ik zal eens even wat paardjes aan jullie voorstellen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-01 17:31

misschien dat er bij dit bericht nog foto's komen, maar die moet ik dan ff scannen. Ik stel ze even voor, zodat juliie ook weten over welke pony's ik het heb.
Eerst de pony's die bij Honey op de dijk staan.
Dan beginnen we natuurlijk met honey, maar die heeft geen verdere uitleg nodig denk ik zo.
Een paar huizen verderop woont Mandy Boos!, die heeft dus Havellie, een vosbonte merrie van een jaar of 6, en Boyke, een zwartbonte ruin van 2.5. Leuke beestjes, maarja, de rest van het verhaal is bekend.
Weer een stukje verder woont Hanneke. Die heeft een Bruine Welsh A, Catharina. Die is hoogdrachtig, en ik geloof 8 jaar. Deze combinatie geef ik in de zomer af en toe les.
Nog een stukje verder (hele rondleiding zo) Woont Antoinette, die heeft Simone, een 15 jarige Gelderse vos merrie, met een hartkwaal en vervuilde baarmoeder. Simone staat lekker van haar oude dag te genieten, en word verder niks mee gedaan (soms een stukje wandelen). Dan heeft ze nog Sabrina (v. Inspekteur) een 1.5 jarige bruine, half gelderse merrie. Het is de bedoeling dat als Sabrina ingereden is, ze hier wedstrijden mee gaat starten. En dan nog Sjonnie van haar zoontje, een 5 jarige zwarte shetlandruin.
Weer een stukje verderop wonen Gwen en Ashley. Ashley heeft een 7 jarige rasloze B pony, een ruintje, Boy (niet te verwarren met Boyke). Gwen is op het moment nog zoekende naar een paardje, en gaat volgende week kjiken.
Nu ga ik alleen verder met namen, zodat jullie in iedergeval een beetje weten welk paard van wie is.
Ada: Sultan (standardbred), Casper(half arab) en Ginger(vermoedelijk New Forrest).
Roxane (staat bij ada): Fatima(NRPS)
Marijke (staat ook bij ada): Jaron(KWPN) (candyboy x Luckyboy)
Annabel (ook bij ada): Bambi( New Forrest)
Judith (ook bij ada): Amber(KWPN)
Sjaan (ada's schoonmoeder): Suprise(fries) en juliette(fjord)
Mijn buren: Lisa (shetlander) en Kingsley (KWPN)
Verder staan er hier aan de overkant 2 KWPN ners, waarvan ik de naam niet weet, en nog een heeeeeeelll stel pony's. maar daar zal je me weinig over horen, mag die mensen niet, vandaar (mag mijn buren ook niet, maar vooruit.
Waarom dit bericht? Ach, een mens moet iets doen om de tijd te doden he

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 19:10

is het erg onbeleefd alsik jullie niet aan alle paardjes die ik ken voorstel Knipoog
hihihi, wel leuk om te lezen hoor stef.. kan je me ook nog vertellen wie ada nou precies is? ik neem aan dat het eenvriendin van je is, maarverder? heeft ze een pensionstalling ofzo?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-01 19:32

Nee, ada heeft geen pensionstal. De stallen zijn van haar schoonmoeder. Ada geeft les, en is inmiddels met een instructrice curses bezig (ORUN ofzo) Omdat ada zelf niet dagelijks kan rijden (ivm dubbele hernia) Heeft ze ervoor gekozen les te geven, en dat gaat heel goed. Tja, wat kan ik meer zeggen? Ze is 30, getrouwd, en heeft naast de paarden nog een groenendaeler (hond) Shadow, een goed gekeurde dekreu (noem je dat zo?)
ALs je meer vragen hebt hoor ik het wel

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-01 20:40

als je orun doet moet je zelf ook rijden. Je moet L plus een winstpunt hebben en het paard dat je meeneemt moet ook L zijn.

