Mijn tinkertje voor het eerst onder het zadel!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Mijn tinkertje voor het eerst onder het zadel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 11:31

Gisteren heb ik bij de Divoza weer een nieuwe boom in mijn wintec zadeltje laten zetten, in de hoop dat deze nu eindelijk ging passen. Daarna naar stal om te kijken of het paste. En dat deed het.
Toen zijn we naar de bak gegaan om even wat rondjes te stappen en voorzichtig wat aan te singelen. Rhona interesserde het allemaal eigenlijk niets, ze was echt geweldig braaf!
Vivian en Denise (vippie en youknowwho) waren ook op stal en Viv vertelde hoe zij de eerste keer op Tjo was gestapt. En toen dacht ik, ach waarom ook niet?! Omdat ik zelf nogal zwaar ben, vond ik dat voor zo'n eerste keer wat veel voor Rhona. Dus heb ik aan Denise gevraagd of zij het aan zou durven om erop te stappen. Dat durfde ze wel, dus even een dekje onder het zadel gelegd, beugels eraan, capje op en opstappen maar.
Rhona deed het echt heel goed.
Door een kleine miscommunicatie tussen Tjody (die inmiddels ook in de bak was) en Rhona, schrok Rhona en schoot ze weg. Waardoor het zadel weggleed en Rhona links ging en Denise rechts.
Gelukkig waren ze beide in orde, dus weer opgestapt. Rhona deed het net zo makkelijk als de eerste keer. Weer wat rondjes gestapt en toen afgesloten.
Ik ben zo trots op mijn lieve koetje!!!!!

Afbeelding
Even poseren. Dit was de eerste keer dat ze een zadel op haar rug heeft met de singel vast.

Afbeelding
Hier zit Denise net. *trots*

Afbeelding
Even proberen aan te drijven. Daar snapte ze even niets van, maar al snel ging ze toch stappen.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:35

Leuk joh! Fijn dat ze ook zo braaf is geweest! Hopelijk zullen jullie veel rijplezier aan haar beleven OK dan!

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:38

Jaaaa daar staat het dan!!! Ze was echt zo superbraaf, niet te geloven! En het debuut was wel erg sensationeel met die val, vond je ook niet Haha!? Haha maakt niet uit, beetje zadel links laten opvullen en hij zal niet meer schuiven (hoop ik hihhi).

Wanneer weer? Tong uitsteken Knipoog Haha!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 11:47

Hihi, Rhona was er ook erg van onder de indruk !
Voor de volgende keer laat ik eerst even het zadel opvullen en koop ik een iets kleinere singel. Ik laat je wel weer weten als we zover zijn!
Op Rhona haar site staan nog meer foto's. Als jij er ook nog wat wilt hebben, Denies, moet je het maar even laten weten.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:04

Jaaahhhhh zei ik toch dat ze superbraaf zou zijn.....
Nou vakantie voor volgend jaar maar plannen he? Hihihiii
En ach, Tjo is gewoon verslaafd aan bananesnoepjes en die moet je dus niet aan Rho voeren, hihiii
Ben echt supertrots op jullie drietjes!!!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 16:38

wat leuk dat ze zo superbraaf was!
ik ben trouwens verliefd op die manen!!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 19:29

Ik ben zelf ook helemaal verliefd op haar manen (en op de rest natuurlijk!). Ben er erg zuinig op.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:22

oh leuk hoor zo voor de eerste keer op je eigen paardje zitten!

welke kleur boom heb je nu?
weet je zeker dat het zadel opgevuld moet worden?

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 20:44

Ik heb zelf nog niet op haar gezeten, Pellie. Ik ben degene die ernaast staat Bloos . Er zit nu een witte boom in, de breedste. Die vrouw bij de Divoza, die de boom erin zette, zei al dat er weinig vulling in zat. Dus ik wil hem even op laten vullen, en dan even kijken of hij beter ligt.

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:53

Heee!!!

Leuk om te horen dat het zo goed gaat!! Gelukkig was ze braaf en zijn er geen ongelukken gebeurt. Had ook niet verwacht met Denise erop:) Gaaf hoor!! Mooi dekje trouwens!

Snel weer verslag?

XXMegan

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:21

Jemig.... is Rhona alweer zo oud? Waar blijft de tijd dat je haar net had gekocht en ze nog zo'n jong 'onderdeurtje' was?

