Par had het ook voor elkaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Par had het ook voor elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 23:29

Jaja, sinds lange tijd was ik weer eens boos Haha!

Wat ze vandaag had geen idee, maar voordat ik het wist zat ik in de galop *jaja wel in de goede Tong uitsteken * en heysz....wie had mijn rem nog in zijn zak zitten Haha!

Dus toen ik haar eindelijk stil had was mijn kookpunt zo hoog dat Kim me vriendelijk verzocht heeft het paard te verlaten en een peuk te gaan roken *rook kwam ook uit mijn oren Haha! *

En natuurlijk zie ik in de bak een braaf lopende Par Haha!
Stelling hier, buiging daar, nageefelijk? Ja natuurlijk mevrouw, U vraagt wij draaien Tong uitsteken

Maar na wat opbeurende woorden van Ineke *Ineke2 was weer eens mee* over Arti en haar streken ging ik er dan toch maar weer op.
Met moeite mijn paard teruggekregen *mijn hafnaf rijdt zo lekker dat Kim er niet meer vanaf wou Haha! *

En Kim: Ontspannen he Syl?
En ik: Ik ben ontspannen Haha!
En Kim: Ja maar ik zeg het maar alvast Haha! pestkop Haha!

Uiteindelijk liep ze nog heel erg netjes, heb zelfs Kim nog even geroepen om naar het wonder op 4 benen te kijken Tong uitsteken

We zouden samen met Ellie en Suus *stalgenoot met onze verzorghaf* nog even buiten uitstappen.
par liep doodsbraaf zo het erf op, naar buiten, ze slingerde wel wat maar ja...dat is allemala nog zo nieuw voor haar.
Ben ik halverwege het pad hoor ik Suus roepen en schreeuwen.....kijk ik om....staat ze daar op het erf met een haflinger die geen stap meer naar voren doet.
Klaar is klaar zal Ellie gedacht hebben en de enige kant die wat haar betreft nog in aanmerking kwam was de stalkant *eigenwijze knol*
Dus ik wat heen en weer gestapt met Par.....nog geen beweging in mevrouw stijve poot.
Uiteindelijk heeft de staleigenaar haar tot aan het begin van het pad gebracht....en daar stopte ze weer....gewoon neit vooruit te krijgen.

Uiteindelijk besloot ik dan maar van Par af te stappen *want als Suus het zou doen zou Ellie toch een soort van overwinning behaald hebben vonden wij en dat gunde wij haar niet Extreme duivel *
En Ellie meegetrokken, die kroop zowat in Par want opeens was de wereld zo eng.

Op de terug weg liep ze natuurlijk wel door *stal stal* en bedacht ik terwijl Suus al practisch bij stal stond nog even op Par te stappen voor het laatste stukje.
Maar Par die spontaan vrede had gesloten met Ellie vond het maar niets alleen achter te blijven, dus stilstaan ging al moeilijk maar hey, je zal wel moeten Rock-on, dudes!
Dus stil hup en ik erop...blijkt mijn paard toch gewoon met haar 9 maanden onder het zadel al een aardige piaffe te kunnen volbrengen Haha!
Was er alleen iets midner blij mee dat ze zowat ontplofte onder mij Nagelbijten / Gniffelen

Denkend aan Kim kregen we de kleine ophoudingen en de rustig maar meissie handelingen, diep zitten, been bij en hup stappen.....pfoeiiii....

De dag was geslaagt, ook ineke is ondanks mijn autorij kunsten heelhuids thuis gekomen *een paar voetgangers hadden het bijna niet overleefd Schijnheilig *
En al met al was het toch nog gezellig en leerzaam

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:39

Jawel was een gezellig dagje zo, wel koud hoor!!
Heb ik Par ook eens vervelend gezien, jij Arti nog niet Tong uitsteken
Haha hele omweg gemaakt, maar we zijn uiteindelijk weer op stal aangekomen Tong uitsteken

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 01:33

Dat noemen ze geloof ik karakter hé?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 08:37

Heike schreef:
Dat noemen ze geloof ik karakter hé?


