Gabber weer strontvervelend vandaag!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Gabber weer strontvervelend vandaag!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 23:27

Hij is al een paar weken zo irri bezig! Hij laat me iedere dag alle hoeken van de bak zien en heel gemeen bokken!!! Ik rij met knopsporen van 3cm en daar geeft hij geen enkele reactie op! Ik word het een beetje zat! Hij is 14 jaar en gedraagt zich alsof ie 3 is!!
Nu moet ik hem met slof rijden en met sporen met wieltjes, maar dat laatste vind ik een beetje te ver gaan eigenlijk.
Nou vandaag dus met slof gereden, zou je toch denken dat hij dan niet zo vreselijk veel kan doen, het was wel iets minder, maar hij heeft nog wel gemeen gebokt!
Zal wel door het weer komen, hij is verder supervrolijk en toont geen verschijnselen van pijn.
Ik ga maandag voor een weekje met vakantie, dus in die week rijdt mijn instructeur hem, misschien kan hij hem een beetje heropvoeden!!

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 23:30

o stoute gabber Boos! wel vervelend datie dat doet.
nou ja succes he!
doeg

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 10:51

leuk he bokkende paarden? ik moet vandaag op een pony springen dei ten eerste elke keer als je aandrijft bokt, en ten tweede er af en toe bokkend vandoor vliegt, en heel hoog bokt, en je dan pijn in je rug hebt Frusty GRRRRRRR paarden!!! maar ik ga hem zo even goed aanpakken Extreme duivel Extreme duivel

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:06

Een slof der omhangen omdat ie bokt?? Verward

Met een slof trek je de kop omlaag en dat is nou net niet de bedoeling van bokken. En paarden MAAK je scherp aan je been. Denk je dat een 3jarige meteen aan het been is?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 17:19

Steef schreef:
Een slof der omhangen omdat ie bokt?? Verward

Met een slof trek je de kop omlaag en dat is nou net niet de bedoeling van bokken. En paarden MAAK je scherp aan je been. Denk je dat een 3jarige meteen aan het been is?


steef hij is 14 maar gedraagt zich als 3...
en verder een slof derom als die bokt? vind ikook een beetje raar en die wieltjes sporen al helemaal

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 20:46

Die wieltjes en slof zijn niet voor het bokken!! Gabber is heel vervelend met rijden, niet alleen maar bokken, hij trekt zijn kop in de lucht, pakt zijn bit vast en gaat er in een sprint vandoor! Ok, af en toe neem ik daar wel genoegen mee, beetje vrolijk zijn enzo. Maar hij vertoont dit gedrag nu al zeker een maand, wordt er nu toch wel erg zat van.
En steef, ik heb Gabber gekregen toen hij 11 jaar was, dus aan het been MAKEN heb je gelijk in, maar IK heb hem niet ingereden, dus daar kan ik ook niets aan doen!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:56

Misschien wil ie Bokt sponseren Haha! }>

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 20:59

volgens mij zijn wieltjes niet eens zoveel harder ofzo..
ik zou zeggen, misschien kun je hem eerst longeren(als je dat nog niet deed)

GabbertjeJarig

Berichten: 707
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Zwolle/Zalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-01 21:08

dat kan op het moment niet. In de binnenbak mag niet gelongeerd worden, en de paarden mogen (en kunnen) daar ook niet loslopen.
En de buitenbak is keihard op het moment...
Ik weet niet wat het is. Supervrolijk ofzo.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 09:25

Wat raar dat je in de binnenbak niet mag longeren Verward
In de winter is het namelijk regelmatig nodig wanneer paarden te fris zijn toch?
Ik zou eens met de manege-eigenaar overleggen of dit niet anders kan...
Of ligt het aan het feit dat er een les voor jouw les zit?
Ik denk dat het vooral een teveel aan energie is, als hij verder geen pijn vertoond.
En trouwens: jouw instructeur kan hem vast wel leren hoe hij zich moet gedragen grijnz...
Alleen... als jij dan weer de week daarop op hem gaat zitten, doet je paard dan niet opnieuw hetzelfde als vóór de vakantie?
Bij de instructeur durft-ie het niet meer, maar bij jou nog wel misschien?
Tenslotte ben jij een ander persoon en gaat hij gewoon verder bij jou waar hij gebleven was waarschijnlijk.
Veel sterkte, ik hoop dat je een oplossing vind!