Bbrrrr springen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Bbrrrr springen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 13:45

Na overleg met Kim zou ik vandaag wat lage dingetjes springen, maar omdat het maandag niet echt geweldig ging met het "gewone" rijden en ik ook al niet zo'n held ben in springen had ik zoiets van mwoah...ik wacht wel even af voordat ik klaar ga zetten Haha!

Dus lekker los gelongeert met bijzets, en toen Kim kwam waren we klaar voor de start

En Kim: Hey...we zouden toch gaan springen? Waar zijn de spullen?

Dus ik uitgelegt maar joh Kim zou de dingen wel even klaarzetten, kwam helemaal in orde Nagelbijten / Gniffelen

Dus ik ach...een klein kruisje van 10 cm durf ik wel Haha!
En hup....Kim zet een steil ding neer....en zegt er nog even bij dat het niet hoog was Haha!
Nee ok...hoog was die niet dus ogen dicht, sturen en ehmsz...vliegen?

Ja...de eerste keer...daarna vond mevrouw de hindernis te laag en stap/struikelde eroverheen.

Dus Kim hem verhoogd want ze kon er helemaal inkomen Haha!
Toen deed ik het dus weer bijna in mijn broek, Par merkte meteen dat ik onzekerder werd en rende dus gewoon om de hindernis heen.
Dus weer lager, 1 keer nog geprobeert en toen maar weer hoger want ten eerste huppelde Par derover heen en ten tweede kwam Kim met een eng verhaal over benen die struikelde over de balken en zo best wel gevaarlijk was Haha! *WAY TO GO KIM, Motiverend hoor Haha! Haha! Haha! *

Dus 1 keer dat hogere ding geprobeert *voor de mensen die dneken hoe hoog? een Kratje hoog.....voor de springers een lachertje dus Haha! voor Par dus ook*
Die keer ging niet zo goed, dus even stappen, na het afwenden aandraven, goed been eraan houden, blijven rijden, zelfverzekerd zijn en JAAAAAAA daar gingen we dan Haha!

Onze eerste echte sprong *en meteen de laatste want ben meteen gestopt Tong uitsteken Goed einde is beter dan doordrammen toch *
Parretje nog even door laten galoperen want tsja nu ze kan galoperen is dat het leukste wat er is, flink beloond en lekker uit gaan stappen.

Helaas moet ik wel mededelen dat er geen fotocamera aanwezig was Haha!

Stoer he zijn wij tweetjes Lovers

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:47

lol Lachen

Het klinkt inderdaad alsof je iets ontzettends stoers gedaan hbeb zo Lachen
gefeliciteerd hoor Lachen

Volgende keer misschien... twee sprongen achter elkaar? Schijnheilig

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:53

Hahaha knap hoor!!!!!!
Ik weet nog dat ik ook niet durfde te springen.
Heb toen een (oud) springpaard onder mijn kont gekregen. En
heb daar wel een tijdje op gereden. Hierdoor heb ik mijn
vertrouwen in het springen weer terug gekregen. Nu deins ik niet
meer terug voor een metertje Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 13:54

Wil je me dood hebben Ellende Haha!

De enige baanbrekende stunt die ik nu nog ga uithalen is naar de tandarts gaan....voor het eerst in 5 jaar Nagelbijten / Gniffelen
Als ik dat overleef beloof ik volgende keer en foto's te maken *kunnen jullie ook were eens lachen* en een paar cm hoger te gaan Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:13

Goed hoor Syl.

Ik had er graag bij willen zijn (maar moest werken Huilen bah). Ik vind het heel knap van je en zou het je niet nagedaan hebben.

Eerst maar eens een beetje normaal zonder zadel leren rijden, want met springedingetjes kan ik natuurlijk wel eens mijn beugels gaan verliezen als Par opzij springt.

Jammer dat je je camera niet bij je had. Had er wel graag foto's van gezien (vooral van je gezicht...hihi.......geintje).

