Héééééééél misschien........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Héééééééél misschien........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 20:12

Héél héél héél misschien ga ik een jaarling kopen binnenkort Bloos

Wij hebben thuis een heel groot land waar we nu nog niets mee doen, over een poos (binnen 2 jaar Tong uitsteken ) wordt dat wel parkeerterrein ivm ons transportbedrijf
Dit land wordt nu gebruikt door de man bij wie ik op Iris reed (mijn vorige pony) hij heeft er ook een paar pony's/koeien op staan.

Ik heb nooit een eigen pony/paard gehad, ik noem ze echter wel zo want ik mag er alles mee doen en wij hebben zelf een trailer etc. en betalen ook alles (hoefsmid/dierenarts) maar om eerlijk te zijn zij wij (m'n ouders en ik) het gezeik bij een ander vreselijk zat!!
Ik rij nu dus op een superleuk friesje maar die man denkt dat hij vreselijk veel verstand van paarden heeft en dat paarden "hard" worden van een paar dagen geen krachtvoer en aan het eind van het seizoen hoef je echt de hoefsmid niet te bellen hoor! Die ijzers vallen er vanzelf wel af etc.!!

Tegelijkertijd moeten we wel presteren en omdat we niets anders hebben slik je maar en ga je door, nou ik niet!
Ik zeg er gerust iets van, want een paard wat 2 kilo brok per dag krijgt kan niet opeens 4 dagen zonder brok terwijl je wel gewoon rijdt

Nu kwam mijn instructrice op het idee om een jaarling te kopen, voorlopig kan die rustig op het land staan bij die andere pony's/koeien en tegen de tijd dat ik er mee aan de slag kan gaan werk ik en verdien ik m'n eigen geld voor zijn/haar onderhoud!
Nu kan ik nog even vooruit met Jaike, dus wanner ik met Jaike klaar ben kan ik bezig met m'n eigen paardje Verward Schijnheilig

M'n moeder heb ik zover, nu m'n vader nog Bloos
Ik hoop echt dat het door gaat, dan zou ik eindelijk m'n eigen paardje hebben!!!!
Dus als iemand nog een leuke jaarling heeft met een beetje dressuuraanleg Clown

Aankomend weekend zullen we het er wel over hebben, dus duim voor me!!! OK dan!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:22

Nou ik wil je heel veel succes wensen met de zoektocht en je (als het doorgaat) aankomende eigen paardje, ik zou op het moment geen adresjes weten met jaarlingen , surf eens rond op internet en misschien weet je instructrice wel adresjes

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 20:25

Bedankt!!
Ik hoop echt dat het lukt om m'n vader zover te krijgen Bloos
M'n ouders vinden paarden maar niets, maar ze doen tegelijkertijd wel heel veel voor me *LOL*
Ik zal zeker m'n instructrice om raad vragen, haar vriend is hoefsmid, dus zij weten vast wel een adresje OK dan!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 20:42

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt, ik was zo blij na het gesprek met m'n moeder!
Nu nog even een geschikt moment vinden om met m'n vader te praten.....

Ik voel me net zo'n 12 jarig penny-meisje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:33

maar dit is toch ook heel leuk voor je!! Het zoeken naar een geschikt beestje wordt dalijk helemaal leuk!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:45

dit klinkt leuk !!
hoop dat je je vader kan overhalen,of toestemming vragen,
klinkt logisch,alsof je er goed over nagedacht hebt,succes !!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:46

Momenteel loop Douwe bij ons rond, 4 maart geboren. Wordt waarschijnlijk in het najaar verkocht. Een hengstveulen zonder papieren van het friese ras. Ik denk dat hij (voor een fries dan) best wel wat dressuuraanleg heeft. Als je die hals af en toe ziet Knipoog En omdat je nu ook op een fries rijdt kan ik me voorstellen dat je het graag bij dit ras houdt Knipoog En omdat hij papierloos is is hij waarschijnlijk niet heel erg duur, maar daar gaat de eigenaar over en dat ben ik niet. Maar als je eens foto's wilt zien dan laat maar weten!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:50

Klinkt heel herkenbaar, ouders ompraten. Gelukkig had ik hulp van een collega van mn vader (die in zn vrije tijd hoefsmid is), want die vond het ook wel tijd voor een eigen pony Clown !

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:54

hele vele geluk!!!
Ik hoop voor je dat het gaat werken!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:06

Dankjewel allemaal voor jullie leuke reacties Haha! !!!