Hahahahaha *LOL* Geloof het wel ja Tong uitsteken

Alhoewel ik het in the heat off the moment ook weleens iets anders noem Bloos!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:45

hihihi. Ik moet altijd wel lachen.......... Parretje is zo gevoellig op Syl, dat als Syl boos wordt Par maar alvast gaat rennen Haha! Haha! maar ach het is zo een fijn dier.......... ik wordt altijd wel vrolijk van parretje

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:30

gijsenkim schreef:
Parretje is zo gevoellig op Syl, dat als Syl boos wordt Par maar alvast gaat rennen Haha!

Zo te horen ga jij geen enkel probleem hebben met Joseph, jij bent dat gedrag van Par al gewend Haha!
Die van mij is ook zo overgevoelig. Ik rijd ook zelden tijdens ongesteldheid. Dan is mijn humeur vaak niet echt fantastisch en staat Joseph al te stressen als ik in de buurt kom!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:20

Slim idee Feu Haha!
Als ik een beetje rothumeur heb zal ik dan maar niet op Yoseph stappen, Par met haar 1.40 valt al niet lekker...laat staan die reus van jou Haha!

Toen ik echter een beetje down was liep ze weer de sterren van de hemel voor me....

Maar ja..gevoelige paarden zijn wel leuk, Par kan heel erg reageren op een stemming van mij en troots me ook als ik verdrietig ben.
Alleen als ik boos wordt dan werkt het ons even tegen, maar dat moet ik gewoon afleren Haha!

Toen ik na Kim erop stapte was mijn boosheid over, en liep ze dan ook gewoon lekker ontspannen en goed.

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:25

Sily schreef:
Alleen als ik boos wordt dan werkt het ons even tegen, maar dat moet ik gewoon afleren Haha!

Je moest eens weten hoeveel kalmer, beheerster en geduldiger ik geworden ben sinds ik Joseph heb Haha!
Vroeger had ik een heel kort lontje, ontplofte makkelijk en was ook niet altijd erg voor rede vatbaar. Dat heeft mijn knollie me snel afgeleerd! Met zo'n reus is zelfbeheersing leren veeeeel gezonder Schijnheilig

Wat ik ook altijd prettig vind is dat als ik hoofpijn heb en me niet lekker voel, ik nadat ik bij Joseph ben geweest me altijd stukken beter voel.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:27

Wel verdulleme! Zie ik net dat ik onder mijn dochters account zit te posten. Heeft ze weer met haar haar tengeltjes aan de pc gezeten?!?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 12:28

Isleen schreef:

Wat ik ook altijd prettig vind is dat als ik hoofpijn heb en me niet lekker voel, ik nadat ik bij Joseph ben geweest me altijd stukken beter voel.


Hier nog 1
Blijf ook nooit thuis als ik ziek ben *tenzij het echt niet anders kan* omdat ik altijd veel meer opknap van een dagje bij par.

Verleden keer riep Kim ook al niet boos worden Syl Haha!
En toen ahd ik echt zoiets van ik ben helemala niet boos, maar ja....in het begin werd ik het bv wel en dat begint nu dus idd veel en veel midner te worden.

Zo zie je maar hoe leerzaam dieren zijn

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:18

Ik kan met je meepraten hoor syl. Ik was de dag ervoor ook echt richting het kookpunt aan het gaan.
Mevrouw was even haar stuur kwijtgeraakt vooral in de galop. Heb ook veel hekjes van dichtbij gezien. Boos!
En Kim gaat erop en het ziet er natuurlijk weer heel makkelijk en rustig uit. In tussentijd ben ik dan weer gekalmeerd. Schijnheilig

Maar ik ging toch echt richting kookpunt. Ook toen mevrouw het erf niet afwilde omdat er roodwitte linten hingen en er een grasmaaier bezig was.
Maar lekker Par wassen en met haar tutten maakt het helemaal goed. Eigenlijk is het alweer goed als ze je aankijkt met die mooie ogen....zucht Lovers . Paarden...af en toe vraag ik me af wat je ermee moet. Helaas zijn ze zo leuk en kan ik niet zonder.