Echte arabier...??? ;-)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Echte arabier...??? ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 00:25

Ja ja, vandaag heel dapper naar stal gegaan, verschrikkelijk die storm!!! Ik waaide bekant weg dus ik had bedacht dat ik Escala dan even lekker buiten zou zetten, want rijden was echt niet lekker vandaag...laat staan longeren... Haha! Maar goed, ik ken mijn meis en weet dat ze graag arabiertje speelt met dit weer (het was echt verschrikkelijk aan het stormen, het zeil op de bergen kuil wapperde dat het een lieve lust was...kortom, heel veel rare geluiden), dwz staart er op, hoofd omhoog, bokken en racen maar...dit doet ze trouwens alleen als ze los is, gelukkig niet onder het zadel... Haha! Enfin, ik mijn pukkie dus in de bak gezet, netjes naar me toe gedraaid zodat ze niet al bokkend weg zou spurten terwijl ik er nog vlak achter stond, onder het draad door, halstertouw los gemaakt en.......niks!!! Helemaal niks... Verward hihihi, ik had echt een klein "arabierenshowtje" verwacht van madam, daar is ze met dit weer normaal gesproken echt super goed in...zouden het dan toch die veranderde hormoontjes zijn door de dracht dat ze de ontspanning zelf bleef...*lol* Ik stond zo raar te kijken dat ik om mezelf moest lachen...*grinnik* Lekker rollen, zo nu en dan een sukkeldrafje en een beetje heen en weer banjeren op zoek naar grassprietjes...dat is het enige dat mijn mooie dametje gedaan heeft terwijl ze los stond. Dus daarna nog maar even wat snoepjes gehaald en samen in de bak gewandeld en gespeeld. Ook erg leuk. Maar als het veulentje er is mogen ze van mij toch best een keerjte arabiertje spelen samen. Knipoog Maar niet te vaak... Schijnheilig

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:46

Van welke hengst krijgt je arabier een veulen? gr gabrycha Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-01 00:50

Ze is drachtig van Krimh. Lachen Die vond ik de perfect match voor mijn pukkie, er staan wel foto's van hen beiden bij in the picture...hihihi, foto's van de dekking...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:52

Hihihi nou mijn paard had het liefst op mijn rug gaan zitten zo spokerig was hij...
Aan de longe mocht hij even uitwaaien.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 10:38

Fitz liet zich ook nog wel aardig rijden.

Natuurlijk zaten er wel 2 spoken in de bak, 1 zoals gewoonlijk bij het hek en 1 spook bij de mestput maar hij was niet echt heel drakerig.
Hij was zelfs lui voor de kuit.
Dus het viel mij eigenlijk ook tegen ... voor zover je van tegenvallen kunt spreken !
Maar Fitz heeft geen last van veranderde hormonen voor zover ik weet Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 10:47

Haha! Heb je toch geen echte arabier!!! Die van mij heeft het hele land omgeploegd (nadat ik hem met veel moeite naar de wei heb gebracht, veel gestijger enzo...), en daarna nog een keer het land omgeploegd, en nog een keer, en nog een keer..... zucht. Arabieren ook....

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 10:50

Goh, heb ik dan zo'n doorgewinterd paard? Die van mij wordt er niet warm of koud van.
Maar Vikky, dikke kans dat de drachtigheid een rol speelt. Ik heb vaker gehoord en gelezen over veranderd gedrag tijdens de dracht. Een kennis van mij, met arabier, durft, zwanger en wel, rustig met deze arabier te rijden, terwijl die arabier normaal zich als een echte, door jou beschreven, arabier wil gedragen.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 11:24

Haha ik zie je al helemaal kijken! Stomverbaasd kan je zijn hè als je iets verwacht en het gebeurt niet?! Misschien is ze idd wel rustiger door hormoonkwesties, het is immers een moeder in wording...
Maar het viel mij ook nog mee hoor met de gekheid van mijn knollie, ik ging zowaar longeren op het land (dorstte er maar niet op te klimmen) en het stormde daar echt ontzettend hard (open vlakte hè) dus voor het eerst in mijn leven zag ik mijn paard in slomotion galloperen! Haha! Maar met windje mee kwamen zijn arabiergevoelens als snel weer naar boven, even flink steigeren en bokken. Heerlijk om daar naar te kijken! Lovers

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 13:54

Zou ik dan misschien ook een arabiertje of twee hebben? Haha!
Gisteren zijn Berber en Isolda niet naar buiten geweest. Het was hier dusdanig noodweer dat ik niet met zo'n gek aan een touwtje 15 minuten naar de wei ga lopen! Het was echt eng, de bomen gingen als gekken heen en weer en de zee bulderde zo hard, het geluid kwam boven de wind uit. Brrrrr.... Houd ik niet zo van....

Maar vanochtend vroeg de beesten wel naar buiten gebracht en die zware meiden van mij gingen te keer zoals jij het hierboven beschreef!!! *LOL*

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 14:15

Hmmm... Voltrack ging pas maf doen nadat mijn zusje de longeerzweep in zijn kont had geduwd (tik op de kont)... En toen was het rondjes racen tot iedereen er gek van werd behalve hij. Vandaag heeft hij losgesprongen, maar dat is dus echt niets voor hem.
Hercules vond het springen gister TE GEK, ging uit zichzelf eropaf in volle galop. Joop heeft alle hoeken van de bak uitgeprobeerd terwijl ik erop zat, en uiteindelijk hebben we nog ontspannen gereden ook...
Dus die van ons is denk ik ook een neppert... Stond in zijn stal al helemaal te snurken: oeh ik mag eruit, maar deed verder niks. STaat toch echt AVS op zn papier... Schijnheilig

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 18:14

Suleika ging lekker gek doen in de wind, vond ze wel lekker. Neus de wint in en lopen maar............