Ik heb er inderdaad heel lang over nagedacht en ik heb ook al meerdere discussies met m'n ouders gevoerd, maar de conclusie was telkens dat het onderhoud zo duur is en dat geld hebben zij er niet voor over

Nee, ik ben dus niet het verwende dochtertje van de baas, spullen die ik heb zijn van goede kwaliteit, maar men ziet vaak niet dat ik er zelf vanaf m'n 12e al hard voor werk Knipoog

Ik weet eigenlijk niet wat voor ras ik wil, ik denk toch gewoon wpn'er.......
Ik heb nu twee heel verschillende paarden gereden, een heel heet kruising arabiertje wat overal "bang" voor was en nu een heel rustige makke fries Verward Toch beviel dat "hete" me wel, ik kon daar al zeg ik het zelf wel goed mee omgaan Knipoog Haha!

M'n moeder zei zelfs dat we maar een goed moment moesten afwachten om het gesprek aan te gaan Schijnheilig

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:43

Veel succes met je vader ompraten Knipoog
Ik ben dr ook al jaren mee bezig.. maar het resultaat is dat ik toch nog steeds op een manege rijdt.. ppff zelfs een bijrijdpaardje kan ik nergens vinden Boos!

Hoop voor je dat het lukt!

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:11

zozo nou jah ik zal zkr weten v0or je duimen OK dan! probeer er 8ter te komen wanneer je vader in een goede bui is , doe ik ook altijd Haha!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:49

Yes suus, je hebt in ieder geval je moeder nu aan jouw kant. OK dan!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 19:48

Even een up-date...........

M'n moeder heeft nog niet met m'n vader gepraat, maar aankomend weekend gaan ze samen een weekendje weg en wanneer hij dan in een goede bui is gaat ze het er over hebben Tong uitsteken

Ja ja daar is over nagedacht *LOL*

Ik ben zelf eigelijk redelijk positief, ik heb m'n moeder iig achter me!!! Haha! Knipoog

Maar ja nu is het nog ff afwachten en ik ben al zo ongeduldig aangelegd Schijnheilig Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:50

Nou bij mij is het ook gelukt..! Moedrs heb je zo omgepraat maar vaders? Maargoed mijn moedr heeft mij vader omgepraat en het is gelukt! Dus bij jou moet het nu ook lukken!!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 19:51

Nou het gesprek is geweest........ Scheve mond

Niet succesvol dus Verdrietig

M'n vader werd zowat kwaad op m'n moeder dat zij het voor me opnam en dat ze niet direct had gezegd dat het een waardeloos idee was Verward Boos!

Ik was er dus niet bij, maar m'n moeder houdt zich er nu buiten om de vrede in huis te bewaren Scheve mond Ik geef de moed nog niet helemaal op(hoewel het niveau nu tot onder m'n schoenzool is gedaald) en probeer het van de week zelf nog eens.
Nee heb ik al en misschien wordt het nog een ja Verward

Ik heb nu werkelijk het idee dat ik dus nooit een eigen paard heb, ik moest maar een paard kopen wanneer ik zelf verdien, als ik dan over een jaar ofzo een jaarling koop ben ik zo 3/4 jaar verder voor ik eens aan de slag kan en zolang kan ik zeker niet vooruit op m'n friesje Boos!

Ik ben eigenlijk heel erg woest Boos! hij heeft de mond vol van dat hij me vanalles gunt, maar dit mag ik niet terwijl hij er zelf geen kosten en last van heeft, we hebben notabene zelf land!!!!!!!

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:01

Dit komt me zó bekend voor!
Vorig jaar zei m'n vader j in het najaar zullen we een keertje kijken, het was odnertussen al winter toen ik een leuk 3 jarig bont paardje zag. Ik kon der voor 700€ krijgen, omdat ik al heel wat contact had met het meisje enzo. Dus ik zei het tegen mijn moeder, die radicaal tegen paarden is en ze zei nou vraag maar aan je vader (wat me ten zeerste verbaasde omdat ze altijd tegen was) nu was het du smijn vader die er niets van wilde horen! terwijl hij het toch wel degelijk gezegd had. 'Nou dat was omdat je dan niet meer zou zeuren!'

Leuk seg!

Ondertussen heb ik nu dus Olga, sinds 2 maanden en de eigenaar wil dat ik volgend jaar lrv ga rijden, ik mag nu dus zelfs wedstrijden gaan rijden, terwijl ik er 2.5 maand rijdt. Ik ben daar werkelijk met mijn gat in de boter gevallen. Lachen
Hoewel ik toch nog steeds droom van een eigen paardje...
Maar wie niet?

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:06

Hopen dat je je vader zover kunt krijgen *LOL*

Maar wel een erge eigenaar zeg. Ze hebben niks nodig dat hij niet inziet dat ze ook eten nodig hebben En ook nog eens aandacht met de nodige verzorging. Sommige mensen, kunnen beter GEEN dieren houden

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:51

Aaah wat rot dat je vader zo reageerde!
Hopelijk veranderd ie mss toch nog van mening Lachen