Maar hoe doet zij dat dan? Vraag anders eens wat ze dan voor cursus doet. Lijkt me wel intressant om te weten namelijk.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-01 22:11

in de 1e fase van de ORUN hoef je niet te rjiden. Ada was met haar paard M (paard is inmiddels al jaren geleden afgemaakt wegens hoefkatrol)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 00:01

EVEN VOOR JE VERDER LEEST: DE KOMENDE OPMERKING IS NIET BEDOELD OM ADA AF TE ZEIKEN:

Elke idioot kan de eerste fase van de Orun doen, omdat het alleen maar om de basis van het lesgeven gaat. Ik kom daar ook wel eens verveelde huismoedertjes tegen die wel eens een tienrittenkaart bij het damesclubje gehad hebben, en die dan dus les gaan geven. Dus kijk uit als je iemand tegenkomt die zegt dat "ie Orun gedaan heeft: altijd eerst even vragen in welke fase hij/zij zit, want de eerste fase kan elk ei met oren doen!!!

Dit wil dus niet zeggen dat iedereen die de 1e fase Orun doet een ei met oren is he..... (nou zijn jullie wel niet zo negatief als iedereen op Horses, maar toch...) Allemaal niet kwaad bedoeld dus!!!
Groetjes!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 09:38

Gelukkig heeft mijn instructeur alle fases gedaan... en niet alleen de eerste. Tja, er worden op dit gebied veel vergissingen gemaakt, het woord ORUN wil dus nog niet zeggen dat er ook op een wat hoger nivo les gegeven kan worden.
Aan mensen die beginnertjes les gaan geven: please leg ze uit waarom het opzadelen goed geleerd moet worden, en hoe. Gisteren kwam er een pony in de les, met een heel lief jochie die nog niet zo lang reed, maar die had duidelijk niet goed geborsteld... het hoofd van het schimmeltje zat onder de modder! Ook waar het hoofdstel zat. Er werd inderdaad (wel op een tactische manier) wat van gezegd, maar dat is niet op elke manege zo. Een zadel die niet goed ligt, een keelriem die te strak zit, het zijn van die dingen die ook geleerd moeten worden toch? In elk geval succes iedereen die Orun gaat doen, al is het maar de eerste fase, grijnz... Doei! Dorine.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-01 12:34

ik weet niet zeker of ze ORUN doet hoor

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 13:42

maar dat is toch basis? teminste de Oun basis opleiding mag iedereen doen maar dan ben je ook alleen bevoegd op manege's de beginners les te geven. voor de 1ste fase moet je L dres. met een wp zijn en moet je dus al iets beter kunnen rijden. op www.orun.nl (geloof ik) kun je alles nalezen maar die zal ada wel niet doen aangezien je voor de eerste fase elke week naar curces moet en ik dacht om de week je paard mee moet nemen en zelf moet rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 14:03

Nee, in de eerste fase hoef je niet zelf te rijden; je moet regelmatig een paard en ruiter meenemen, waar je medecursisten dan op kunnen oefenen met lesgeven. De cursisten rijden zelf niet. Juist daarom zegt 1e fase Orun helemaal niets over de persoon die je tegenover je hebt; iemand die er nog nooit opgezeten heeft maar wel wat paardenboeken gelezen heeft, kan het doen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 14:07

ja maar dat heet dus de basis opleiding dan kun je de eerste fase doen dan de 2de en de 3de Heike, femmy doet toch ook de eerste Fase?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 15:10

ja dat dacht ik ook. daarom begreep ik het eff niet

heb even op de site gekeken. Maar voor eerste fase moet je dus wel L niveau zijn. En een paard van minstens 1.60 m meenemen(daar discusieren we een andere keer over)

maar je hebt ook nog basis. Daar hoef je zelf niet bij te rijden.

Trouwens een behoorlijke fiepige site met een #@!$(* deuntje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 23:12

Heike HELP! Ik ben al weer een paar jaartjes weg uit Brabant, dus misschien heb ik wat gemist, maar wat is "fiepig" Lachen ? Grtz!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-01 23:56

Fiepig is hetzelfde als fiets. Tja..hoe vertaal je dat haha.

gewoon slecht eigenlijk.