Meest gelukkige moment met je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Meest gelukkige moment met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:03

nav Meest rottige baalmoment met je paard? dit topic nu het topic wat je gelukkigste paardenmoment was

de mijne was toch wel toen ik en jaar geleden na heel vaak flikkeren van boy...En hem eng vond mijn ängst"had overwonnen...De week daarvoor was ik zenuwachtiger dan ooit...ging dus helemaal mis.Ik had toen ook al 6 weken niet gereden

de week daarop was ik minder zenuwachtig...En tijdens de galop ging het super...Dat had ie wel vaker dat ie soms braaf was en dsoms wat minder...Maar toen vertrouwde ik hem weer helemaal....


En die weken daarna gingen zooo goed....Dat was zoooo super...Ik ging qua rijden echt super vooruit (ging van soort van manegeslobbertje niveau tot"1 van de "betere" ruiters in mijn les...mocht direct 3 weken daarna een les gevorderder) mocht altijd voorop rijden omdat mij de meeste dingen die we moesten doen wel lukte...

daarna herhaalde dit zch weer omdat iemand mij het advies gaf hem zoveel mogelijk te slaan...Ze reed al veel langer als mij en hij was altijd braaf bij haar dus heb ik dat gedaan...En toen de laatste 4 weken dat ik op die manege reed ging het weer zo goed....En kreeg ik weer mijn oude complimentjes

mis me oude plekje daar zo Verdrietig

kan nu nauwelijks galloperen...En alleen de braafste pony van stal aan omdat ik gespannen ben als een veer
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-04-04 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:06

Mijn gelukkigste moment was de eerste keer dat ik van stal naar huis ben gereden. Ik was alleen met Winnie op pad en hij was zo ontzettend braaf.. Ik zat lekker te genieten met een lange teugel en ik schoot gewoon vol.. Ik besefte me ineens hoe erg ik bof met zo'n superknol Lachen

Uiteraard ben ik iedere dag weer blij met mijn kanjer Lovers

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:07

met zonsondergang een buitenrit met je eigen pony langs het strand...

dat wórdt mijn gelukkigste moment, maar voorlopig nog in een verre toekomst...!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:12

Over de dijk in een lekker galopje, of door 't water.

Tancreda4

Berichten: 24033
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:13

Die momenten had ik vaak...

Halster aan, twee touwen eraan, cap op, en te paard. Dan helemaal naar achteren stappen, ergens midden in het weiland ging Genderose altijd stil staan. En zo stonden we dan... Een half uur lang, roerloos, kijkend in de verte, genietend van de stilte, genietend van elkaar...

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:19

Ik heb een keertje een buitenrit op Santa gemaakt ik was alleen gegaan en op een weiland gaan galoppeeren en de terug weg(op het weiland) wist ze dat we naar huis gingen en ging in rangalop de wind door mijn haren super hard... dat was zo gaaf. Daar wordt je echt heel gelukkig van!

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:30

toen Leo bijna overleed aan een zware koliek en toen ze terugkwam uit de kliniek... wauw dat was geweldig Huilen Lovers (Zie m'n profiel voor het verhaal)

En toen ik een paar weken terug voor het eerst, heel plotseling en onverwachts, op haar zat, zonder zadel in de box, toen voelde ik me ook zooo vreselijk blij en bevoordeeld Lovers

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:31

Ik heb tot nu toe alleen maar mooie momenten met haar gehad. Ze doet altijd meer dan haar best, het gaat altijd netjes (de ene dag iets meer dan de andere) en ze is altijd even vrolijk en lief

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:07

Als ik aan het buitenrijden ben en je galopeerd een lekker stuk.
Dat heerlijke vrije gevoel en de eenheid met je paard daar word ik gelukkig van.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:11

De eerste keer dat ze galopeerde Verdrietig snif, was echt emotioneel moment voor mij Haha!
Klinkt heel dom, maar heb zoveel problemen met dr gehad, dat ik me er eigelijk gewoon bij neergelegd had dat ik buiten nooit zou kunnen galoperen, rendraf was ook stoer natuurlijk. En toen dat moment, echt ik zal het nooit meer vergeten!!! Zoo'n supergevoel

