.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 22:55

Ik ken Pinky vanaf zijn geboorte en weet precies waar hij op reageerd en hoe... Durf met hem dan ook werkelijk alles...

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 02:12

Mijn paardje vertrouw ik helemaal. Op stal, in de bak en op buitenritten (meestal alleen). Ze doet wel eens raar, maar nooit gemeen of om mij eraf te krijgen. Ze houdt altijd rekening met alles om haar heen.

De enige twee keer dat ik het eng vond, was toen ze er volledig vandoor vloog. Beide keren werd ik van achteren ingehaald door galopperende paarden, terwijl ik rustig reed (aso's die de regels niet kennen). Ze was echt niet meer te houden, ging ontzettend hard in galop, haalde alles in en bleef gewoon doorrazen. Alsof bij haar de knop omging en ze in blinde paniek was. Niet dat ze bokte of probeerde mij eraf te krijgen (ik ben ook blijven zitten). Noemen ze dat nou op hol slaan? Uiteindelijk kreeg ik weer controle en haar stil, maar ze was de rest van de rit naar huis wel erg druk.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 11:41

buiten vertrouw ik renza voor 100 % . ze is nu 15 jaar oud en ik rij haar al 2 jaar.
ze is er met mij nog nooit ongecontroleerd aan de kletter gegaan en in de bak is ze ook vaak erg lief.
ik durf alles met haar .........

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 15:52

nou ik vertrouw mijn paard echt 200%
tuurlijk maakt ze vaak een sprongetje maar dat vint ik niet erg
ook steigert ze veel maar daardoor gaat mijn vertouwen niet weg
ik denk dat het pas minder gaat worden als hetwat ze doet gevaarlijk gaat worden

harmvh
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 15:57

Vertouwen in je paard moet groeien! je begint met niets en na 3 maanden ben je op het eerste punt gekomen dat je het dier al vertrouwd. Na een half jaartje vertouw je hem nog een heelstuk meer! en na een jaar vertrouw je het dier blindelings! omdat je weet wat zijn streeken zijn en wat hij nooit zal doen! je weet met het dier om te gaan en kan hem dus vertrouwen om dat je hem kent!

100% is een dier / mens nooit te vertrouwen maar voor 95% wel! ben dus zuinig op het wederzijds vertrouwen dat je met een paard / ruiter opbouwt! want schaad je dat vertrouwen? dan ben je nog lang bezig dit weer te herstellen! dan maak je het met 1 a 2 jaar niet meer!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 22:26

Steef schreef:
nee, ik ben niet bang maar kijk echt heel goed uit met buitenrijden. Hij kan zo machtig gestoord doen dat ik gewoon heel voorzichtig ben.


Het is ook niet echt dat ik bang ben, want dan zou ik geen eens met hem naar buiten gaan. Maar het voelt gewoon niet fijn, en ik hoop, zoals velen van jullie beschrijven, dat het "gevoel" nog komt. Ik hoop het maar....

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:23

Ik heb mijn verzorgpaardjes ook altijd vertrouwd! *LOL* Ik denk dat je ze wel bijna moet vertrouwen om echt ontspannen te kunnen rijden Party!! Anders zit je de hele tijd van: o nee, wat zal hij gaan doen als we voorbij dat paaltje rijden (dat soort dingen) Schijnheilig

Hoe lang heb je Mylord trouwens al?? (of heb ik weer scheef zitten lezen??) Want ik ken ook een Mylord die verkocht is, maar ook behoorlijk goed kon kwallen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:26

Ik heb Rioon pas 3,5 week dus ik vertrouw haar echt nog niet. Wel een beetje maar echt vertrouwen, nee. Ik durf zelfs nog niet te springen met haar. Buiten rijden durf ik wel maar dat durf ik eigenlijk vrij snel.
Robin vertrouwde ik echter wel 100%. Hij was ook echt super braaf en wist echt precies hoe hij was.. Lovers

***Cindy***
Berichten: 4
Geregistreerd: 25-12-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:32

wat een vraag, tuurlijk heb ik vertrouwen in mijn paard!!!! Ik doe ze nu 2 jaar en ze luisteren perfect naar me, af en toe een beetje eigenwijs, maar wel heel lief!!!
Kus Cindy Sheila en Branco

