Onbegrepen paard..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sall

Berichten: 6708
Geregistreerd: 20-05-03

Onbegrepen paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 17:48

Maandag heb ik gereden, er lag alleen een (nieuw) bootje op z'n kant langs het water, net buiten de bak en om het nog enger te maken, stonden er ook nog twee flonders op hun kant tegenaan.... *AI* dat was dóódeng!!
Aan de hand wilde ze er amper langs, (we liepen naar de buitenbak) snuiven, blazen en proberen omhoog te komen en te draaien.. ze vond het echt doodeng, en voelde zich enorm onbegrepen door mij...

Later in de bak, was het helemaal bal, een hoop spanning en heb geprobeerd een beetje normaal door de bak te sturen, maar ze hield het levensgevaarlijke gevaarte de hele (60x20 bak) in de gaten, zolang ik aan de andere kant bleef ging het redelijk. Maar eigenwijs als ik ben, probeerde ik haar toch elke keer een stukje dichter naar de andere kant te krijgen.
Het ging redelijk, maar ze had echt haar grens.
Op een gegeven moment, waren we aan de andere kant, en moest ze volgens mij spanning kwijt, ik voelde haar onder me een enorme sprong nemen en wind laten, ik lag er bijna naast!!


Gisteren heeft ze vrij gehad is Carmen geweest en heeft met haar getut, gewandeld en gelongeerd.

Vandaag heb ik de stoute schoenen weer aangedaan, en heb de longeerlijn en de slof eraan gehangen en ben haar in de grote bak gaan longeren (mag eigenlijk niet, maar voor deze keer werd er een uitzondering gemaakt).
Ik heb gedaan alsof dat enorme enge ding niet bestond en ben haar gaan longeren.
Ging redelijk, maar ze bleef rillerig elke keer als ze erlangs ging.
Toen longeerlijn en slof eraf en erop, weer blik op oneindig en rijden, ik moet zeggen, ik ben heel trots op haar!
Kon er vandaag bijna helemaal langs rijden, ik heb er goed opgelet, dat ik rechtop blijf zitten en goed in de richting blijf kijken waar ik op wil.
En op het moment dat zij wil schrikken of waar het eng word, bleef ik stug kijken naar de oorspronkelijke richting en het werkte super.
Ik bleef ook beter 'boven' haar en kwam niet meer zo snel achter de beweging als ze een rare move maakte!

Dus, ik ben trots op haar!

Morgen les, en dat is voor het eerst sinds anderhalve maand, dus haar heb ik helemaal zin is!!!
En volgende maand op pad! Vervoer heb ik geregeld, dus op Hemelvaartdag, gaan wij voor het eerst op pad! Ik heb er al zin in!
Padaula is er weer helemaal, al rij ik niet elke dag, al doe ik dat zowiezo eigenlijk nooit. Normaal gesproken rij ik zo'n 4 a 5 keer per week en verder afwisseling met longeren en molen en elke dag los, houden we het een beetje afwisselend voor elkaar.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:20

Hey wat goed OK dan!
Zal even schrikken geweest zijn na die flinke sprong, ik ken het Bloos

En dan geeft het wel eens vertrouwen om eerst even aan de longe te doen. Als ik merk dat Magic buiten ook weer heel vervelend is en ik begin te twijfelen kan ik haar ook beter even aan een lijn knippen, de ontspanning er weer in en dan er weer op. Ander fok ik haar juist op. En dan bereik je natuurlijk helemaal niets! Knipoog

Misschien is ze op vreemd terrein (op de clinic) wel heel braaf, onder de indruk.
En laat je nog even weten hoe de les is gegaan?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:19

Super Sall, ga zo door!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:52

Goed joh!
Dat ze er nu wel langsging!
Top, ga zo door OK dan!