En laatst was ook wel gaaf, ik durfde voor het eerst mn teugels los te laten (tussen mn knieen klemmen) in rengalop. Dat was ook heel apart Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:18

eigenlijk...elk moment bij pharaon is super!!!
maar toen ik er achterkwam, dat ik hem gewoon met halster en halster touw kon laten springen (terwijl k er op zat) was ik zooo gelukkig!!
ik ben namelijk lang bang geweest voor pharaon

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:21

Dat ik haar wegbracht en haar los liet en ze heel lief achter me kwam lopen en keurig met me mee liep (terwijl ze in weze ook in dikke rengalop bij me vandaan kon gaan, want was toch allemaal bekend terrein). Toen was ik wel even helemaal trots op me paardje....
En elke keer als ik in het land kom en ze hoort mijn stem, dat ze dan specifiek oplet. Ook toen ik in een hele groep stond en ze me niet kon zien, alleen kon horen, was ze me echt door de groep heen aan het zoeken van: waar is ze....toen liep een stalgenootje naar dr toe, maar daar trok ze niks van aan..ze bleef kijken.
Sjah heb eigenlijk zoveel momenten....het zijn eigenlijk vooral die kleine dingetjes die 't 'm doen...

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:24

Dat ik gewoon met mijn vriend over de hei was gaan wandelen ( geen zin om te rijden) En dat ze telkens tussen ons in kwam staan en knuffels gaf Lovers !
En als ze me ziet begint te hinniken Haha!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:38

Heel cliché, maar eigenlijk zijn alle momenten mooi. Ik wil al zo'n beetje mijn hele leven een eigen pony, nu heb ik er twee. Zoals Bella zegt, het zijn de kleine dingen die het doen. Bijvoorbeeld als ze hinnikend naar me toe komen rennen, of heel lief knuffelen.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 21:48

De dag dat mijn eerste pony een veulentje kreeg. Ik had dit nog nooit meegemaakt en vond dit het meest gelukkige moment. Ik kwam s'morgens in de stal en toen lag er een heel klein bruin mormeltje naast mijn pony, super was dat, hele ervaring!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:38

Er zijn meerdere geweldige momenten. Van de zomer dat Dennis voor het eerst alleen bij mij thuis stond.
Hij was de volgende ochtend moe, maar wou in zijn eentje niet gaan liggen. Toen ik bij hem op het land kwam zitten ging hij vlak naast me liggen. Lang uit en viel echt diep in slaap. Het vertrouwen wat een paardje je op zo'n moment geeft is echt geweldig.

En het moment dat ik hoorde dat Dennis de 1e keer een 1e premie haalde op de HK. Je gaat heen met een papierlooshengstje waar je weinig van verwacht. En je komt gewoon weer thuis met een 1e premie, kampioens ster hengst met levens goedkeuring!!!!(inmiddels is Dennis meervoudig kampioen kleine maat basis, 3x een 1e premie, Superster en voor het leven goedgekeurd)

En dan heb ik het nog niet over onze eerste rit. Het was zonder zadel, in de sneeuw, op een jonge, groene hengst. Dat voelt echt machtig Lachen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:45

Meest gelukkkige moment hmm.....

Was toch met mn oude pony, toen we Utrechtskampioen zijn geworden, we kregen de prijs en kreeg als commentaar,"nou meisje (was toen 15)dat heb je mooi geflikt met deze weiland-pony" eningzins beledigd natuurlijk, maar wel trots dat ik al die andere met hun dure dress.ponys eruit gereden had. Knipoog

Mijun pony was nu niet bepaald het ideaalbeeld van een wedstrpony, iedereen vond ze lelijk en ze was altijd aan de dikke kant, grof gebouwd, ik had ze toen der tijd gekocht omdat niemand ze wou hebben en dat vond ik sneu. na deze wedstr kon ik ze ondanks haar uiterlijk aan meedere goed verkopen. (dacht het dus niet Tong uitsteken )


Sorry voor het hoge penny-gehalte Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:49

Mijn meest gelukkige, kwam na een heel erg baal moment.
De DA had verklaard toen kawa bijna niet meer kon lopen, dat het ataxi was in ernstige vorm en dat slacht de eerlijkste optie was.

