HELP: mijn schoonvader is een pennymeisje?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

HELP: mijn schoonvader is een pennymeisje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 10:06

Van het weekend zaten we op de boot van mijn schoonouders gezellig een wijntje te drinken, en nog een, en nog een... Afijn, kwam het gesprek op paardrijden.
Mijn schoonvader heeft vroeger ook gereden, en die kwam met de mooiste verhalen:

"Er was op de manege 1 paard en daar kon alleen ik op rijden.... etc etc totdat hij op een keer mij er bijna vanaf gooide en toen ging de eigenaar van de manege erop om hem eens goed aan te pakken en sindsdien heeft het paard mij nooit meer aardig gevonden. Toen ik 10 jaar later nog eens het paard zag deed hij meteen weer zijn oren in zijn nek. Dat deed hij bij niemand anders, hij wist wie ik was. Hij wilde me echt bijten."

"De eigenaar van de manege waar IK reed was jockey geweest dus er was niemand die zo goed met paarden om kon gaan als hij. De paarden waren echt onder de indruk van hem. Maarja hij was jockey geweest dus dat kan niet anders. Als hij wat zei dan liepen alle paarden meteen netjes in de les. Hij was jockey geweest...."
(jockey zijn maakte erg veel indruk geloof ik...)

"Ik moest een keer op een grooooot paard rijden! Hij was echt veeeeel groter dan alle ander paarden die ik ooit gezien had, het was een hengst, en hij was pas 1 jaar jaar dus dan was hij helemaal erg groot vergeleken bij de rest van de paarden. En IK kon er alleen op rijden."
ik: " 1 jaar??"
hij: "ja, maar hij was allang ingereden"

Goed, en zo dus de hele avond door.

Het mooiste is nog dat mijn vriend en zijn moeder ook al die verhalen precies geloofden, dus ik heb op een gegeven moment alleen nog maar SOHEE gezegd en gedaan of ik erg onder de indruk was. Lekker laten babbelen en laten denken dat dit de mooiste tijd van zijn leven was.

Conclusie: Mijn schoonvader is een pennymeisje... Haha!


miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 12:30

Citaat:
Mensenlieve zeg, jouw schoonvader is inderdaad een pennymeisje! hahahaha! Corrigeer je hem wel eens (zoals dat je op een jaarling nog niet kunt rijden)?


Verbeteren heeft geen zin, hij is heel zeker van zijn zaak. Niet om op te scheppen denk ik, maar in zijn herrinnering was het gewoon zo. Ik laat hem maar babbelen... Knipoog

ik: "Dat kan gewoon niet, een jaarling kan niet ingereden zijn, die is daar niet sterk genoeg voor!!" ("en zeker niet als je toen al 90 kg was!")
hij: " ja maar het was toch echt zo, ik zei toch al dat het een uitzonderlijk groot paard was?"

tsja, geen speld tussen te krijgen...

Citaat:
HOe reageerde zijn vrouw eigenlijk? Echtgenotes hebben een fijne neus voor de bluf van manlief en kunnen dan heel lacherig erop reageren.


Schoonmams is als de dood voor paarden na een paar rake valpartijen. Zij trekt wel een paar dingen in twijfel, maarja, manlief heeft natuurlijk wel heeeel lang paardgereden, ging heel goed met paarden om (lees= beter dan zij) en is ook wel een stuk ouder dan ik, dus die zal wel veel hiervan afweten. Als ik haar moet geloven was het ook een hele goede ruiter. Maar als ik zijn verhalen hoor... Verward

En ik zal het nooit weten, want hij gaat nu met zijn 120 kilo en een teer ruggetje nooit meer op een paard zitten natuurlijk!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 12:44

btw: mijn schoonouders zijn verder fantastische mensen hoor! Alleen ze denken meer van paarden te weten dan dat ze in werkelijkheid doen... Haha!


miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 17:02

Het leukste is nog: Bij ons op de manege lopen weinig pennymeisjes rond...
Dus bij zijn verhaal was het eerste wat ik dacht: "oja, dat waren dus ook al weer die penny-meisjes verhalen..."

dus stel je maar voor: ik rustig luisterend, beetje onder de indruk kijken, knikken uhuh, "echt waar??" "wow"! En ondertussen heel hard denkend *hihi pennymeisje, pennymeisje!!* Misschien wel een beetje gemeen... Maar daar vroegie wel een beetje om...Extreme duivel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers