Geslaagde paarden heen- en weersleep dag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Geslaagde paarden heen- en weersleep dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 13:35

Na een aantal telefonische beraadslagen over en weer , de toezegging van extra hulp in de vorm van de twee mannen en de altijd hulpvaardige vriendin Lovely, brak dan gisteren de dag aan, dat we de 2 kleintjes van Sarabande naar hun trainigsadres gingen brengen en mijn drachtige merrie naar Weert.
's Ochtends vroeg gestart en mijn merrie opgehaalt bij Gribaldifan , waar ze keurig verzorgd en in goede conditie ( dank aan Jeannette ) netjes binnen 5 min. op de trailer stond. Vervolgens een rustige rit naar Sarabande, alwaar de merrie een grote, schone stal en voer stond te wachten en wij lekker in de tuin van een uitgebreide lunch konden genieten. Mijn merrie zal hier eind mei haar veulen krijgen van Tango en geinsimineerd worden met Samba Hit, deze hengst heeft een enorme indruk bij mij achtergelaten en ik verheug mij nu al op het resultaat. En nu maar hopen dat alles in goede gezondheid mag verlopen.

Daarna door naar het 2e gedeelte van de dag , hier had ik wel wat tegenop gezien : 2 groene 3 jarigen in de trailer.
Eerst de transportbescherming om, ging soepel, binnen 10 minuten zat alles eromheen.
Vervolgens op de trailer: ook binnen 10 minuten erop.
Dat viel dus mee, groene paarden ,maar zeer braaf.
Vervolgens naar De Gerdine Hoeve , alwaar de paarden aan hun nieuwe huisvesting konden wennen en wij lekker buiten wat konden drinken. Gekeken bij mijn 3 jarige merrie die daar in training staat , lijkt allemaal voorspoedig te gaan.
Bij elkaar een vermoeiende ,maar geslaagde dag.
Weer een nieuwe stap gezet in de ontwikkeling van de paarden ( en toekomstige veulens ).
Ook even Lovely bedanken die ons de hele dag heeft geholpen en eigenlijk haar taken op het wedstrijdterrein had liggen Haha! .
12 uur later thuis: A'dam , Brabant, Weert, en weer terug .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:01

Ja fijn dat alles zo lekker soepel is verlopen.
Kulana staat heel tevreden buiten naar de andere 2 merries te kijken. Ze is gelukkig volkomen relaxed en eet goed, dus de verhuizing heeft geen indruk op haar gemaakt.

Nu is het spannend of mijn kleintjes Boos! , het net zo goed gaan doen als jouw mooie 3 jarige die al zadelmak is. (jullie daden toch nog foto's gemaakt???)
Overigens het is met name aan de rust en doortastendheid van Lovely in perfecte samenwerking met mijn man te danken dat de 3 jarigen zich zo gemakkelijk lieten aankleden voor de eerste keer van hun leven.

Wij waren allebei te Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Ziek

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:04

Zo, dat is een drukke dag geweest! Fijn dat het allemaal zo voorspoedig is verlopen.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de foto's!

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:11

zo jullie zijn flink bezig geweest zo te lezen????

als er foto's waren wil ik ze ook wel zien!!!

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 14:16

Fijn dat alles zo goed is gegaan, kan me voorstellen dat je er tegen op ziet om groentjes te verhuizen, is altijd weer spannend. Maar bij jullie is het allemaal voorspoedig gegaan OK dan!

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 14:20

Ga kijken waar de kabel van de digi is gebleven en dan komen er ook foto's, vooral die van de "kleintjes' Haha! van Sarabande zijn leuk .

Aan Lovely heb ik altijd veel, zeker als je zelf niet zo stressbestendig bent met paardenevenementen ( zo kan ik mij ook nog wel wat ritjes naar Ermelo en Den Bosch herinneren ). En Henk was natuurlijk super.

Dat wordt nog leuk op de keuring Knipoog met ons stresskipjes.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:34

He Suzanne, staat ulana inmiddels ook al in training? Doet ze het goed onder zadel?
Ben erg benieuwd naar foto's.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:41

Gelukkig dat alles zo voorspoedig is gegaan! Party!!

