Gelongeerd op sokken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Gelongeerd op sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 15:31

Nee, niet ik, maar mijn paard! Haha! *LOL*

Kreeg namelijk de tip van een vriendin dat dat de enige manier is om die sneeuwballen te voorkomen die onder de ijzers gaan zitten. Groene zeep, hoevenvet, niets helpt.

Ik ging Jur longeren want ze moet toch beweging hebben. Toevallig had ik nog een paar sokken in mijn auto liggen. Ik besloot deze om de achterijzers te doen, want voor heeft ze zooltjes en ik hoopte dat daar toch minder sneeuw onder zou gaan zitten. Zelfs nog ingesmeerd met hoevenvet (wat dus totaal geen zin heeft) en verder heb ik haar goed ingepakt met peesbeschermers, springschoenen en strijklappen.

Ik moet zeggen dat die sokken geweldig helpen, misschien een tip? Alleen was ze zo aan het bokken en rennen dat mijn toch al niet zo sterke sokjes het op een gegeven moment begaven en gingen scheuren, maar tot die tijd kon er geen sneeuw onder gaan zitten! Helaas wel onder de voorijzers, maar ik had een hoevenkrabber in de aanslag! Haha!

Straks wil ik Razinda nog longeren en dan neem ik maar weer een ander paar sokken mee, die doe ik om haar voorbenen, want achter heeft ze geen ijzers. Ik denk dat ze voor ook beter blijven zitten dan achter. Ik ben benieuwd! Het kost een paar sokken, maar dan heb je ook wat! *LOL*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 15:33

Grappige tip!!!!!!
onthouden dus en voortaan sokken in m'n kastje op stal leggen... *LOL*

xxFiekexx

Berichten: 539
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 16:08

haha leuke tip! kzal m onthouden hoor!
Party!! Grtzzzz Party!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 20:23

Ik had zelf ook wel eens aan sokken gedacht maar kwam al vorens gebruik er achter dat ze of zouden afzakken of inderdaad snel stuk zouden zijn.

Een sok zou eigenlijk uitgwerkt moeten worden tot iets met elastiek en een rubberen onderkant zodat we toch kunnen rijden.

mm ik ga er maar vast patent op maken denk ik, met zon uitvinding kunne wel eens euro''s binnen komen Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 20:27

leuk idee!

zal er wel funny uit zien, zo'n paardje op sokken Haha!

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:14

Goeie tip, Jura!

Ik vraag me alleen af welke maat Fitz heeft Haha! , zou een heren- of een damessok hem beter passen?

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 01:45

Ik vind dit een supertip en zou hem graag willen gebruiken maar welke maat moet ik in vredesnaam voor die platvoeten van mijn tinker nemen??? Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 10:12

Je moet even kijken wat voor sokken het beste zijn voor je paard Haha!

Van die elastische sportsokken zijn het beste denk ik, want die dunne sokjes zakken snel af. Mijn paarden hebben maat 38/39 *LOL*
Maar een groter paard zal wel een andere maat hebben, even uittesten denk ik! Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 10:18

Gewoon van die ski sokken kopen. Die zijn meestal all size. Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:38

Cowgirl schreef:
Ik had zelf ook wel eens aan sokken gedacht maar kwam al vorens gebruik er achter dat ze of zouden
afzakken
of inderdaad snel stuk zouden zijn.

\


Haha, ik vind het wel een grappig en handig. Tegen dat afzakken kun je misschien hogere sokken (kniekousen gebruiken) en 'vastzetten' met bandages. er dan natuurlijk wel voor zorgen dat de ruimte russen hoef en begin bandages van de sok wel lang genoeg is. Anders kan het paard niet gewoon lopen, dan belemmert het in zijn bewegingen.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:36

hahaha imnderdaad goed idee!! maar moest wel even ;achen toen ik het las wat moest dat een grappig gezicht zijn Haha! maak je er de volgende keer foto's van Knipoog

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:39

Ik heb ook een keer sokken geprobeerd, maar die zakte af. Ah shetties hebben gewoon te dunnen benen Haha!