praten jullie tegen je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

praten jullie tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 00:20

Dat vroeg ik me iegenlijk wel af!

Als ik op Toscar rij ben ik heel de tijd bezig met "voorruit" "hoho" en "halt" en "rustig maar" en "braaf" enzo
Tijdens het verzorgen praatik ook altijd zachtjes met hem... gewoon over de grootste onzin!

Als ik bij Pienke ben ook, praat ik constant tegen haar, over mijn kleine meid! Lovers Maarja Pienke hinnikt dan ook de halve tijd lief terug en tussen door krijg je (als ik ff stil hou) een "brrrrrrr" te horen!
LIEF Lovers

en jullie?
Mensen kijken je soms vreemd aan als ze horen dat je tegen je paard praat, zo van: hij antwoord toch niet! maarik heb het idee dat ze er rustiger van worden, en ae reageren op je stem bij het rijden enzo!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 00:27

Ik zal wel moeten: Ik zit op de kar Haha!
haha. Ik praat zoiezo met alles tegen hem. Alleen zegt hij nooit iets terug Verdrietig Dromen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 00:27


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 09:11

Ik vind stemhulpen gebruiken tijdens het rijden heel wat anders dan praten tegen je paard tijdens het verzorgen enzo.
Het is maar te hopen dat Milena nooit leert praten, want ze weet echt alles van me. En ik heb ook heel vaak het idee dat ze me begrijpt, want als ik verdrietig ben, is ze extra lief voor me en als ik iets bozigs vertel dan doet zij ook bozig.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 09:40

Sonja, idd dat heeft Rioon ook! Haha! Echt zo grappig.
Ik ga soms gewoon een heel eind wandelen met haar en dan banketstaaf ik de oren van der hoofd. Schijnheilig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:01

Cassidy, dit is een heel ander topic hoor. Dit gaat over gewoon praten en ja: Ik praat tegen mijn paard. Over de meest grote onzin of over wat ik die dag heb meegemaakt en wat we gaan doen. Hij zegt wel niets terug, maar dan kan hij tenminste ook niets doorvertellen!!!!!! Lachen

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:12

Ja hele gesprekken en dan zie je die oortjes altijd zo mooi bewegen. Het leukste vinden ze altijd dat kirr taaltje van mij. Vinden honden en katten ook altijd heelleuk. *LOL*

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:25

Ik praat heel veel met mijn pony's. Vooral met het aangespannen rijden is het heel belangrijk dat je pony goed op je stem reageert.
Noeschka heb ik nu ruim 3 maanden en dat gaat al heel goed. Niet alleen stemcommando's kent ze nu, maar ze reageert ook goed op de intonatie van mijn stem.
Commando's mag ze graag nog wel eens aan haar laars lappen Haha! Hoezo stilstaan als er een rood postautootje aankomt?? Dat is toch levensgevaarlijk, snapt het vrouwtje dat dan niet Huilen Verward Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:28

imker schreef:
Cassidy, dit is een heel ander topic hoor. Dit gaat over gewoon praten en ja: Ik praat tegen mijn paard. Over de meest grote onzin of over wat ik die dag heb meegemaakt en wat we gaan doen. Hij zegt wel niets terug, maar dan kan hij tenminste ook niets doorvertellen!!!!!! Lachen


Als ik het topic zie waar Ethelate mee is begonnen (quote: Als ik op Toscar rij ben ik heel de tijd bezig met "voorruit" "hoho" en "halt" en "rustig maar" en "braaf" enzo ) lijkt dat toch erg op stemhulpen hoor. En een beloning of geruststelling of gewoon maar kletsten om je eigen onzekerheid te verdoezelen vallen bij mij daar ook onder. Voor mij is "halt" een duidelijke stemhulp! Kletsen om een paard gerust te stellen ook. Een woord als "voetje", of "ga om" zijn stemhulpen. Of jij je lief en leed van die dag tegen je paard verteld en tussendoor stemhulpen geeft om hem om te zetten en ervan te weerhouden een box uit te lopen als de deur open staat en je aan het uitmesten bent, daar kan een paard geen verschil in maken...Het enige wat hij op dat moment hoort is de intonatie in je stem.

