de LEUKSTE paardennaam (met verhaal?)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

de LEUKSTE paardennaam (met verhaal?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 21:47

Misschine beetje melig, maar ik kwam een hele leuke paardennaam tegen, en hoorde het verhaal er achter. Weten jullie er nog meer?

Ojeetje is een fjord die Olga of id. eerst genoemd werd, maar omdat alle geregistreerde fjorden van het zelfde jaar met dezelfde letter een naam moeten kwam die naam al vaker voor. Op het laatste moment moest zijn eigenaar een andere naam bedenken en dacht: Ojeetje....wat nu....

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:57

Mijn paard heet MILKY WAY Haha! Hij is zo genoemd, omdat hij sochtends om 6 uur geboren is tijdens het melken van de koeien. Wel grappig dat hij zo genoemd is vind ik.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:00

Leo zou eerst Laurentien genoemd worden ( Misselijk ) ze is nl. geboren op de trouwdag van prinses Laurentien..... Dat was de fokker vergeten en heeft dus maar Leontien opgeschreven Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:01

mmm mijn paard Ruby White is vernoemd naar Ruby Wax...die melige uit engeland (?)...maar bij haar geboorte was ze zo wit, dat het ipv WAX -> White werd...Mijn veulen heet op haar papier W Soraya, vonden wij niets...wij noemen haar Winnetonka, vernoemd naar Lake Minnetonka waar we in 2001 in amerika veel geweest zijn...het veulen wat wij hadden (Vitario) hebben we vernoemd naar een maïs soort die we dat jaar hadden Knipoog vond ik wel leuk klinken gezien de naam met een V moest beginnen en moest "klinken" als Pedro. De raarste paarden naam die ik ooit gezien/gehoord heb was van een paardje die ik voor de verkoop had: Kiek em dan....ik wil niet weten hoe ze daar aan gekomen zijn Lachen

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 22:04

Er is ooit ergens een veulen geboren dat echt niet verwacht werd......die heet dus Surprise....

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:04

Mozart heet op papier Han! Frusty
Wie noemt zijn paard nu Han....
Enfin 1e eigenaar van Moos vond dat dus ook niks en heeft hem Mozart genoemd, omdat zijn vader Symphonie was.En Mozart luisterd goed naar zijn naam en het roept makkelijker als Han .Hahan.Klinkt niet.

Felix 'fokkers waren te lui voor een naam te bedenken: hij heet op papier : F.


Leukste naam die ik zelf heb verzonnen is Hollyjean, staat nog steeds bij Wil.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:05

Biepmiep schreef:
Er is ooit ergens een veulen geboren dat echt niet verwacht werd......die heet dus Surprise....

Dat zijn er heel veel, die ook die naam hebben gekregen...... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:12

Natasha"]
[quote="Biepmiep schreef:
Er is ooit ergens een veulen geboren dat echt niet verwacht werd......die heet dus Surprise....

Dat zijn er heel veel, die ook die naam hebben gekregen...... Haha!
[/quote]

net zoals lucky! ook zo orgineel... Schijnheilig

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:13

Die van mij heet op papier Uddy, tja dat kun je een paard natuurlijk niet aan doen Haha!
Nu is het Buddy Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:25

mijn oude paard heette Just Joker omdat ze niet wisten dat de merrie drachtig was, en hij dus een verrassing was. Ook dat hij steeds bleef leven, omdat de dieenarts hem tot 2 keer toe wilde afmaken als veulen. en mijn paard van nu heet Lowara, omdat ze van de zigeuners afkomt en het letterlijk "paardenhandelaar"is in het tjah.. ehm.. zigeuners?

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:00

de mijne heet beauty, ook zo niet origineel..maar ja zo heet meneer ook al 15 jaar dus ja!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:20

Een enter bij mij op stage(friezenfokkerij ) heet Lyts ( spreek uit : Liets ) dat betekent in het Fries: Klein

En dat terwijl het beest echt een MEGA veulen was en een mega enter is Haha!

Ook is er eentje die Klaas heet, opzich een stomme naam maar dat beest is gewoon een Klaas, geen enkele naam zou beter bij hem passen, hij is gewoon euh.. Klazig Haha!

Ik vind tegenoverstellingen wel leuk, Bv Ukkie bij een paard van 1.80 , zoiets

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:25

Eclipse heeft zijn naam gekregen omdat een vriend van me altijd vroeg hoe het met Eclipse ging als hij naar Escala vroeg... om de een of andere reden kon hij Escala niet onthouden... Haha! Ik heb me toen voor genomen dat als ze ooit een hengstenveulentje zou krijgen ik hem Eclipse zou noemen zodat hij eidnelijk eens met recht kan vragen hoe het met Eclipse gaat Lachen .