B.t.w. hoe was het bij de tandarts.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:43

Goed johh dat je het evengoed gedaan hebt!

Ach met kleine stapjes kom je er wel?!+:)+

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:01

Goed van je! Ik vind springen ook echt doodeng!
ik vind het echt knap van je dat je het toch hebt gedaan.
Binnenkort weer? En dan mét fotograaf?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 19:53

Spokie de tandarts vond me dapper Haha!

Annetje, het is wel de bedoeling, alleen of die plaatsbaar zijn is dan weer de tweede vraag Tong uitsteken

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:24

Hahaha jij bent net als ik.... Ik durf niet eens over caveletti balkjes heen te lopen... Schijt ook in mn broek.
Bij de gedachte alleen al....Nee mij krijg je niet met paard over een hindernis

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9319
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:41

ik vind springen super maar zo te lezen hier schijt de helft in de broek.(niet banketstaaf bedoeld).
ik vind het knap van je dat je toch bent gaan springen.
maar om je niet bag te maken zal ik maar niet zeggen wat ik al allemaal mee heb gemaakt met springen.
ik weet wel dat toen ik net een paar keer had gesprongen mijn prive instructeur ook ff een paar hindernissen neer zetten.
ik scheet haast in mijn broek.
drie dubbel sprong en drie keer zo hoog als normaal.
8 9 en 10de gaatje.
het tiende gaatje is ongeveer een meter en dan zo'n anderhalf jaar rijden en met een b pony.
nou het tiende gaatje heeft ze niet meer gesprongen dat ging iets te snel.
en weet je over een tijdje spring je zelfs zonder beugels wat ik pas ook ff heb uitgeprobeerd en ook nog zonder teugels.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:52

mooi dat het die laatste keer wel goed ging

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 20:52

Kyrke ik heb vroeger ook gesprongen dus de verhalen ken ik al uit eigen ervaring Haha!
En ergens heb ik zoiets van wat stel ik me nou toch aan?
Het dier springt, je blijft gewoon zitten, je hebt het vaker gedaan dus niet zeuren en hup Haha!
Maar heb haar toch door iemand anders laten springen voordat ik het zelf probeerde, iemand die wel volop durft en het vertrouwen erin heeft wat zij nodig had op dat moment.

En zolang ik stuur en doorzet zal ze er altijd overheen gaan, nog geen 1 keer heeft ze bij dat andere meisje of bij mij geweigert.

Flower ik vertrouw Par aan alle kanten, weet zeker dat als ik haar goed aanrijdt zij zal springen.
Ik ken haar zo soetjes aan goed genoeg om te weten dat ik op haar niet bang hoef te zijn...en dat heb ik dus bij andere paarden niet.
Mede door een paar vallen en dus ook omdat mijn rug niet zo geweldig meer is....
Er is me al vanuit verschillende kanten een leuk springpaard aangeboden om op te oefenen....iets ouder en lekker mak, springt alles Haha!
Geef mij maar gewoon Par, weet wat ik aan haar heb en heb dus ook alle vertrouwen in haar.

En dat is maar goed ook...ze heeft me toch vandaag over die hele enge hoge hindernis heen geholpen Haha! Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:50

jahaaaa hoe hoog ook alweer Haha! Haha! Haha!, Ach ik vond het prima

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 22:03

gijsenkim schreef:
jahaaaa hoe hoog ook alweer Haha! Haha! Haha!, Ach ik vond het prima


Een hele meter hoor heb het nagemeten....was 40 cm Haha!

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:10

Jeetje, je krijgt lef Syl!! Ik nog niet

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 22:11

Komt ook wel weer Ineke
En eerlijk is eerlijk, Kim heeft me wel wat moed ingepraat hoor Bloos

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 22:24

leuk hoor... ik denk dat ik binnenkort ook maar weer eens een sprongetje waag...
Maar ik ken het gevoel wel... trots dat je dan op jezelf bent dat je het toch maar even gedaan hebt... Erg leuk!