Foto's maken terwijl je stijgerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Foto's maken terwijl je stijgerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 13:50

Ik reed op een van de andalusiƩr SoƱadore van Agaath.
Ik had me foto toestel mee genomen om leuke foto's te maken.
Machel (Don machello) was daar ook nog aanwezig dus hij mocht mooi foto's maken van mij op Son.
Op het einde wilde ik met son stijgeren terwijl er een foto werd gemaakt.
En Machel ging in de bak lang uit op de grond liggen om een mooie foto te schieten.
Hij lag te rollen op zijn rug en daarna op zijn buik en ik maar proberen om Son mooi te laten stijgeren en uit eindelijk ging hij mooi en goed om
hoog en Machel maakte een foto en wat blijkt dat dat me laatste foto was.
Ik hoop dat het gelukt is . Cheese!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:09

Tja. Wat moet je hier nou op zeggen? Ik zie dat al heel veel mensen dit topic bekeken hebben, maar ja...
Wel hier de foto laten zien als hij gelukt is, hoor...!!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:45

stoer hoor !!
en wel de foto's laten zien he !! als ze gelulkt zijn

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:51

Ik dacht dat je bedoelde dat je zelf een foto maakte terwijl je op een steigerend paard zat! Was wel stoer geweest. Tong uitsteken Maar goed, ik ben ook benieuwd naar het resultaat, zet je 'm wel op bokt?

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:05

Nu maar hopen dat de foto gelukt is.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:19

nu maar hopen dat de foto gelukt is.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:50

Citaat:
Ik dacht dat je bedoelde dat je zelf een foto maakte terwijl je op een steigerend paard zat! Was wel stoer geweest.
Citaat:
dacht ik ook als ie is gelukt zet het dan op bokt.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9309
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:50

oeps verkeerd
je weet wel wat ik bedoel.

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 22:21

Als de foto gelukt is dan zet ik op bokt .
en als het niet gelukt is dan proberen we het op nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 16:14

coowl Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:18

roowz schreef:
coowl Haha!


Ja heel coowl.... Totdat je paard achteroverklapt en dan is het natuurlijk een sch**tbok etc. Boos! Boos!

Ik zal nu wel veel reacties oproepen, maar ik vind het gewoon NOT DONE om je paard te leren stEIgeren met een ruiter erop. Je mag dan nog zo goed denken je paard te kennen, maar er kan altijd iets fout gaan. Wat bijv. als iemand die je paard niet kent, per ongeluk het commando om te steigeren geeft, je paard komt omhoog, persoon schrikt, trekt paard per ongeluk in zijn mond en het hele zaakje slaat achterover? Dan ben je niet meer zo blij met je kunstje....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:43

Steigeren is met een "ei", ei Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:44

Margreet schreef:
Steigeren is met een "ei", ei Knipoog



Citaat:
NOT DONE om je paard te leren stEIgeren met een ruiter



Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:49

Ja, jij ja. Maar de topicstarter niet.... Is ook nog eens met een T trouwens, geen D...

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:01

imker"]
[quote="roowz schreef:
coowl Haha!


Ja heel coowl.... Totdat je paard achteroverklapt en dan is het natuurlijk een sch**tbok etc. Boos! Boos!

Ik zal nu wel veel reacties oproepen, maar ik vind het gewoon NOT DONE om je paard te leren stEIgeren met een ruiter erop. Je mag dan nog zo goed denken je paard te kennen, maar er kan altijd iets fout gaan. Wat bijv. als iemand die je paard niet kent, per ongeluk het commando om te steigeren geeft, je paard komt omhoog, persoon schrikt, trekt paard per ongeluk in zijn mond en het hele zaakje slaat achterover? Dan ben je niet meer zo blij met je kunstje....
[/quote]
ik ben het met je eens

toppie, als je met je bek en paard en al zandkoekjes wilt gaan eten, of op klinkiekbezoek wilt

heidiLOVERJarig

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:09

ja zet snel de foto neer! maar wat imker zegt is helemaal waar kijk los vor iets ofzo kan nog wel of vrijheidsdressuur maar gewoon leren steigeren met iemand erop nooit doen wat gebeurt er op de weg als hij dat teken ziet? hetzelfde wedden dat je er dan afligt?!?!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:20

imker"]
[quote="roowz schreef:
coowl Haha!


Ja heel coowl.... Totdat je paard achteroverklapt en dan is het natuurlijk een sch**tbok etc. Boos! Boos!

