Wat een rust van ruim een jaar niet kan doen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Wat een rust van ruim een jaar niet kan doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 23:58

Wij hebben ruim een jaar lang onze fries een vakantie gegeven. Hij had al een tijd last van hoesten en zat niet lekker in zijn vel. Hij heeft dus helemaal niks gedaan.
Een paar weken geleden ben ik wat begonnen met longeren. Hij is zo gek als een deur, bokt, gaat aan de haal, schrikt overal en nergens van. Clown
Zijn conditie is nu beter dan ooit en hij loopt al ruim een half uur aan de longe met af en toe een bijzet eraan. Dat was voor zijn vakantie niet denkbaar. Zijn spiertjes komen er weer een beetje op.
Vorige week bent ik erop gekropen en hij liep als of hij gisteren nog onder de man had gelopen. Ik ging proberen een paar pasjes te wijken en hij deed niet moeilijk en Hup pootje over Lovers paar pasjes schouder voor, YES hij voelt goed aan OK dan! .
Koos voelt zich nu toppie, hij is lekker vervelend of een hele leuke manier. Als hij zo doorgaat, gaan we proberen of hij nu ook meer lucht krijgt in de galop. Hij is M klaar op galoperen na Haha! Na 2 rondjes was hij bekaf en kon ik zuurstof op hem aansluiten. Wie weet wordt het nog een echt dressuurpaard met 3 gangen i.pl.v. 2 gangen. Helaas mogen we geen Bixie proeven rijden. Haha!

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:12

Heerlijk verhaal! succes!!!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:17

Fijn dat het zo goed heeft uitgepakt voor Koos.
Bruun (21) heeft een iets langere 'vakantie' gehad van 4 jaar. Ze was constant verkouden en had veel vocht in haar longen. Chronische bronchitus werd geconstateerd. Ze stond vaak pompend adem te halen, zelfs bij weinig inspanning. Nu 4,5 jaar later is daar niets meer van te merken. Ze is nu nog maar 1 keer een klein beetje verkouden geweest en het pompend ademhalen is bij normale inspanning helemaal weg.
Ik dacht altijd dat chronisch ook echt blijvend is, maar het hoeft kennelijk niet.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:20

Succes ! ... Alleen dat van die conditie beter dan ooit begrijp ik niet helemaal. Twee rondjes en dan bekaf ?? Haha!

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 00:35

gelukkig gaat het beter
hopen dat het zo blijft

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 09:07

lageveld schreef:
Succes ! ... Alleen dat van die conditie beter dan ooit begrijp ik niet helemaal. Twee rondjes en dan bekaf ?? Haha!


Ach, een slecht uithoudingsvermogen is een typisch friezen probleem Huilen . Maar voor zijn doen heeft hij nu een super conditie Ik ben helemaal trots op hem Lovers . Wie weet kan hij ooit 5 rondjes galoperen *LOL* zonder zuurstof aan te moeten sluiten Haha! .

Hij heeft chronische Bronchitis. Altijd een snotje na het werken. Ik had wel eens gehoord dat je een paard met longproblemen een jaar of zo met rust moet laten. Ik dacht, waarom niet??? Koos krijgt een jaar vakantie en we zien wel hoe hij na een jaar is. Het heeft dus goed uitgepakt voor hem. OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:18

Goed zo! Maar vooral rustig opbouwen! We geven de paarden die we beleerd hebben altijd een half jaar of langer vrijaf! En dat doet ze meestal ontzettend goed!

Maar goed, houd de zuurstoftank maar bij de hand Knipoog Je weet het nooit Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:04

wenny schreef:
gelukkig gaat het beter
hopen dat het zo blijft

Idd nu hopen dat het zo goed blijft gaan OK dan!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 23:47

LuvdaTossa schreef:
Goed zo! Maar vooral rustig opbouwen! We geven de paarden die we beleerd hebben altijd een half jaar of langer vrijaf! En dat doet ze meestal ontzettend goed!

Maar goed, houd de zuurstoftank maar bij de hand Knipoog Je weet het nooit Haha!


Koos wordt morgen 10 jaar. Hij is dus al een tijdje onder het zadel. Ik hou zijn tankje bij de hand, je kan iid nooit weten.

Ik gooi jonge paarden na het zadelmak maken, dat is een keer of 10 erop zitten, stapje drafje galopje, links om rechts om, een maand of 3 dag en nacht het land in. Daarna is het zadel op en verder gaan.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:11

Gefeliciteerd joh! Wat zal Koos blij zijn met zo'n baasje!
En over die Bixie proeven... als je nu zelf 2 vlechtjes in doet en verteld dat Koos een uit de kluiten gewassen Shetlander is..... Knipoog

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:29

IlsjePilsje schreef:
Gefeliciteerd joh! Wat zal Koos blij zijn met zo'n baasje!
En over die Bixie proeven... als je nu zelf 2 vlechtjes in doet en verteld dat Koos een uit de kluiten gewassen Shetlander is..... Knipoog


moet lukken toch Knipoog

maar leuk dat t zo goed gaat! hopen dat t zo blijft.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 23:02

IlsjePilsje schreef:
Gefeliciteerd joh! Wat zal Koos blij zijn met zo'n baasje!
En over die Bixie proeven... als je nu zelf 2 vlechtjes in doet en verteld dat Koos een uit de kluiten gewassen Shetlander is..... Knipoog


Ben net naar de kapper geweest, heb nu coupe zomer, dus heel kort Huilen
Ik kan het proberen met 2 kunstvelchten Haha! Koos eerst op dieet zetten, hij weegt ongeveer een kilo of 750 Schijnheilig en misschien trappen ze erin .