Een dag na de DA kwam er een magnetisuer/heldervoeldend persoon en deze zei dat er niets ernstigs aan de hand was als spit in zijn rug.
na 6 weken zou kawa weer wat gaan kunnen.

en deze man had gelijk, precies 6 weken later ging Kawa rollen, en kort daarna ook weer rennen en bokken.
En ik stuiterde aan de kant van de wei, nog veel harder mee Lachen

Ook na een hele poos weer voor het eerst op zijn rug zitten om 5 min. te stappen, was helemaal geweldig.
ik weer op mijn eigen paard, wat volgens de DA niets, nooit meer zou kunnen, ik straaaaaalde helemaal.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:35

Ik heb zoveel gelukkige momenten meegemaakt maar dit zijn er een paar.

* Ik was volop bezig met freestyle samen met Chinouc. En ik reed voornamelijk met halster alleen in de bak
Dat ging zo goed dat ik een klein rondje buiten wilde maken. Toen we een galop namen voelde ik me zo vrij en 1 met Chinouc. Echt geweldig was dat !

* Ik wilde altijd al eens met zonsopgang door Meyendal rijden. Dat leek me geweldig.
Dus zo gezegt zo gedaan. Mn wekker ging om 05.00 en om 05.45 stond ik op stal te zadelen.
Toen we aankwamen in Meyendal lag er nog een hele laag dauw.
Het voelde echt alsof we op wolken liepen.

* Chinouc is al een half jaar wat aan het kwakkelen en een 2 maanden geleden zijn er foto's gemaakt van haar benen.
En er kwam van alles uit maar allemaal niet vreselijk ernstigs.helaas bleef ze onregelmatig.
Nu staat ze dus al 2 maanden op rust en ik mag bijna weer een beetje gaan beginnen. Dus ik probeerde van de week een drafje aan de hand op het harde.
En ze liep gewoon zuiver Voor mij was dat een erg gelukkig moment Lachen

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:34

vandaag weer:
Heerlijk in de lekker warme ochtend zon in het bos gereden. Lekker door gereden, zonder dat hij ook maar 1 keer gesteigert, omgedraaid of acuut op de de rem is gegaan.. Reageerde goed op mijn stem, lekker de oortjes naar voren..
Geweldig als je paard een keertje lekker meewerkt tijdens een bosrit! (uitermate zeldzaam bij Plagom)

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 17:57

Ik was helemaal gelukkig op het moment dat de DA zei dat Mirage werd goedgekeurd en ik dus voor het allereerst een eigen paardje had!
Zeker nadat ik had gezien hoe relaxed ze al het gefriemel en gefrutsel van de co-assistenten over zich heen had laten komen *LOL*

Maar er zijn veel meer van dit soort momenten geweest hoor, en ik denk dat er ook nog vele zullen volgen! Lovers

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:22

Ik had een moeilijke periode achter de rug met sheronit.. zo erg dat ik haar wilde verkopen.. sheronit was erg schrikachtig.. en kon haar niet de baas.. Toen wou ik haar verkopen had der genoeg van.. en liet mijn tranen bij Sheronit vallen... Toen ging mijn vader me is helpen mijn Ik ging met sheronit naar buiten en telkens steeds iets verder.. net zo lang.. dat ik haar vertrouwde en sheronit mij vertrouwde..

(nu klinkt het wel als een penny verhaal..)

Maar ik merk dat onze vertrouwen steeds sterker
bijvoorbeeldje..Als Sheronit alleen staat.. zonder andere pony's erbij en op een vreemde plekstaat.. en mijn vader houdt haar vast en ik loop ff weg.. en sheronit ziet mij niet.. dan word ze een ontzettende zenuwpees.. maar als ze mij alweer ziet lopen.. is het dan ook weer zo over..

Klinkt heel raar.. maar toch waar.. hebben jullie.. dat ook??? met jullie pony's

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:10

Op het moment dat marquez naar me toe komt lopen in de wei, en heel zacht hinnikt Lovers .
Marquez liet zich eerder nooit vangen in de wei, en hinnikt al helemaal bijna nooit.
De laatste tijd begroet hij me nu dus wel heel lief.... Lovers

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:17

nou... Mijn oude verzorgpony Nikita stond eerst een hele tijd alleen... ze was toen best wel eenzaam enzo, en toen kwamen er opeens twee andere shetjes bij Haha! zo mooi toen ik haar zo met die anderen zag spelen
weet niet waarom maar dat was denk ik het mooiste moment

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:47

ik voel me altijd heel glukkig als het zonnetje schijnt en ik stap lekker zonder zadel buiten met n halstertje Lachen