Dus de grens is heel wazig. Lijkt me een beetje overdreven om daar twee topics van te maken.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:32

Volgens mij is de bedoeling van dit topic iig wel anders.

zo on topic: ik praat veel tegen mijn paardjes en ik zing ook voor ze als we noodgedwongen veel aan de hand moeten wandelen zoals deze week. De een wordt er heel vrolijk van en gaat lekker doorlopen, de merrie wordt er pisnijdig van behalve als ik haar naam zing Haha! hoezo egotripper?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:40

hahahaha of ze vind gewoon dat je vals zingt }> Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:43

Barb, je gaat teveel op je hond lijken Haha!
Ik ken die teckelneigingen maar al te goed }>
ik zing echt niet vals Schijnheilig

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:50

Ik klets heel wat af, ik ben dan ook blij dat Isolda niets door kanvertellen. Nou ja, hooguit tegen Berber Haha!
Ik klets onder een buitenrit of tijdens een wandeling naar de wei of tijdens het verzorgen/ poetsen heel wat af. Heb ik niets meer te vertellen dat zing/ neurie ik een liedje.
Ik klets overigens nooit als er gewerkt moet worden. Dan ben ik stil om de aandacht op mijn hulpen te houden. Vooral voor de wagen kan dat wel eens verwarrend zijn. Als ik de hele tijd zit te kleppen, dan raakt ze in de war van al die woorden, ze wordt dan veel te veel afgeleid.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 13:12

PUCK schreef:
Barb, je gaat teveel op je hond lijken Haha!
Ik ken die teckelneigingen maar al te goed }>
ik zing echt niet vals Schijnheilig


Haha! hahaha, ik heb hier geen woorden voor Haha!

Adventure
Berichten: 11
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: Ugchelen (bij Apeldoorn!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 13:34

ik praat ook tegen me paard hoor.
dat is toch normaal volgens mij luistert hij er wel naar.
onder het rijden praat ik minder met me paard (dan kan ik me beter consertreren) als ik hem naar de wie breng praat ik heel veel tegen hem.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 13:49

k heb altijd de radio aan staan in de stal en zing ik altijd mee en af toe praat k wat tegen mijn pony. onder het rijden met het paard (king), moet k heel veel praten van rustig, wat ben je braaf bla bla bla. Dat kalmeert hem en wordt ie meer ontspannen van. Bij cor (pony) daar zeg k haast nooit wat tegen daar ben ik altijd wel trots op Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 13:51

Ik banketstaaf ook een eind weg Ik vertel altijd dat hij er weer goed uit is of wat een braaf paard het ook is.
als ik boos op 'm ben hoef ik maar te brommen of hij weet hoe laat het is.

net als puck zit ik ook vaak te zingen of ik banketstaaf in gedachten een eind weg tegen 'm

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:21

Ik moet mezelf eraan herinneren dat ik moet praten! Nou ja, meer. Ik zit de hele tijd te zeggen 'mooi meisje he?' 'he Jetske?'. Volgens mij is ze dat een beetje beu. Maar ja ik weet niets anders Schijnheilig

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:23

Ik praatte ook altijd met mijn ex-verzorgpaardjes, onder het rijden altijd "hoho" en "rustig aan" dat soort dingen. En als ik aan het poetsen was dan was ik altijd aan het mouwen over school en uitgaan tegen ze (eigenlijk wel vaag... Party!! ) En als ik haar in of uit de wei haalde moest ik wel tegen haar praten, want anders werd ze heeeel vervelend (ik weet het, het is heel lomp, maar als ik niet tegen haar praatte dan ging ze er opeens keihard ervandoor met mij erachteraan en als ik gewoon tegen haar praatte dan liep ze als een sul achter me aan Schijnheilig )

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:31

haha, ja ik vertel hele verhalen tegen mijn bollie.
Over het weer, over hoe lief hij wel niet is, over wat we gaan doen als we gaan rijden. Over wereld reizen en de meest mogelijke onzin. Als ik in het bos rij ga ik altijd hard zingen en verzin ik liedjes over hem, hij lijkt het te begrijpen }> . Tijdens het rijden klets ik ook de oren van zijn hoofd. Hij word er rustiger van en ik ook Haha! Soms als ik bij hem in de stal zit gaat hij met een scheef hoofd heel dichtbij staan of ie echt luisterd. Maf paard Bloos Haha! Knipoog

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:37

Ik heb 3 import merrie's staan die best schuw en eenkennig zijn/waren. Als ik tegen ze praat zijn ze veel rustiger in de omgang. Maakt niet uit wat ik zeg, al lees ik uit het telefoonboek voor. Ook als ik de radio aan zet zijn ze veel rustiger, zeker met toiletteren.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 16:37

Ook ik praat heel wat af tegen de paarden. Vroeger, toen ik nog veel op het strand reed, zong ik zelfs of stortte mijn hart bij hem uit. Meestal was ik dan alleen op het strand maar het is me weleens gebeurd dat er opeens een jogger voorbijkwam die me nogal vreemd aankeek Knipoog .
Mijn paard vindt het ook fijn als ik tegen hem aanpraat, hij houdt daardoor ook zijn aandacht goed bij mij.
Mijn gezag kan hij iets minder waarderen Haha!