Update Mustang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Update Mustang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 09:29

Volgende week zit het erop, dan gaat Elena terug naar de eigenaar. Ze is hier dan totaal 2 maanden geweest. Ze laat zich nu zonder problemen vangen, staat netjes vast, hoeven uitkrabben is piece of cake (ze tilt ze al uit zich zelf op!) Ze loopt keurig naast je mee, longeert netjes, ik kan haar overal borstelen. Ze is superbraaf met opzadelen en aansingelen, neemt het bit, staat netjes stil als je op en afstapt, braaf tijdens buitenritten (zowel met als zonder andere paarden), braaf in de bak. Overgangen gaan op de zit en ik kan haar rondrijden met een knoop in de teugels.
Ik ben met haar langs landbouw werktuigen (met draaiende moter) gereden, door plassen water, langs kudde paarden, herten etc. noem maar op. Het is echt een toppertje en ik zal haar missen, maar haar eigenaresse gaat wel met haar bij mij lessen dus dan zie ik haar gelukkig nog wel vaak!

Ik kan het me haast niet voorstellen dat toen ik haar twee maanden geleden ophaalde, het ons 2 uur koste om haar in een pen te drijven en van daaruit in de trailer! We moesten regelmatig even stoppen omdat ze zo begon te hyperventileren dat ik bang was dat ze een hartstilstand zou krijgen vanwege de stress. 10 meter was het dichts dat je bij haar kon komen. Overal raakte ze van in paniek. Dat is nu wel anders!

Ze is wel heel eenkennig en trekt heel erg naar de persoon die altijd met haar omgaat (ik dus). Ze is vaak zelfs relax als ik met aan het werk ben maar als er een "vreemde" komt is ze verdwenen. Gelukkig begint ze ook al heel goed aan haar eigenaresse te wennen want die komt regelmatig kijken als ik met Elena aan het werk ben en dan laat ik haar ook veel doen.

Ze is een heel fijn paard om mee te werken. We hebben maar 3 kleine "foutjes" gehad. De eerste keer dat ik op haar rug probeerde te klimmen lag ik dus binnen 2 seconden weer in het zand (maar dat is ook de enige keer dat ik eraf gelazerd ben) Een keer een trap tegen me knie gehad tijdens het leren voetjes geven (alleen maar een blauwe plek, ze heeft gelukkig geen ijzers!) en een keer aan de kletter geweest. Dat was wel even spannend want ze sloeg dus echt op hol, wat heel iets anders is dan ervandoor gaan. Ik was een buitenrit aan het maken en reed door het hoge gras. Wat er precies gebeurde weet ik niet, maar waarschijnlijk beet er iets in haar been of zo want ineens draaide als een razende om en zette het op een rennen! Sjesus wat kan dat beest hard! Ze was blind van angst, rende overal doorheen, dwars door de struiken, tegen een boom aan (ik zag e niet uit, allemaal takken in m`n haar en krassen op m`n gezicht *LOL* ). Maar wat ik wel een hele overwinning vond was dat ze vrij snel kalmeerde en daarna naar me luisterde. Ze gallopeerde uit op de volte en op het comando hoooooo stopte ze. Toen heb ik haar een tijd stil laten staan aan een lange teugel en heb haar toen aan een lange teugel opnieuw langs de plek waar ze op hol sloeg gestuurd. Ze snoof en brieste, maar mooi dat ze er langs liep! Op zich kun je wel zeggen, balen dat ze er vandoor ging, maar aan de andere kant vond ik het wel mooi dat dit gebeurde. Ze heeft bewezen dat ze in blinde paniek toch te kalmeren valt.
Dit waren dus de enige incidentjes.

Zucht, als ze een Elena in de maat 1.60m. hebben dan weet ik het wel Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 09:41

Wat mooi om te lezen!
Ze heeft zoveel geleerd, meegemaakt, hoewel ze nog jong is, is ze in korte tijd zoveel volwassener geworden.
Niet te geloven.
En nu staat ze bij een nieuw begin.
Dankzij jou heeft ze zoveel méér vertrouwen gekregen in zichzelf, maar ook in mensen, dat zal supergoed gaan!
En altijd als ze jou ziet, zal ze er een goed gevoel bij hebben.
"Oh ja.
Dat is die ene van toen.
Dat is dat mensje waarbij ik
toen iets voelde:
liefde, betrouwbaarheid
en zoveel
dankbaarheid... Lovers

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 11:12

Daar mag je echt trots op zijn zo'n resultaat. Leuk hoor, en ook voor ons want wij konden de vorderingen volgen. Je kreeg er toch binnenkort weer eentje? Ik ben heel benieuwd.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 13:55

Kan me voorstellen dat je nu zo'n gevoel van voldoening hebt. Trots denk ik ook zeker.
Een "gewoon" jong paard beleren is al een hele klus, kun je nagaan hoe het met een mustang is! Net een verhaal uit een boek of een film.
Schrijf je nogeens hoe het gaat als ze weer terug is bij haar baasje?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 20:41

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden! Als Elena weer bij de eigenaresse is ga ik waarschijnlijk 2 keer per week erheen om haar te helpen en de eerste tijd ook nog om Elena daar te rijden. Haar eigenaresse is dus echt een complete beginner Bloos Ik denk dat ze om te beginnen maar eens een goede helm moet kopen Haha!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 21:37

Ik kan zulke hulp wel met mn paardje gebruiken!!
Dus als je een keer in de buurt van Dronten bent???!! Knipoog

Maar je zult altijd een apart plaatsje in dr hart hebben!!!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 22:42

heel erg knap dat je dat allemaal voro elkaar hebt gekregen! *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 11:47

Ik vind het ontzettend goed van je dat je dat voor elkaar hebt gekregen en ook zo snel! Leuk dat je haar nog blijft zien.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 15:42

Dit geeft je vast heel veel voldoening, om dit zo te doen en het resultaat te bekijken. Nu hopen dat het bij de eigenaresse ook zo goed gaat!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-02 11:19

Knap hoe je dat voor elkaar gekregen hebt! Straks kun je er wel je werk van gaan maken: mustangs inrijden!