Ik zal nu wel veel reacties oproepen, maar ik vind het gewoon NOT DONE om je paard te leren stEIgeren met een ruiter erop. Je mag dan nog zo goed denken je paard te kennen, maar er kan altijd iets fout gaan. Wat bijv. als iemand die je paard niet kent, per ongeluk het commando om te steigeren geeft, je paard komt omhoog, persoon schrikt, trekt paard per ongeluk in zijn mond en het hele zaakje slaat achterover? Dan ben je niet meer zo blij met je kunstje....
[/quote]

Nee dan liever zonder een ruiter erop en dat iemand dan perongeluk het commando geeft.

Om even nuance aan te brengen. Ik heb ook mijn paard leren steigeren en kna er een kind van drie op zetten. Het commando is klaar als een klontje en dat scherp ik regelmatig aan zodat hij precies weet wanneer wel en wanneer niet.

Ik krijg regelmatig pb-tje waarbij men vraagt hoe je dat je paard aanleert en ik meld dan altijd dat je goed moet nadenken voordat je zoiets doet. Oook in verband met wedstrijden rijden..een paard kan je commando verkeerd oppakken en dan baal je. Een paard dat wat enthousiast van nature is kan idd achterover klappen.. Een ruiter die niet weet wat hij/zij doet kan idd ook een paard achterover laten vallen.

geef mensen even the benefit of the doubt ( zelfs als ze geen correct nederlands kunnen typen...dyslectie komt alleen maar meer voor in dit digitale tijdperk) voordat je er als een papparazzi opduikt.

Een waarschuwing is altijd een goed idee en in dit geval misschien voor de fotograaf want als die geen flinke lens op zijn camera had was het paard erg dichtbij! gezien dat die al meerdere foto's van paarden heeft gemaakt lijkt me dat hij ook wel het risico kon inschatten.

Ja er kan altijd iets fout gaan..Ik rijd al heel lang paard en ben er vaak genoeg af gelazerd... paar weken geleden verstuikte ik mijn enkel..flink...ik struikelde over een scheef gelegd putje voor mijn eigen huisdeur!
Laatst bijgewerkt door Signe op 21-04-04 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:21

Juut schreef:
Ik dacht dat je bedoelde dat je zelf een foto maakte terwijl je op een steigerend paard zat! Was wel stoer geweest. Tong uitsteken Maar goed, ik ben ook benieuwd naar het resultaat, zet je 'm wel op bokt?


dat dacht ik dus ook Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:25

Ik heb niets gezegd over taalgebruik of taalfouten...

Waar het mij om draait is dat dit gewoon een gevaarlijk kunstje is om je paard aan te leren. Nu is het grappig, maar je hebt slimmerik-paarden, die van een kunstje een gemene truc kunnen maken.
Ik zeg absoluut niet dat het hier het geval is, maar ik vind gewoon dat je een paard niet een potentieel gevaarlijk iets aan moet leren.

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 22:32

imker"]
[quote="roowz schreef:
coowl Haha!


Ja heel coowl.... Totdat je paard achteroverklapt en dan is het natuurlijk een sch**tbok etc. Boos! Boos!

Ik zal nu wel veel reacties oproepen, maar ik vind het gewoon NOT DONE om je paard te leren stEIgeren met een ruiter erop. Je mag dan nog zo goed denken je paard te kennen, maar er kan altijd iets fout gaan. Wat bijv. als iemand die je paard niet kent, per ongeluk het commando om te steigeren geeft, je paard komt omhoog, persoon schrikt, trekt paard per ongeluk in zijn mond en het hele zaakje slaat achterover? Dan ben je niet meer zo blij met je kunstje....
[/quote]

Dit is een getraind show paard van stal Andaluces d'Agatha en hij loop al jaren shows met Agaath en ik krijg les van haar .

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 22:41

dapperdier"]
[quote="imker"][quote="roowz schreef:
coowl Haha!


Ja heel coowl.... Totdat je paard achteroverklapt en dan is het natuurlijk een sch**tbok etc. Boos! Boos!

Ik zal nu wel veel reacties oproepen, maar ik vind het gewoon NOT DONE om je paard te leren stEIgeren met een ruiter erop. Je mag dan nog zo goed denken je paard te kennen, maar er kan altijd iets fout gaan. Wat bijv. als iemand die je paard niet kent, per ongeluk het commando om te steigeren geeft, je paard komt omhoog, persoon schrikt, trekt paard per ongeluk in zijn mond en het hele zaakje slaat achterover? Dan ben je niet meer zo blij met je kunstje....
[/quote]

Nee dan liever zonder een ruiter erop en dat iemand dan perongeluk het commando geeft.

Om even nuance aan te brengen. Ik heb ook mijn paard leren steigeren en kna er een kind van drie op zetten. Het commando is klaar als een klontje en dat scherp ik regelmatig aan zodat hij precies weet wanneer wel en wanneer niet.

Ik krijg regelmatig pb-tje waarbij men vraagt hoe je dat je paard aanleert en ik meld dan altijd dat je goed moet nadenken voordat je zoiets doet. Oook in verband met wedstrijden rijden..een paard kan je commando verkeerd oppakken en dan baal je. Een paard dat wat enthousiast van nature is kan idd achterover klappen.. Een ruiter die niet weet wat hij/zij doet kan idd ook een paard achterover laten vallen.

geef mensen even the benefit of the doubt ( zelfs als ze geen correct nederlands kunnen typen...dyslectie komt alleen maar meer voor in dit digitale tijdperk) voordat je er als een papparazzi opduikt.

Een waarschuwing is altijd een goed idee en in dit geval misschien voor de fotograaf want als die geen flinke lens op zijn camera had was het paard erg dichtbij! gezien dat die al meerdere foto's van paarden heeft gemaakt lijkt me dat hij ook wel het risico kon inschatten.

Ja er kan altijd iets fout gaan..Ik rijd al heel lang paard en ben er vaak genoeg af gelazerd... paar weken geleden verstuikte ik mijn enkel..flink...ik struikelde over een scheef gelegd putje voor mijn eigen huisdeur!
[/quote]

De foto graaf Marcel (Don marcello) is een zeer ervaren fotograaf.
ga maar even naar zijn site kijken

http://www.paardenfoto.nl/

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:17

imker schreef:
Ik heb niets gezegd over taalgebruik of taalfouten...


Ik wel Haha! Knipoog

Citaat:
Waar het mij om draait is dat dit gewoon een gevaarlijk kunstje is om je paard aan te leren. Nu is het grappig, maar je hebt slimmerik-paarden, die van een kunstje een gemene truc kunnen maken.
Ik zeg absoluut niet dat het hier het geval is, maar ik vind gewoon dat je een paard niet een potentieel gevaarlijk iets aan moet leren.


Zoals je het nu zegt komt het al stukken minder heftig over! Ik vind dat je echt wel twee keer moet nadenken voor je een paard leert steigeren. Maar of je het doet moet eenieder voor zich weten!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:30

Beauty is in the eye of the beholder.... Het is maar net hoe je het wilt lezen. Ik wil niet lomp overkomen, maar wel heel direct zijn in wat ik bedoel.
Mocht ik echtechtecht heel pissed zijn oid, dan krijgt iemand wel een superdirecte PB van mij.

Ik vind het nog steeds not done, daar verandert niets aan...

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 23:10

dapperdier"]
[quote="imker schreef:
Ik heb niets gezegd over taalgebruik of taalfouten...


Ik wel Haha! Knipoog

Citaat:
Waar het mij om draait is dat dit gewoon een gevaarlijk kunstje is om je paard aan te leren. Nu is het grappig, maar je hebt slimmerik-paarden, die van een kunstje een gemene truc kunnen maken.
Ik zeg absoluut niet dat het hier het geval is, maar ik vind gewoon dat je een paard niet een potentieel gevaarlijk iets aan moet leren.


Zoals je het nu zegt komt het al stukken minder heftig over! Ik vind dat je echt wel twee keer moet nadenken voor je een paard leert steigeren. Maar of je het doet moet eenieder voor zich weten!
[/quote]

Ik zeg er bij doe dit nooit uit je zelf maar ik word er mee getraind
ik krijg al een hele lange tijd les
en we rijden shows er mee.
voor meer info ga dan naar:

http://www.andalusier.nl/

Doei

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 23:49

dapperdier schreef:
Om even nuance aan te brengen. Ik heb ook mijn paard leren steigeren en kna er een kind van drie op zetten. Het commando is klaar als een klontje en dat scherp ik regelmatig aan zodat hij precies weet wanneer wel en wanneer niet.


Bij jou ja, maar lang niet bij iedereen... Een kennis van ons heeft haar hengst (veulen dat door ons gefokt is) leren steigeren dmv haar hand omhoogsteken. Je kunt je dus wel voorstellen wat er gebeurde toen ze door het dorp reed en even naar iemand zwaaide...