe ze staat )

qua leeftijd zou ik voor de eerste gaan .. tenminste hangt er vanaf wat je ermee wil doen
als je lekker recreatief wil gaan rijden is de vosmerrie tuurlijk meer geschikt

de eerste kan idd wel wat lastig zijn als je de bloedlijn bekijkt
en is die dan wel geschikt als recreatiepaard?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:25

Tot welk paard voel je je het meeste aangetrokkenn. Wat is het doel met je paard? Als Ludine aan al je eisen voldoet zou ik voor haar gaan. MAar als je je meer tot het andere paard aangetrokken voelt zou ik daar voor gaan. WAnt mijn merrie is altijd heet, ook als ze geen conditie heeft. ZE stopt gewoon eerder. Als de argus merrie dus nu zo moeilijk zou zijn, dan had je dat onder het zadel echt gemerkt moeten hebben. JE moet ze echt allebei uitproberen met rijden en dan kun je voelen op welk paard je het prettigste rijdt.

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 10:28

Billy schreef:
Ik weet niet hoe goed je rijdt, maar als ik dit verhaal lees zou ik persoonlijk voor Ludine gaan. DAt lijkt me een paard waar je erg veel plezier mee kunt hebben, en die bovenste zou nog wel eens tegen kunnen vallen als ze meer conditie krijgt.
Verder vind ik de bovenste merrie ook behoorlijk aan de prijs, 3300 euro is ruim 7200 gulden.
Ik denk dat de prijs van het onderste paard reëler is.
Laat je haar wel keuren bij aankoop? Iig klinisch?


Bij Ludine en bij Roxett zitten allebei de papieren van de klinische keuring. Die hebben ze net alle 2 achter de rug. Verder heeft Ludine ook nog verrichtingsonderzoek gelopen in 2001 met wel goede resultaten dus is ze ook heel leuk voor de fok Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:29

Maar welk paard vond jij nu het fijnste rijden?

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 10:32

crossmonster schreef:
dat eerste paard lijkt linksachter wel een dik been te hebben ... litteken weefsel ofzo??
en dat tweede paard heeft drukplekken op zijn rechtervoorbeen... aangezien ie het maar aan een been heeft kan het op een evt peesblessure duiden in het verleden ( waarbij ze de bandage te strak hebben gehad oid)
qua bouw zie ik 10 liever die eerste
die is heel correct gebouwd, de vosmerrie is wat lomper gebouwd, hoekig en nogal overbouwd ( of dat ligt aan hoe ze staat )

qua leeftijd zou ik voor de eerste gaan .. tenminste hangt er vanaf wat je ermee wil doen
als je lekker recreatief wil gaan rijden is de vosmerrie tuurlijk meer geschikt

Dat klopt wel ja... Dat dikkere been. De eigenaar heeft 2 maanden geleden een ongelukje gehad met de trailer en zij stond er in. Ze heeft nog geluk dat ze er zo weinig aan over heeft gehouden. Ze heeft de laatste 2 maanden alleen maar in het weiland gelopen, daarom heeft ze ook zo weinig conditie.
Ik wil er eigenlijk dressuur mee gaan rijden. Ook wel recreatief maar toch het meeste dressuur. Zelf denk ik dat ikzelf dan veel kan leren van Ludine en zij van mij (nieuwe oefeningen). Ze is namelijk wel braaf maar doet niet zomaar alles...

de eerste kan idd wel wat lastig zijn als je de bloedlijn bekijkt
en is die dan wel geschikt als recreatiepaard?

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 10:37

Desiree schreef:
Maar welk paard vond jij nu het fijnste rijden?


Ik voelde me het meest op mijn gemak op Ludine. En Roxett was echt helemaal niet aan het been maar ze zeiden dat dat kwam doordat ze zo lang op de wei had gestaan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:39

mm ookal zit er een klinische keuring bij, neem zelf een onpartijdige dierenarts in de hand en laat ze gewoon 100 % keuren
bij ons kost dat nu 300 euro ongeveer
meeste paardeklinieken zijn iets duurder, maar lees alle probleem topics maar eens na van mensen die een slecht paard hebben gekocht .....
en dus geen poot om op te staan hebben omdat ze m niet volledig gekeurd hadden ...
zeker de 6 jarige zou ik eens goed laten doorlichten
de 11 jarige , als die altijd gewoon gereden is geweest, dan zou dat er allang uitgekomen zijn , dus daarbij zijn foto's wat minder hard nodig, maar die 6 jarige... je kunt niet voorzichtig genoeg zijn !

