HET paard van Beatrix

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

HET paard van Beatrix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 14:44

Vandaag bezoek gebracht aan de afdeling Levend have van de politie op uitnodiging van een collega van mijn vriend.
Heel leuk om te zien allemaal.Mooie ruime stallen, grote binnenbakken, weidegang tot aan de horizon, iedere ruiter verzot op zijn "eigen" paard, en toppers van paarden.
Wat bleek: De koninklijke stallen te Den haag staan tijdelijk hier gestald met de paarden omdat die stallen in Den haag gerenoveerd worden. Dus de adjudanten van de koningin waren er om de beestjes te rijden. Enne, heb natuurlijk HET PAARD van de koningin geaaid...wat een lieffie, een 8 jarige schimmel en hij heet Benito. Heel mooi beestje (uitteraard), een KWPN'r, maar de afstamming was bij personeel niet bekend (JAJAJA Knipoog hij likte aan mijn hand en was heel zoet. Helaas had hij een deken op dus ik kon m zo in zijn stal niet goed beoordelen. Maar een erg fijn hoofdje ieg.
Bea rijdt heel getrouw 1 x per week op haar paard en dat zijn intensieve buitenritten. Merk van haar zadel gevraagd hahah..was ook "onbekend".
Toch knap van de koningin..ze is al 60 en toch nog rijden...stoer hoor!! Cool

xxFiekexx

Berichten: 539
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 17:29

hahahhahaha lachen! Ik heb ook een keer een Beroemd Paard geaaid nl Bonfire *LOL*
Party!! Grtzz Party!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 17:32

Er heeft ook in IDS een heel verhaal gestaan over Benito. Het stuk was een deel van ''de fokker van'' Was het niet een Gentlemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 17:33

Mooi optrekje hebben ze daar he?
Toen de Amsterdamse Ruiterij nog op de Marnixstraat zat, kwam ik er vaak over de vloer. Dat was wel een ander spul dan wat ze nu hebben, maar het had wel een leukere sfeer. Ze konden er geen kant op verder hoor, maar het had wel wat. Waar ze nu staan hebben ze het echt luxe.

Fijn trouwens om te weten dat de Koningin een lief paard heeft en nog regelmatig rijdt Lachen Lachen.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 17:39

leuk!! ik zou daar ook nog wel eens willen kijken Haha!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:47

Volgens mij is Deze schimmel een wolfgang.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:36

Toevallig heb ik de IDS nog waar dat verhaal van onze koningin in staat. De stamboeknaam van Benito is Kevin. En hij is inderdaad een Wolfgang x Treffer. Staat trouwens een hele leuk foto van Bea samen met Benito op de voorpagina.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 20:39

xxFiekexx schreef:
hahahhahaha lachen! Ik heb ook een keer een Beroemd Paard geaaid nl Bonfire *LOL*
Party!! Grtzz Party!!


ik ook bonfire, hij mocht mij niet zo. junior trouwens wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 22:46

Trix rijdt heel regelmatig met haar paard net ten noorden van Katwijk over het strand. Ik ben haar nog nooit tegengekomen, maar dat lijkt me best lollig!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 11:41

Zeker een hele mooie manege, ik rij er iedere dag langs. Echt gaaf dat je dat paard hebt gezien! Lachen

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 12:14

Iemand op stal was op het strand met haar hond en fototoestel en toen werd bea gelanceerd door Benito. Zij heeft dat dus live gezien en er foto's van gemaakt, helaas mocht ze gleijk haar roleltje inleveren. Het werd niet gewardeerd door Bea. Je ziet, zelfs een koningin is menselijk en kan van haar paard vallen.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

overigens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-02 13:37

heb ik niet een bezoek gebracht aan de ber. politie in amsterdam, het was elders.
die manege zou ik ook nog wel graag willen bezoeken trouwens. En ja het is idd eenWolfgang die Benito.
Wisten jullie trouwens dat HET paard van Sinterklaas ook een paard van de bereden politie is..hij heet AMERIGO.
Een hele mooie schimmel..natuurlijk !
Haha!

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 15:21

Ik heb het vorige paard van Beatrix en het paard van Claus wel eens geaaid! Was tijdens een excursie naar de Koninklijke stallen. Erg mooi daar trouwens. Enorm grote boxen en een binnenbak en een enorme buitenbak. (Zo groot dat er een normaal springparcours in kon staan, omdat Willem Alexander daar vroeger oefende voor zijn wedstrijden!!)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 22:10

Was je in Woubrugge geweest??
Daar staat nl. ook een mooi spul, zeker geld te veel die bereden politie ....

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 00:39

ik wist niet eens dat bea ook wel eens reed Lachen de koningin te paard... :d haha echt nooit geweten... wist wel dat ze paarden hadden maar dacht dat die allleen voor de gouden koets stonden... dus de koningin doet ook nog wat anders dan handje zwaaien en hoeden passen...

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 00:42

Mijn oude instrukteur werkte bij de Kon. stallen in Den Haag. Hij ging vaak mee met Bea met buitenritten in Katwijk. Claus ging alleen mee als het mooi weer was. Bij Bea maakte het niet uit, is heel fanatiek. Hij heeft ook nog aan W.A. les gegeven.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:49

Benito is gefokt door kennissen van mijn schoonzus. Ik wwet niet hoe ze heten, maar ze wonen in Mariaheide (n-Br) Ik kom er wel eens, en het is grappig, want ze hebben allemaal foto's van Bea en Benito in huis hangen. Ze mogen er ook door naar de koninklijke stallen. Stoer he?

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 11:57

haha leuk!!!! Lachen Lachen Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 13:33

leuk he? ze rijden ook met regelmaat in de kroondomeinen hier gemeen hoor zij mogen wel van de ruiterpaden af..
Ben ze nog nooit tegen gekomen wel eens dat ik lanmgs het Loo reed en daar de trailers stonden allemaal mannetjes in uniform erbij *LOL*
Ze heeft trouwens ook 2 groningers!

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

ach ja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 18:25

*zucht* die lui hebben van alles teveel idd.
Maxima schijnt ook te rijden, hoewel ze alleen van die kleine paardjes uit Argentine gewend is..dat wordt dus ff goed oefenen maxi!
Ik vind het wel leuk (behalve WA met zijn jachtpartijden)
dat de kon. familie echte dierenliefhebbers zijn.
Paarden en honden horen echt bij het gezin..en zo hoort het ook!
Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:26

Waarom zou Maxima hier ook niet op een Criollo kunnen rijden als ze daar de voorkeur aan geeft?