Eerste paardrijles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Eerste paardrijles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 13:54

Nou ik heb toch eindelijk een keuze gemaakt: ik ga naar manege Cannenburgh (Vaassen) voor mijn allereerste paardrijles. Pothoven is afgevallen omdat het toch niet zo dichtbij was als ik dacht en de sfeer er mij minder goed leek.

Voor de meesten hier zal de eerste paardrijles al wel heel lang geleden zijn. Het is voor mij een soort kinderdroom die nu eindelijk eens waarheid wordt. Ik ben benieuwd of het zo leuk is als het lijkt Knipoog.

Iemand nog tips voor mijn eerste les..?


Prowler

Duhelo

Berichten: 28537
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 13:58

jah, tips:
1) proberen niet nerveus te worden
2) zorgen dat je een goede cap en laarzen hebt
3) goed humeur
4) lekkernij voor het paard
anders kan ik niet direct iets bedenken
veel plezier! en laat het weten hoe het ging he Knipoog

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:07

allereerst al gefeliciteerd dan Knipoog
en als eerste natuurlijk lekker ontspannen en rustig blijven. Ook geen ramp als het niet zo goed gaat, ik ken maar weinig of geen mensen die vanaf de eerste keer perfect reden. Goede rijkleding aandoen, en als je iets niet begrijpt gewoon uitleg vragen aan je instructeur/instructrice.
Verder ook wat uitkijken, bij sommige kan het eerste paardhobbelritje behoorlijke spierpijn veroorzaken Haha!

veel succes althans, en zet je verslag maar op bokt als je bent geweest Clown

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 14:37

hee wat leuk voor je! veel succes, en gewoon rustig blijven en goed naar de aanwijzigingen luisteren

Charaz

Berichten: 24286
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 15:21

dutske schreef:
4) lekkernij voor het paard


dat zou ik niet doen, is op veel maneges ook niet toegestaan, omdat de paarden anders veel te veel eten krijgen.

maar succes met je les!

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 16:56

het is misschien een tip als je ruim op tijd aanwezig bent zodat je al vast kennis kan maken met de mensen uit je les en met het paard waar je op gaat rijden. ook nam ik bij mijn eerste les mn moeder mee en dat vond ik ook wel fijn Bloos . veel plezier en suc6 OK dan!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:07

Proberen zo ontspannen mogelijk te zijn, en het belangrijkste is nog wel; het maakt echt niet uit als het niet goed gaat.
Nou, nu zul je eindelijk dat heerlijke paardrij-gevoel gaan ontdekken; heel veel plezier en natuurlijk succes ermee!!!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 17:21

Wat leuk je eerste paardrijles!! Ik weet nog wel mijn eerste les, ik vond het echt superspannend, maar wel heel gaaf!! Echt andere tips als de andere heb ik niet, idd ruim op tijd aanwezig zijn zodat je alvast met de paarden en andere mensen kennis kunt maken en gewoon zelf zo ontspannen mogelijk blijven en goed naar de instructeur luisteren. En verder gewoon genieten!! Haha! Heel veel plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:06

Mijn eerste les is geloof ik 7 jaar geleden. Was op het oudje van de manege, dat weet ik nog wel. Verder weet ik nog dat ik al meteen mocht draven, geweldig Lachen. Heel veel succes, probeer zo als de rest al zegt zo ontspannen mogelijk te blijven en als iets niet lukt gewoon weer opnieuw proberen Lachen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:12

Wat ik als tip wil geven is dat je zorgt dat je een half uur van te voren aanwezig bent om het paard te poetsen en te zadelen (eventueel met hulp)
Ik ken veel manege's waar ze er even snel een borstel overheen gooien, knallen het zadel erop, en rijden maar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 18:15

Als je nerveus bent...Wordt hij door ook nerveus....als je dan gaat zeggen rustig maar dan weet ie dat je liegt hij merkt dat je nerveus bent dus dan is der wel wat....Dan raakt ie verward

maarja samen met eeb goed instructrise kom je der wel uit hoor Knipoog

Prowler
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 22:14

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik zou een kwartier van tevoren aanwezig zijn. Ik zou ook niet weten hoe dat moet opzadelen dus ik zal toch moeten wachten op de lerares Lachen Het is trouwens een prive les om eerst de basis een beetje te leren. Na zo'n 10 lessen ongeveer krijg ik dan groepsles.

Volgens degene die ik aan de telefoon kreeg hoefde ik ook nog geen kleding enzo te hebben, dat komt later wel. Ik kon een cab e.d. lenen. Het wordt trouwens toch een budget-outfit want ik ben maar een arm studentje Tong uitsteken Clown
Zodra ik geweest ben (volgende week zaterdag) zal ik mijn verslag op bokt plaatsen. Ik lees al een tijdje mee en het is hier heel gezellig

Prowler

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:29

zorg wel voor schoeisel waar een een hakje onder zit

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 10:36

lekker lol hebben op je paard, en ga er ruim vante voren heen, om even kennis te maken.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:23

leuk joh! Geniet ervan

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:56

Geniet maar Knipoog
Mijn gat lag altijd open in het begin Scheve mond

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:59

Als je nog geen rijbroek wil kopen, zorg dan dat je makkelijke kleding aan hebt. Niet een broek die heel erg gaat schuren of zoiets. Trek gewoon makkelijke kleding aan!

En verder (is al vaker gezegd) niet te gespannen zijn, en vooral veel dingen vragen...

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:02

welkom bij de club zou ik zeggen! dat je nog lang en gelukkig paardengek mag zijn! proooooooos!!!!!! een tip vooral in de eerste periode moet je even kijken of je doorgaat: koop dan goedkope tweedehans spullen! op sommige maneges hangen advertenties! groetjes roows

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:13

onthoud goed wat je allemaal verteld word (zoveel mogenlijk dan) en maak eerst even kennis met je paard voordat je opstapt, succes!