Binnenkort ga ik een keertje bij de 'kleintjes' en Ulana kijkan, ben zo benieuwd hoe ze het oppakken!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:10

Nog geen digikabeltje gevonden Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:31

Nou ik had al van SB gehoord hoe het zo'n beetje was verlopen, maar toch fijn om te lezen dat alles zo goed is gegaan!!!

Enne, stiekem ben ik ook wel heel erg benieuwd naar foto's! En Sjuim als jij gaat kijken, ga ik ook wel mee als ik kan (afhankelijk van dag + tijd), lijkt me heel leuk om ze in training te zien! Ik ken ze immers ook al van jaarling af aan,... Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:08

Het was inderdaad een lange en vermoeiende dag Gaaaap .
De merrie van SuzanneH was gewoon erg braaf en liep heel makkelijk naar boven toe, dat was in ieder geval een geslaagd deel 1.
Sarabande heeft ons een zeer uitgebreide lunch voorgezet en ik heb me even zorgen gemaakt of het echt allemaal op moest, maar dat hoefde gelukkig niet.
De ontmoeting met Kief was erg leuk, want die blafte heel hard naar ons, maar na een tijdje vond hij het wel gezellig worden. Het is echt een megalieve hond, maar een erg klein hartje. De kleine Tres vond het allemaal maar zozooo.

Het spannendste was het laden van de kleintjes. Eerst het spul even in de bandages gezet en dat ondergingen ze heel braaf, terwijl ze voor het eerst bandages om kregen. Ze stonden vrij vlot op de trailer, dat viel alles mee OK dan! .
Bij het afdoen van de bandages werd een van de merries wel wat geirriteerd van dat gedoe aan haar achterbenen en probeerde ze dat gedoe van zich af te slaan,maar gelukkig sloeg ze mis Haha!.
Henk heeft de dames steeds keurig voor me op de plaats gehouden, dat was heel erg fijn, zo had ik genoeg ruimte en de paarden stonden netjes stil Lachen.

We kunnen terugkijken op een vloeiend verlopen dag OK dan! .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:13

Lovely schreef:
Het spannendste was het laden van de kleintjes.


Stoom uit je oren ~~}>

En bij het afdoen waren ze over hun toeren omdat ze elkaar niet zagen Bloos! . Ze zijn sinds het afspenen samen en hebben nu maar een heel klein doorkijkje.
Maar toen wij weggingen was de Contango al begonnen op professionele wijze die lastige tussenmuur te slopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:14

Ja, die muur stond wel redelijk in de weg inderdaad >;) .

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:07

Ohw jee, ik zie het die Contango al doen joh,... Nagelbijten / Gniffelen

En ik ben blij te horen dat ze niet alleen voor mij als ik langskom uitgebreid eten klaar maakt, jullie waren ook de "pineut" Tong uitsteken.

Maarrehm, foto's Haha!?

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 20:12

Ja, ja rustig , rustig, hier wat technische problemen. Misschien in de loop van de avond opgelost. Op een of ander voor mij nog raadselachtige wijze , kan ik de foto's niet versturen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:13

Stuur ze anders naar Lovely die heeft een Bokt fotoservice Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:23

Ja, ff mailen naar mij!!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:42

Haha! Volgens mij kunnen Lovely en Sarabande ook niet wachten Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:43

Ik kreeg er net een paar per mail Lachen.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:49

fijn dat het zo goed is gegaan, zeker met de hulp van Lov OK dan!

maar ik zit ook te wachten op foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:58

Jullie zijn wel erg schieuwnierig he Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:00

Nou vooruit, voor al die aagjes zijn hier dan de twee dametjes van sarabande die hun nieuwe omgeving even verkennen, ze zijn wel erg camerahappy Lachen:

Afbeelding

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:01

Oeh waar blijft de rest Tong uitsteken ??? Of ga je een nieuw topic openen? Moet ik je helpen uploaden Haha!?

Nee ik ben niet ongeduldig en/of nieuwsgierig Schijnheilig ,...

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:03

we staan te trappelen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:03

Let's not overdo it Knipoog.