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:09

Een klein zwart/bont veulentje wat geboren wordt, en het presteert binnen een half uur in haar korte leventje in de waterbak te belanden ---> Depla (=Gevlekt visje)

En zo zit er bijna achter elke IJslandse naam een verhaaltje....Dat is een beetje traditie om een naam uit te zoeken met een betekenis die in verband staat met een gebeurtenis/kleur/karakter enz.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:36

Op een stal in ierland waar ik werkte werd een bont paard aangekocht. Het kleine dochtertje van de baas kon net praten. Ze wees naar het paard en zei: MOO (Ze dacht dat het een koe was, en dat zeggen engelstalige koeien natuurlijk Haha! )
vanaf dat moment heette het paard dus Moo.

We hadden trouwens ook 1 kwpn merrie en die heette Henk. En niemand wist waarom... Verward

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:42

Mijn paarden hebben alle 3 een "bier" naam Haha!

Guinness stond in de krant als zijnde een Ierse Tinker, dus vandaar iers bier. Quist is een gronings biermerk en wij hebben haar uit Groningen opgehaald en Salvator is een duits biermerk en hij komt hier om de hoek vandaan, inderdaad Duitsland.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:45

Mirk = Mir, Mir = Russisch, Mir = vrede Verward Haha!...
Voor de rest is het me verteld dat Mirk vernoemd is naar de Mir, het russische ruimtevaartschip...

Mirk is ook een Mirk, Mirk is een beetje een aliënnaam, geen enkel ander naam zal bij hem passen... Mirk is af en toe ook een aliën... Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:47

Rowan heet op papier Pride's Spirit. De fokker noemde hem Presley (hij had nog een halfbroer en spangenoot... raad eens hoe die heette? Juist, in 1x goed...)
Voor ons heet hij Rowan. Ik wilde een naam uit Wales maar m'n ouders wilde niet iets heel bijzonders, dan is de keuze vrij beperkt. Als sportnaam heb ik er Roheryn aan toegevoegd, wat zoveel betekend als 'paard van de vrouwe' en refereerd naar mijn eigen naam, Arwen.
Rowan Roheryn dus.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:50

De jongste heet Unna Kitano B. Helaas heeft de Da Unna met een n te veel geschreven maar Una = 1 Kitano = zigeuner B -= van Bettie (haar moeder. En Kitano is een bonte dus Knipoog en de oudste heet op zijn papier Harrie maar daar vond ik hem te mooi en te stoer voor en omdat hij op zijn oor een litteken heeft is het Harry Potter geworden in de sport.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:53

Mijn veulentje heet Zennadu. De vader van mijn vriendin vond Xanadu zo'n mooi liedje van Olivia Newton-John. Hij kwam toen met het idee om hem Zanadu te noemen (moet met Z).
Toen heb ik er Zennadu van gemaakt omdat de uitspraak anders door velen wordt verdraaid.

Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:55

mijn pony heet op papier nizpe ramon.
maar zijn roepnaam is: stap
hij kwam met nog een pony aan op mijn oude stal waar ik stond!
de papieren had diegene nog niet bij zich die zou die de komende week brengen, maar hij wist wel dat de andere pony stip als roepnaam had , maar we vonden het te lang duren voordat we de peieren kregen ,
dus toen zaten we te verzinnen en kwamen we uit op stip en stap, vandaar de naam stap

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:13

Het Kwpn veulen (ondertussen al jaarling, of twenter?) van de buren/stage heet Veulwit Haha! (Juist! het is een schimmel)

En dit jaar zaten we ook creatief mee te denken met een Z. Ipv Sky High Zo Hoog Haha! (springpaarden :p)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:21

Mijn enter heb ik Who's the boss genoemd,
spreekt voor zich toch? Tong uitsteken

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:21

mijn 2 jarige zwartbonte shethengst heet :" Bronco's Rodeo"
omdat hij erg lijkt op het paardje van het embleem van onzo linedance bloezen.
Een dans die wij doen heet bronco' s rodeo..vandaar dus..
roepnaam: bronco

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:34

2 jaar geleden is het eerste veulen van Dennis Floor(tje) genoemt. De moeder heette Tammy en de dochter Floor(tje). De eigenaar van merrie en dochter heette Tamara --> Tammy en de achternaam van Tamara mag je raden Knipoog.