Gewoon een verslagje van mijn les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Gewoon een verslagje van mijn les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 15:50

Men ow men... kan iemand mij vertellen waarom ik goed wil leren dressuren met mijn paardje?
Waarom sta ik het toe dat iemand mij compleet afbeult in een privéles???

Ik had vanmorgen om 11 uur weer les. Ik vond Treasure erg nukkig. Ze had zin in hele andere dingen, was niet aan het been en ze was enorm snel afgeleidt. Dus, reden te meer om haar goed aan het werk te zetten.
Volte hier, volte daar, wending hier, wending daar, pasje verruimen, pasje iets meer sluiten, overgang hier, overgang daar.
Ik was kapot en jawel, toen kwam het verlossende woord... goed, dit is netjes.
PFFFFF, kapot was ik.

Maar ja, een les duurt geen 20 minuten maar toch echt een half uur. Dus... ik moest nog een keer galopperen. Meer been blijf hij maar roepen.
??? Wat nou meer been? Ik heb er maar 2 en die 2 die zijn op, batterijen zijn leeg, ik ben kapot.
Maar nee hoor, ik kreeg mijn zin niet. Terug naar de draf en opnieuw die overgang en nog een keer dat galopstukje. En toen nog op de andere hand.

Eindelijk... het half uur was om. Overgang terug naar de stap. Ik dacht dat ik klaar was, een zucht van verlichting ging door me heen. Nee hoor, nog een keer naar de draf. Van de draf naar het halthouden en dan... dan lange teugel.

Ramon is streng. Hij verzint steeds weer iets nieuws, maar ik moet zeggen, ze was lekker aan het lopen vandaag. Weinig tandenknarsen, ze ging goed meewerken, kwam weer vlot aan het been, ik kon weer echt gaan zitten, moest veel stukjes doorzitten en haar iets meer op het achterbeen zetten. Sterker moet ze worden, veel sterker.

Het gaat echt lekker op het moment. Ben echt helemaal tevreden. Heb nu ik uitgepuft ben gewoon zin om nog een keer te rijden, het ging zo fijn. Maar nee, morgen gaan we weer voor de afwisseling longeren, dan gaan we donderdag wel weer rijden!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:00

Je moet er wat voor over hebben he Knipoog

Ik kwam zaterdag ook weer tot de ontdekking dat Regina toch een betere conditie heeft dan ik Schijnheilig

Maar als ze dan zo lekker loopt uiteindelijk, weet je weer waar je het allemaal voor doet.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:02

Inderdaad... dan weet ik weer waar ik het voor doe.
Maar echt raar... ik zit iedere dag op de hometrainer en dan fiets ik 20 kilometer. Daarnaast nog 2 keer per week hardlopen. Maar nee hoor, conditie om te paardrijden krijg ik nog steeds niet en sterkere benen om steeds meer met mijn benen te doen en steeds minder met mijn hand lukt ook nog niet. Mijn benen zijn al heel snel doodmoe!

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:52

Als ik heb gelesd heb ik ook vaak van die 'spagetti-benen' voelen helemaal slap aan, maar dat voel ik pas vaak als ik er al af ben.
Heb je verder wel lekker gereden?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:54

Pfff, spagetti-benen. Was het maar dat, die zijn tenminste mooi slank Knipoog Tong uitsteken
Het voelde aan als dikke olifantenbenen waarin een verdoving zat, amper gevoel meer, zo slap als wat!

Maar ik heb heerlijk gereden. Vandaar ook dat er spontaan een verslagje kwam. Het was echt heerlijk, in de buitenbak, met een zonnetje erbij, veulentjes rondom de bak in de landjes aan het spelen en toch was Treasure goed aan het werk.
Ik heb ere cht een heerlijk gevoel aan overgehouden vandaag!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:57

Fijn............... Ik heb het altijd als ik lesgeef, ik ben dan gewoon heel blij als we goed kunnen eindigen....... heb ik een gevoel van trots, ik ben dan zo trots op de ruiter en ook op het paard.... das een fijn gevoel

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:02

Hahaha, nou ik bedoel zeker niet dat mijn benen, dan zo dun als spagetti zijn hoor! Volgens mij bedoelen we hetzelfde Haha!

Lijkt mij ook heerlijk Gijsenkim, dat gevoel als je les staat te geven.
Dat vind ik altijd zo leuk aan mijn lessen, dat mijn lesgever, weer elke keer opnieuw heel enthousiast is. Ik heb altijd het gevoel dat ie het écht leuk vind om mij les te geven.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 17:08

Sall schreef:
Ik heb altijd het gevoel dat ie het écht leuk vind om mij les te geven.

Hmmm, ik heb af en toe het gevoel dat hij het heerlijk vindt om mij te laten werken, zweten en me flink af te beulen Knipoog
En dan van die leuke opmerkingen "wat ben je aan het doen" als ik een stukje aan het wijken ben. Scheve mond
DUH... ik ben aan het wijken zoals ik van je moest doen.
Maar ja, dan ziet het er dus weer niet uit!

Ik klaag nu wel, maar ik ben erg blij met hem!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:15

Het is een van de fijnste dingen die er zijn. Na een ontzettend zware les doodmoe, bezweet en met een vuurrode kop alleen maar gelukkig zijn omdat het, ook al was het zwaar, zo ontzettend leuk en lonend is!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:15

ooooh wat klinkt dat bekend... Het gevoel dat je *echt* niet meer kunt en dan moet het nog een keer.... en nog een keer...

Gelukkig vraagt ze tussendoor wel eens of ik nog kan... Maar mijn ego is dan ook weer te groot om "nee" te zeggen Haha!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:20

Margreet schreef:
ooooh wat klinkt dat bekend... Het gevoel dat je *echt* niet meer kunt en dan moet het nog een keer.... en nog een keer...

Gelukkig vraagt ze tussendoor wel eens of ik nog kan... Maar mijn ego is dan ook weer te groot om "nee" te zeggen Haha!


Haha!! In het begin, toen ik net les kreeg van Jacq had ik nog helemaal geen trots en al helemaal geen conditie. Dan was het zo erg dat ik als een soort bejaarde moest stappen tussendoor omdat ik anders echt sterretjes zag Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:30

Ik moet ook nog wel eens zeggen dat er tussendoor best ademgehaald mag worden Haha! Haha!

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 21:54

kleintje schreef:
Meer been blijf hij maar roepen.
??? Wat nou meer been? Ik heb er maar 2 en die 2 die zijn op, batterijen zijn leeg, ik ben kapot.

Hahaha..... geweldig, wat komt dit mij bekend voor Haha! Gelukkig gaat het nu steeds makkelijker naarmate Tygahno sterker wordt.

Wat fijn dat Treasure het werk allemaal zo goed op pakt OK dan!