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 10:10

ik verzorg mijn shet nu al bijna een jaar(! Haha! ) en ik heb er echt heel wat voor moeten doen om haar vertrouwen te winnen!
ik denk dat ik (geschat) de eerste maand niets met haar heb kunnen doen..... Uiteindelijk achteraf mijn eigen schuld Party!! , we kregen de andere shet wel te pakken en toen werd bliks een b-tje jaloers, ze ging aanvallen en zo.....
uiteindelijk heb ik haar in de schuilstal gejaagd, en gewoon tegen mezelf gezegd, nu lukt het! Haha!
en nu vertrouw ik haar 99% het enige bij haar is dat ze nog wel een kan bokken in galop, van vreugde misschien, maar toch niet prettig om dan een been in je maag te krijgen!!!
maar ze is wel heeeeel lief!!!! Lovers
Cool maaike

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 10:33

Ik ken Ilana vanaf haar geboorte, ze is nu 10, en ik vertrouw haar voor de volle 100%!! Ik hoef haar soms niet eens vast te houden, ze loopt wel achter me aan. Met buitenritten kan ik gerust de teugels loslaten, zodra ik in de burt ben is ze niet bang meer.. Heel raar eigenlijk. Er kwam een keer een luchtballon over op maar een paar tientallen meters hoogte, ze was door het weiland aan ht rennen, dus ik dacht ik hou haar ff vast. Zodra ik haar aan het touw had stond ze stil. Ja, lekker, daar ploeter ik dus de modder voor door...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:05

Ik vertrouw Polly volledig ze zal nooit iets doen maar ik laat haar moeilijk met iemand anders naar buiten gaan.
Laatst was ze een keer een stukje ervandoor gegaan met de kar de keer erna was ik wel een beetje angstig maar nu is er niks meer aan de hand...

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 19:55

Mijn eigen paard en het paard van mijn man vertrouw ik volledig. Natuurlijk heeft het moeten groeien. Ik ken mijn paardje nu door en door en weet ook precies wat ze wel of niet gaat doen.
Het paardje waar ik nu net 3 keer op heb gereden vertrouw ik nog voor geen cent Haha! En dat heeft er waarschijnljk ook mee te maken dat ze nog zo jong is en ze plotseling iets in d'r hoofd kan halen. Maar ook dat vertrouwen zal groeien. Daar heb ik vertrouwen in Knipoog

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 21:19

heyy ja ik heb obelix nu dik een jaar en ik vertouw hem echt.. hij mij ook en dat voel ik aan zijn doen en laten.. afgelopen zomer ben ik een paar keer alleen geweest met hem naar buiten en dat ging onwijs goed.. ook met een ander paard erbij is het goed... maar inderdaad het vertrouwen moet groeien... dat komt bij jou ook wel.. je moet het rustig aan opbouwen....... xxsandra Cool

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 00:34

100 % echt waar
op hem kan ik bouwen en vertrouwen maar hij kan natuurlijk altijd even schrikken (niet dat ie dat doet)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 00:44

Ik heb een ontzettend groot vertrouwen in mijn Jurres. Ik zeg niet 100%, omdat je dieren nooit helemaal kunt voorspellen.... Haha! Dat zag ik gister nog toen onze hond geschept werd door een auto.... wat gelukkig goed afliep... *diepe zucht van verlichting*
Ik vertrouw Jurga wel ontzettend goed, zowel in de les wat ik ook doe en met buitenrijden in mijn eentje. Ze is zo'n superbeestje! Lovers Maar toch altijd dat capje op hè? Knipoog
Harald vertrouw ik ook erg. Dat hebben de Lunterenbuitenrit bokkers wel gezien...ik zat er zo onverstoorbaar op, omdat ik wist dat er niets zou gebeuren. *LOL* Het is gewoon een beetje een haaibaai, maar soort zoekt soort.... Knipoog

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 14:52

Ik vertrouw Salty volkomen. Ik weet dat ze wel eens rare sprongen maakt, maar ik weet ook dat ze dit puur uit vreugde doet.
Ik denk dan " laat haar toch even gaan en paard zijn, zolang het maar geen gevaar oplevert voor iemand".
Vaak loopt ze daarna lekker te briezen en kunnen we weer verder met de rit Haha! en weet ik dat ze weer gelukkig is.

Ik vertrouw haar, en probeer ook naar haar te luisteren zodat ik weet wat we me te wachten staat.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 16:53

Ik kreeg mijn merrie op 4-jarige leeftijd uit Canada. Intussen is ze 7, en ik vertrouw haar voor 98% in de bak en in vertrouwde omgeving. Ik kijk alleen wel naar haar humeur van de dag. Ik laat haar regelmatig los, zodat ze haar ei kwijt kan en kan bokken en rennen als ze dat wil. Ze zal ook nooit bokken als er iemand op zit. Ik kan er een klein kind op zetten, en ook mijn geestelijk gehandicapte broer kan erop, zonder dat ik me zorgen hoef te maken. Als ik erop rijdt in de buitenbak en in het weiland ernaast lopen paarden te crossen zal ze er niet van schrikken en er niet vandoor gaan.

