'mijn' paard gaat weg...zomaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

'mijn' paard gaat weg...zomaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:27

Ik zal even zeggen hoe we (ik en een vriendin) Ruâno kregen.

Vroeger was het op die plek een manege en wij hielpen altijd en in ruil mochten we een pony rijden. De pony’s werden na een jaar verkocht… . Maar toen belde er een vriend (ik noem hem even VDB) van A (de eigenaaresse van de pony’s toen) en vroeg of ze nog een paard kon gebruiken voor de lesjes. A zei nee , want de lesjes waren gestopt , maar dat dat paard wel mocht komen. Dan zouden wij de wei uitmesten bij haar ,mijn vriendin elke woensdag en ik elke zaterdag en elks een bedrag betalen voor zijn eten + hoefsmid etc. , dus dan zouden we zowat ons eigen paardje hebben. Maar hij was nog altijd van VDB eigenlijk… . In het begin kwam er een fysiotherapeut voor hem.Maar veel uitleg over Ruâno’s verleden kregen we nooit. Ruâno is tenslotte nog maar 5 jaar. En het enige wat VDB had gezegd was dat ie een evenwichtstoornis had. Je zou Ruâno zo omver kunnen duwen en hij liep wel heel houterig en struikelde veel in het begin. Maar dat struikelen kwam na 3 maanden zo goed als niet meer voor. We mochten er alleen mee op buitenrit , we hadden 2x gesprongen , zo gelukkig waren we , en de mest ruimen namen we er maar bij (we moesten ook de mest van A’s paard en shetlander opruimen). 3 weken terug kreeg Ruâno een dik achterbeen… , A wou de dierenarts niet laten komen omdat het niet ‘haar’ paard was. Had ze VDB opgebeld , die pas een week later kwam kijken. Die zei gewoon dat zijn been dik was en dat ie nog wel eens zou komen kjiken ! In die tijd mochten we af en toe op A’s paard , (was makkelijk voor haar ze reed er amper zelf op) wat ook wel leuk was want dat was een echt polopaard geweest. Nu als A’s paard en ik met Ruâno samen op buitenrit gingen was A’s paard heel bitchig , wou A eraf bokken etc. gewoon omdat Ruâno erbij was. En als A alleen wou gaan met haar paard geraakte ze niet verder dan de oprit. En hoe dat kwam ?? Omdat ze al een goede maand niet op buitenrit was geweest of nog op haar paard had gereden !
Toen begon de vakantie (2 weken vakantie) en de eerste week hebben we de stallen nog kunnen schuren met javel en aftrekken (een hele klus). De tweede week ging mijn vriendin op vakantie naar Kreta.En ik was bij mijn vader (mijn ouders zijn gescheiden).Maar ik zou wel op woensdag , donderdag en zaterdag komen naar Ruâno , om om woensdag en vrijdag de mest te doen. Woensdagochtend kom ik bij A binnen (ze heeft een winkel)…

.A : Ik heb slecht nieuws.
Ik : Oh ?
A : Ik ga Ruâno weg doen.
Ik : Wat? Waarom?
A: Het lukt niet meer met mijn paard en Ruâno , ik wou nog eens op buitenrit gaan met Lucia en ik was bijna af de oprit en toen hinnikte Ruâno en ik geraakte gewoon niet meer verder , ze wou mij er gewoon afbokken. Mijn paard is een dreigement voor mij geworden sinds Ruâno er is.
10 minuten later…
VDB komt binnen , ik stond vanachter in de keuken.
A : Er is een haat – liefde relatie tussen Ruâno en Lucia (ze heeft Lucia van VDB gekocht).
VDB : oke , ik kom Ruâno in het weekend ophalen… .En hij was weg… .

