Buitenrit >> val op het asfalt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Buitenrit >> val op het asfalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:32

We gingen gister op buitenrit met een groep van 6 (ik natuurlijk op Sam Lovers ).

Maarja, op het land kwamen we natuurlijk weer een trekker tegen. Rolleyes Ik kon niet heel goed zien wat er gebeurde (reed als eenalaatste), maar er ging toen een paard in galop, en Goldwinn, die verveldende Haf, begon natuurlijk meteen te bokken. Resultaat: Meisje vloog er vanaf, op haar rug op het asfalt. Scheve mond

De boer was nog wel even zo fatsoenlijk om de pony (die inmiddels een stuk weg was gerend om te gaan grazen) te pakken.
Het meisje heeft toen van paard geruild met iemand anders, en zo zijn we verder gereden.

De boer kon helaas niet even het fatsoen opbrengen om heel even te wachten met verderrijden totdat wij een stukje verder waren. Rolleyes In plaats daarvan ging hij direct weer verder met die trekker, en hij reed dus naast ons (maar dan wel aan de overkant van de sloot).
Toen hebben wij zelf maar het initiatief genomen en zijn daar gaan draven om toch maar een stukje bij die trekker vandaan te komen.

Zucht.. Trekkers.. Rolleyes

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:42

Ken het zeer vervelend.
Heeft het meisje er niets aan over gehouden.

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:56

oeiii, lijkt me zeer pijnlijk! Maar zo te lezen dr verder nix aan over gehouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:02

Gelukkig is het goed afgelopen, ze had alleen wat schaafwonden.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:28

alle paardje die ik tot nu toe heb gereden waren ook bang voor trekkers.
toen ik die van mij voor het eerst in de polder reed om naar het land te gaan kwam er ook een hele grote trekker aan, dus ik al helemaal gespannen Boos!
wat denk je ze liep gewoon door OK dan!
nu ben ik niet meer bang voor trekkers Knipoog
gisteren heb ik nog even met de staleigenaar die op de trekker (met lopende motor) zat gepraat niets aan de hand met lange teugel in rust stand OK dan!

Jammer dat niet alle paarden/pony's zo rustig blijven Boos!
Misschien een cursus omgaan met trekker's opzetten Knipoog

Gelukkig had ze niets ergs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:30

Het is ook niet echt zo dat ze er bang voor zijn, maar gewoon, tja, ik weet niet. Zo van: Hee een trekker, nou nu kan ik wel even jolig gaan doen.
Zoiets. Knipoog

Sam gaf niks om die trekker. Lovers

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:46

gelukkig zie je bij ons in Den Haag niet zo veel trekkers Lachen alleen eigg op het terrein van de manege zelf... en aan het geluid van die zijn ze wel gewend

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:00

He get, hoop dat ze er echt niks van overhoudt..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:44

He bah lekker pijnlijk op het asfalt Scheve mond

Mijn ene merrie is ook zo bang voor trekkers, al gaat het de laatste tijd stukken beter. In het begin ging ze steilrechtomhoog, ook al stopten de trekkers netjes, met als gevolg dat ze spastisch half tegen de bomen aan begon te springen Hou m'n hart nog altijd vast bij trekkers en ander groot verkeer, en het liefste ga ik een weggetje in dan er vlak langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:11

Summertje schreef:
He bah lekker pijnlijk op het asfalt Scheve mond

Mijn ene merrie is ook zo bang voor trekkers, al gaat het de laatste tijd stukken beter. In het begin ging ze steilrechtomhoog, ook al stopten de trekkers netjes, met als gevolg dat ze spastisch half tegen de bomen aan begon te springen Hou m'n hart nog altijd vast bij trekkers en ander groot verkeer, en het liefste ga ik een weggetje in dan er vlak langs.

Ja, idd. Maarja, als je in het veld rijdt zijn er geen weggetjes waar je in kunt, helaas. Haha!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:23

jeetje, wat erg!grrr die rot trekkers!ze denken ook nooit even na dat een paard zou kunne schriken!

Ik hoop ook dat ze er niks aan over houdt!

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:26

Tja, mensen op een trekker zijn over het algemeen gewoon aan het werk. Dit is een drukke tijd voor de boeren en die hebben dus echt geen zin en vooral tijd om voor elk paard dat ze tegenkomen te stoppen...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:40

gelukkig is mijn merrie niet bang voor trekkers. hooguit een vrachtauto dat ze een beetje dwaas doet.
is wel prettig hoor.. kan je ook nog half in slaap vallen na een lange buiten rit... hihihi.
die van mij ziet alleen kabouters onder stenen zitten en aangezien ze met de weg bezig zijn liggen er nog al wat losse stenen. brrrr.
op weg naar huis is het niet zo moeilijk gelukkig.. dan doen diezelfde kabouters opeens niets meer haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:41

Beaumau schreef:
Tja, mensen op een trekker zijn over het algemeen gewoon aan het werk. Dit is een drukke tijd voor de boeren en die hebben dus echt geen zin en vooral tijd om voor elk paard dat ze tegenkomen te stoppen...

Nee, maar ik vind het niet meer dan normaal als hij heel even zou wachten totdat we een klein stukje verder waren, aangezien er iemand afgebokt was.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:46

auwww...

lijkt me heel erg pijndelijk, vallen op het asfalt, ik hoop dat ze er niks aan over houd

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:01

ken het probleem, sommige boren weten echt nietdaarmee om te gaan Boos! gelukkig zijn er bij ons in de buurt nog boeren die wl minder hard gaan rijden. heeft het meisje zich geen pijn gedaan met die val?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:31

Irene2 schreef:
ken het probleem, sommige boren weten echt nietdaarmee om te gaan Boos! gelukkig zijn er bij ons in de buurt nog boeren die wl minder hard gaan rijden. heeft het meisje zich geen pijn gedaan met die val?

Ze had zicht wel pijn gedaan, maar gelukkig geen ernstige verwondingen enzo. Ach gut