Minder vertrouwen heb ik op een buitenrit. Skeelers, fietsers, brommers en vrachtwagens zijn dingen die ze eng vindt en blijft vinden. Alleen met mij erop een stukje op het fietspad lopen vindt ze maar niets, ook niet als je haar voorop laat lopen en een koppel paarden erachter. Is er een staart waar ze zich achter kan verschuilen is er niets aan de hand. Als ik afstap en voorop loop is er ook niets aan de hand. Misschien zou ik het wat vaker moeten oefenen, maar ik ben na een nare ervaring op een buitenrit ook niet zo'n held buiten.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:54

Hm, ik vertrouw alle paarden die ik rij eigenlijk. Ze hebben dat stukje eigenverantwoording nodig om het te laten werken, het is een kwestie van het dier ook verantwoordelijk voor jou laten zijn, jij let op hem, hij op jou....Tenminste, dat gevoel dan. Is moeilijk uit te leggen, maar je hebt het wel nodig, vooral bij bangerds en paarden met te veel praatjes.
En bij een aantal paarden is het vrij duidelijk waar ze bang voor zijn, of hoe ze op bepaalde dingen reageren, daar vertrouw ik dan ook weer op Lachen
Stel je voor dat ie ineens niet schrikt van die vrachtwagen, sta ik mooi voor joker... hihihi

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:44

Youri vertrouw ik voor 1000000% en hij mij.
Renkse heb ik dat nog niet, maar ja we zijn nog net bezig.
wjerdo alleen in het bos Lachen Lachen

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 13:26

ik vertrouw chester ook nog niet voor de 100% wel voor 98%
hij is nog maar 4 en is jong!!!
ik voel hem nu wel redelijk aan maar nog niet dat ik kan zeggen jah nu gaat die bokken enz..

maar dat komt omdat ik nog maar net 3 a 4 maand op hem rij!
maar ik kan hem wel weer terug krijgen als hij op hol slaat!

maar dat moet groeien en dat komt ook nog wel!!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 14:45

Op stal enzo wel. Maar met rijden moet ik wel uitkijken. Ze zal me er nooit af willen gooien hoor maar ze naait er wel eens stiekem heel snel tussenuit. Alleen in het bos vertrouw ik haar niet, dat moet nog komen want ze is echt in het bos té heftig!

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:04

het vertrouwen moet groeien dat merkte ik wel
toen ik milton net had was ik heel onzeker en hij ook. als we met een stel het bos in gingen liep hij altijd precies waar de andere liepen en stond overal voor stil. al veranderde het zand van kleur. na drie maanden liep hij al voorop in het bos als ik hem aanspoorde croste hij zo weg bij de groep en vertrouwde mij volkomen. dat is een heel fijn gevoel. nog steeds schrok hij voor veel dingen ook voor het zand en dingen die ik niet eens zag maar hij zat neit meer zo te zoeken naar iets om van te schrikken als ik het begin en ik kende hem en wist wat hij eng vond (eigenlijk alles) ik vertrouwde hem en dat is zo fijn maar nu heb ik net een nieuwe en ik merk dat ik daar ook al een hele goede band mee heb. dus het vertrouwen komt vanzelf.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 19:09

batje schreef:
Maar Domenic vertrouw ik wel behoorlijk.. hij maakt heus wel eens een raar sprongetje, maar zal nooit iets doen waarbij hij een van ons in gevaar brengt..


Hihi, dat had ik dus nooit moeten zeggen.. Haha!
Ik kom net uit het ziekenhuis.. dinsdag een trap van Niekje gehad, in m'n buik, en m'n lever is gescheurd..
Het was natuurlijk niet zijn schuld, maar een paard blijft een paard.
batje heeft dus weer een lesje geleerd.. hopelijk kan ik ook snel weer naar de paardjes toe Lachen

Oef, ben stiekem wel een beetje bang Haha!

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 12:37

batje schreef:


batje heeft dus weer een lesje geleerd..







Welk lesje heeft Babat geleerd?

Het: Gooi een paard niet zomaar op de wei als die zes weken binnen heeft gestaan-lesje??


Haha! Schijnheilig Haha!



Sterkte!!


Grtjs Frank.