Zo cru , zo snel dat het gebeurde allemaal. VDB liet A zelfs niet uitpraten .We hebben de indruk dat ie Ruâno al eerder terug wou want vorige maand zei VDB zo , als je niet meer tevreden bent met Ruâno kom ik wel een ander paard brengen.
Waarom nu net ? Net nu mijn vriendin op vakantie is ? En waarom zei A dat direct tegen VDB , er is toch niet zo’n haast dat Ruâno weg moet ? A zei ook nog dat ze er nachten van had wakker gelegen en dat ze het zelf ook niet wou en ze ons heel graag had. Maar wat kon ik daar nu mee… . De zomer komt eraan en is er al… .Nu het zonnetje schijnt , nu A zelf de tijd heeft om de wei te doen elke dag zijn we niet meer nodig ? Moeten we weg ? Ik ben gewoon ook zo kwaad , vorige week heb ik de stallen nog met javel gedaan etc. .Ik weet niet of ik er ooit nog wel wil komen… , haar hond was echt mijn beste maatje geworden en volgende maand zou de shetlander een veulen verwachten . Al die dingen wil ik gewoon niet missen .

Ik hoop igg dat ik Ruâno zie weggaan… misschien dat VDB dan wel zegt dat ik hem nog mag ‘bezoeken’. Want VDB woont op 10 minuten fietsen nl. . Maar ik vind het gewoon zo rot de reden waarom hij weg moet ?? En dat ik elke keer zo hard mijn best deed met alles , met klussen etc. en nu word er gewoo beslist dat hij weggaat en ik heb er niets aan te zeggen en mijn vriendin weet gewoon nog van niets !! Kon ze geen week wachten met dit ‘nieuws’ ??

Ik vraag me af wat VDB met Ruâno kan , hij heeft een poloteam en het was de bedoeling dat Ruâno ook een polopaard zou worden maar met zijn ‘handicap’ ging dat niet. De nicht van mijn moeder werkt voor VDB , al meer dan 10 jaar en is er ook heel goed bevriend mee. Mijn moeder gaat eens naar haar bellen en vragen of zij misschien meer weet wat er met hem gaat gebeuren… .

Sorry dat het zo lang geworden is en dat je de tijd genomen hebt om dit te lezen : bedankt.


Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 12:07

holly schreef:
ZOals ik het lees, ken je de eigenaar van het paard, tenminste je weet bij wie je moet zijn. Stap dan op die persoon af en vraag gewoon of je hem gewoon mag blijven verzorgen omdat je dat altijd zo graag gedaan hebt.
Wie weet wat daar uit komt. Nee heb je, ja kun je krijgen.


Al zijn paarden komen binnenkort weer over naar België en hij werkt in NL en is dus bijna nooit thuis. Hij heeft allemaal Argentijnen bij hem thuis lopen om zijn paarden te verzorgen en rijden .Wat zouden ze daar nou een kleine snotaap willen hebben rondlopen die een paard gaat aaien en knuffelen Scheve mond Tong uitsteken.

Maar ik hoop dat die nicht van mijn moeder gaat zeggen van ja je moet maar eens komen ofzo... . Ik weet het niet , echt niet Scheve mond .Ik hoop het... .

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 20:02


Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-04 19:02

Ik mag hem nog 1x zien en dan is het de bedoeling om afscheid te nemen samen met mijn vriendin.Ze zijn hem gisteren komen halen dus heb ook geen afscheid meer kunnen nemen. Hij gaat nu gewoon wat tussen de andere polopaarden staan , heel de dag wat luilekkeren en eten.. .Met verloop van tijd zal hij naar Frankrijk gaan , naar een domein van VDB of naar een rusthuis voor oude paarden... .Wel triest , nog maar 5 jaar Scheve mond. Maar ja ik ben blij dat ik hem nog 1 x mag zien , ik zie er naar uit !

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 12:17

Hem nog verzorgen gaat niet. De nicht van mijn moeder zei voor 1x komen kijken... .En zij kent VDB het beste en ze gaat het maandag vragen of ik en mijn vriendin hem nog 1x mogen zien. Moet straks nog naar mijn vriendin bellen Huilen , ze weet nog van niets... .Stel dat ze als ze terug komt naar de wei gaat en ze ziet hem niet meer staan.Ik hoop echt dat ik op tijd bel , ik weet nl. niet juist om welk uur ze terug kwam... . Pff... Huilen .

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-04 19:11

Hij is al sinds vrijdag weg... Pff , de lijn is bezet bij mijn vriendin Boos!... .Ik hoop dat ze nog niet naar de wei is geweest anders zit te ook met zoveel vragen met , waar is Ruâno ?? En thx voor de steun bokkers Lovers !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lys_PPA, Mnoonn, RanjaRietje, turtlelito en 76 bezoekers