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:49

Redgirl schreef:
Ik kan op zich wel een wat heter paard maar als het blijft doorgaan wordt ik er wel een beetje flauw van. En ik dacht dat misschien het handig is om een paard te kopen waarvan je weet wat je eraan hebt.
Nou de prijzen verschillen wel best veel. Roxett is 3300 en Ludine 2350 en ik zou ze alle 2 wel op proef kunnen nemen. Dan geven ze gewoon het geld terug. Het is zo moeilijk! Groetjes aan Zorro!

Dan zou ik eerder voor een ouder leerpaard gaan. Ik zal de groetjes doen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:26

Was dit toevallig in Hoorn? Dan zou ik sorry dat ik het zeg voor geen van beiden gaan. Ik heb deze paarden ook bekeken, PB maar even.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:28

Fellor schreef:
Was dit toevallig in Hoorn? Dan zou ik sorry dat ik het zeg voor geen van beiden gaan. Ik heb deze paarden ook bekeken, PB maar even.


Ik heb ook enig idee waar dit is!
Opletten!!!!!
Lundi

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:33

Redgirl"]
[quote="Desiree schreef:
Maar welk paard vond jij nu het fijnste rijden?


Ik voelde me het meest op mijn gemak op Ludine. En Roxett was echt helemaal niet aan het been maar ze zeiden dat dat kwam doordat ze zo lang op de wei had gestaan.
[/quote]
Ludine moet het worden. Om meerdere redenen die je zelf eigenlijk al aangegeven hebt.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:37

Die Ludine heb ik ook op internet zien staan, is het niets dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:43

Alsjeblieft kijk nog eens goed naar die paarden, die merrie staat namelijk onwijs bodemwijd achter en is slecht gebouwd en die ruin heeft volgens mij iets aan zn achterbenen want die liep niet zuiver. heb ook nog andere paarden gezien waar met allemaal iets mis was. De een had raar stalgedrag en bespiering van een veulen en een andere opgezette lendenen en volgens mij koliek.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:44

Ik kan je alleen maar waarschuwen,zet deze paarden uit je gedachte en zoek verder!
Lundi

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:46

Die zet ik nu dus idd uit mijn hoofd! Ik heb gelukkig al een andere leuke gezien van een bokker Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:00

stalleke schreef:
Die zet ik nu dus idd uit mijn hoofd! Ik heb gelukkig al een andere leuke gezien van een bokker Haha!

Eersel is nog in de buurt van Nuenen... ik weet nog een mooi paard te koop te staan! *LOL*

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 12:18

Oke dank jullie wel voor de reacties. Anders had ik straks echt een grote fout begaan. Weet iemand anders niet nog een leuk paard voor niet te veel geld te koop staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:23

Redgirl schreef:
Oke dank jullie wel voor de reacties. Anders had ik straks echt een grote fout begaan. Weet iemand anders niet nog een leuk paard voor niet te veel geld te koop staan?


Als ik dat wist dan had ik er nu zelf ook alweer eentje op stal staan, maar het is uberhaupt al niet makkelijk er eentje te idnen die correct beweegt en recht en stevig op de benen staat Scheve mond Heb er nu 15 gezien ofzo en zat niet eens iets tussen dat in aanmerking kwam. Behalve dan eentje die het todch niet wordt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:29

Je hebt er 2 gezien en gereden en je wil al een keuze maken??. Neeee niet doen al moet je alle paarden in Nederland bekijken DOE HET. Het wereld paard voor je staat ergens alleen je moet in ieder hoekje zoeken.

Ene ook al zijn ze gisteren gekeurd altijd nog een keer keuren bij een onkende DA van de verkopende partij.

Ene ik zie je naast de Vos staan maar zou een wat groter paard niet mooier staan?.

Succes met zoeken.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:57

Fellor schreef:
Alsjeblieft kijk nog eens goed naar die paarden, die merrie staat namelijk onwijs bodemwijd achter en is slecht gebouwd en die ruin heeft volgens mij iets aan zn achterbenen want die liep niet zuiver. heb ook nog andere paarden gezien waar met allemaal iets mis was. De een had raar stalgedrag en bespiering van een veulen en een andere opgezette lendenen en volgens mij koliek.

Volgens mij zijn dit allebei merries?

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 13:15

Nou... Ik heb net gebeld naar iemand anders die een paard te koop heeft staan, wel 2 zelfs. Eentje van Impuls x Nabuur en eentje van Hierarch x purioso. Dus maar even afwachten wat dat wordt. Lachen