Toppie hoor dat het zo goed gaat!! En geloof me: de eerste keer dat je voor het eerst echt op jouw paardje ziet voel je je in- en intens gelukkig!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:58

Het is idd heel snel gegaan. Ik heb haar nu 1,5 jaar.
Ik was nu al intens gelukkig, en dan heb ik er nog niet eens zelf op gezeten. Het is zo geweldig om van een afstandje toe te kijken hoe je paardje "gereden" wordt! Lovers

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:02

Ik weet het niet zeker maar een wintec kan je niet opvullen Boos! ik had er ook 1 en die heb ik toen maar weg gedaan Verdrietig

Zie ik het nou goed en heb je een bitloos hoofdstel Verward

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:48

Mmm, ik heb al eerder een wintec op laten vullen. Was geen probleem.
Ja, het is idd een bitloos hoofdstel. Ze heeft de laatste tijd erg last van haar tanden gehad, en ze heeft nog een beetje last van hangend rooster. Dus een bit is niet zo prettig nu. Daarbij vind ik het wel wat om haar bitloos in te rijden. Mocht het niet lukken, rijden we gewoon met een hoofdstel met bitje.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:03

wat voor een hoofdstel is het, waar heb je hem gekocht, en hoe duur?

bij ons kon het niet Boos! het opvullen

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 11:30

Het is een hoofdstelletje van Emiel Voest. Ik heb het gekocht via zijn site. Is wel aardig aan de prijs, maar ziet er mooi en stevig uit.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:41

zal eens kijken Knipoog

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:43

Mijn god dat is duur Boos! voor zo iets simpels
Ga eens kijken wat ik nog in mijn knutsel koffer heb Knipoog

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:48

wees maar blij dat je paardje vooruit kwam want toen mijn verzorg tinkie werd ingereden deed ze geen stap. Ze liep gewoon niet

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:51

Wat leuk!!!!!
Ik weet nog dat het zo'n klein droppie was, toen ze bij Astrid vandaan kwam.
En nu al zo'n grote meid!
Ik hoop voor je dat je intens gaat genieten van het moment dat je er zelf op stapt!
(en foto's maken he?)

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:53

Gaaf hoor dat ze zo braaf was. En wanneer ga jij erop?

Shadow12

Berichten: 79
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:06

heeey wat fijn zeg dat ie zo braaf was, k h0op dat je er snel zelf op gaan en dat jullie veel geluk en plzier mogen hebben..

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:39

Hé gaaf zeg OK dan! en nog nooit met aangesingeld zadel en dan er meteen op POEH dat gaat wel snel zeg!

Maar ja toch zeker even zadel goed passend laten maken, niks zo irri als een glijdend zadel.
Wat is het voor wintec?! Ik vind wintec heerlijk zitten/rijden, maar een vriendin van ons heeft zo'n nieuwe kunststof leren gekocht: eerst met verschillende bomen puzzelen/ opvullen en nu doet ze 't uiteindelijk toch maar weer weg, omdat het nog steeds niet lekker zit het schuift/glijd veel te erg, begint al bij opstappen Verward
Die andere ("gewoon" kunststof) lag goed op hem, dus ze dacht dan kan ik wel zo'n pro 500 wintec kopen (die blijven tenminste niet 3 dagen nat als het erg geregend heeft onder t rijden Boos! ), maar helaas past dus toch niet Verward baaaaal

ennuh Kwijl die manen!!!

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 18:49

Kiara schreef:
Wat leuk!!!!!
Ik weet nog dat het zo'n klein droppie was, toen ze bij Astrid vandaan kwam.
En nu al zo'n grote meid!
Ik hoop voor je dat je intens gaat genieten van het moment dat je er zelf op stapt!
(en foto's maken he?)

Toen ik haar van Astrid kocht was ze idd nog een echte jaarling, helemaal uit proportie en een echte babylook! Het is erg leuk om te zien hoe ze steeds mooier gaat worden, en steeds volwassener.

Citaat:
Gaaf hoor dat ze zo braaf was. En wanneer ga jij erop?

Dat duurt nog wel even denk ik. Ach, ik ben nu ook al vreselijk trots op haar!

Citaat:
Maar ja toch zeker even zadel goed passend laten maken, niks zo irri als een glijdend zadel.
Wat is het voor wintec?! Ik vind wintec heerlijk zitten/rijden, maar een vriendin van ons heeft zo'n nieuwe kunststof leren gekocht: eerst met verschillende bomen puzzelen/ opvullen en nu doet ze 't uiteindelijk toch maar weer weg, omdat het nog steeds niet lekker zit het schuift/glijd veel te erg, begint al bij opstappen
Die andere ("gewoon" kunststof) lag goed op hem, dus ze dacht dan kan ik wel zo'n pro 500 wintec kopen (die blijven tenminste niet 3 dagen nat als het erg geregend heeft onder t rijden ), maar helaas past dus toch niet baaaaal

Dit is idd ook een wintec 500. Is een prima zadel. Ik heb er ook al vaker mee gereden. Maar het glijd nu nog flink, dus ik hoop wel dat hij dadelijk beter zit, anders moet er eerst nog weer een ander zadel komen.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 13:05

ooh gaaf zeg.Die rhona wordt echt paard nu.
Ze ziet er goed uit hoor,mijn complimentjes.
Nu jij er nog op he en daar willen we natuurlijk ook foto's van zien hihihi.
Geef haar maar een dikke knuf van mij.