Hoe vaak maken jullie buitenritten?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris14

Berichten: 63
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Wolphaartsdijk

Hoe vaak maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 20:07

Hullow allemaal! Lachen Ik wilde wel es ff weten of jullie vaak buitenritten maken, en zo ja waar gaan jullie dan naartoe, met wie, op welk paard, enz. En wat vinden jullie van buitenritten? Wat is jullie reden en wat vind je paard ervan? Haha! Kortom: Tell me everything Knipoog Ik heb een verzorgpaardje, Accentus (een pensionpaard op de manege) en ik mag er op naar buiten, maar ik ga sowieso niet all1. Ik ben ook nog maar 1 x met hem naar buiten geweest trouwes. Pling Maar het was wel ontzettend leuk! En hoevaak rijden jullie buiten, en wat doe je als je niet buitenrijdt? Ik heb ook een xtjuh met hem gesprongen. Naja ik hoor het graag! En doe maar es een verlslagje van je buitenrit als je wil! OK dan! -xxx- Iris.

[edit:Chica]titel+tekst duidelijker gemaakt[/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:23

Als ik een paard had zou ik er bijna elke dag mee naar buiten gaan.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:34

mhh. komt ie. Ik rij de laatste weken alleen nog maar buiten. Friessie is een beetje sloom in de bak op dit moment dus dan maar naar buiten, loopt ie een stuk vlotter Lachen (hij is niet altijd sloom hoor, en denk niet dat alle friezen sloom zijn ) Ik ga zowel met andere paarden, als alleen. Ik rij op de hei tussen loosdrecht en hilversum, kan ik zo naartoe stappen, heel makkelijk allemaal. Hij gedraagt zich superbraaf als echte hengst zijnde. Reageert lichtelijk op merrie;s maar is wel in de hand te houden. Ik weet dat hij een rotbok kan geven bij het aanspringen in galop (niet uitzitbaar) en dat vind ik dan ookwel moeilijk om toch te doen. Maar eenmaal in galop is het heerlijk. Ik weet dat ik uhm kan terugnemen wanneer een ander er vandoor schiet. Dus het komt allemaal dik voor melkaar.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:36

ik rij ook vaak buiten op mijn tinkertje,gewoon lekker het bos in, of scheuren over zandpaden:)

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:52

hey
ik hebe en jong paardje en een 2-ling zus.
we gana altijd samen nara buiten op ons paard en ene brave pony mee. Zo leren we het paard dat buiten niet veel eng is enzo. we gana meestal met onze vader op de fiets naar een recreatie park doro de bossne heen enzo. als het zondags mooi weer is gana we bijna altijd ff 2 uurtjes het recreatie gebied in.
en het is gelijk een ontspanning voor ons en voor de paarden

Margriet7

Berichten: 780
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:03

Barvrouwke schreef:
(hij is niet altijd sloom hoor, en denk niet dat alle friezen sloom zijn )

idd, ik reed laatst op een fries en die was absoluut niet sloom! er ontplofte echt een bommetje onder me! echt niet normaal, maar hij was ook al twee maanden niet bereden Tong uitsteken , hij of zij bedoel ik, is al wel 20 geweest!!!

ik rijd trouwens op Odile niet zo vaak buiten, voor mijn huis is een beetje een drukke weg, dus ik rijd altijd ons landpad in, of op een stuk aardappelland, vindt Odile echt helemaal geweldig Haha! !

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:17

Ik rij 9 van de 10 keer in het bos. Onze bak is nog niet echt lekker om te rijden (we dressuren maar af en toe) en we trainen endurance, dan is het bos toch lekkerder. Als het lukt met m'n studie zit ik 4 tot 5 keer per week op de Veluwe.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:18

Te vaak Bloos! .

Ik moet echt een keer serieus gaan rijden. Maar ik cros altijd wat buiten rond. Dennis heeft wel een dijk van een conditie.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:25

Elke week. Haha! Nouja mijn moeder gaat heel vaak, of we gaan samen en ruilen onderweg ofzo..want als je niet op zondag gaat is het gewoon niet te doen bij zo'n drukke weg. En dat is nou net mij moeders dag. Lachen

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:48

Ik rijd bijna elke dag serieus en geconcentreerd (Tja, dressuurtut he?)
En dan vind ik lekker bossencrossen ook best leuk.
Daarbij kan je paard zichzelf ook even laten gaan.
Alleen ik heb een jong paard die niet zo braaf in de bossen is, maar ik rijd nog 2 paarden bij die wel braaf zijn...:

Ik was vandaag nog in het bos te vinden, met een stalgenoot. en hij zat op zijn jachtpaard van 1.83 hoog.Dus op een lang pad laat ik hem een beetje gaan in galop, maar wel gingen nog niet eens zo hard, en die man zat een end achter mij, dus ik roepen:"waar blijf je nou?" Dus hij spoort zn paard aan, en die schiet mij ineens voorbij, en toen kon ik mn perdje ook niet meer houden, dus die gaat iets dieper bij de grond, en maakt zich lang, en en schiet er achteraan, dus ik ga gewoon in de verlichte zit, en laat hem gaan
Joh, ik kreeg helemaal traanogen, echt een vette galop was dat.

En gisteren ben ik al naar buiten geweest op een paard van iemand anders, en we gingen galoperen, maar dat paard gaat bokken als ie de anderen niet bij kan houden. En wat gebeurd er, die andere gaan harder, dus hij kan het niet bijhouden, steekt zn hoofd aaan de grond, en begint wild in het rond te bokken.

En eergisteren had ik ookal buitengereden. Maar toen was ik met iemand op Homo jacht in het Homobos, en we hebben er een paar gezien ook! Maar aangezien het bos nog geen 200 meter afstand ligt.

Bij buitenrijden kan jij en je paard ook een keertje lol hebben.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:24

Ik probeer elke week minstens één keer, maar meestal komt het er gewoon niet van. Ik vind dressuren in de bak gewoon ook erg leuk om te doen, kan me echt wel altijd een uur intensief inzetten daarvoor (of langer).
Maar af en toe moet je wel het bos in vidn ik, ff lekker die beesten laten gaan, frisse neus halen.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:33

Ik rijd meestal 1 a 2 keer per week buiten Haha! . De ene keer echt ontspannen plezier/en soms crosritje --> de andere keer ook buiten goed aan het werk
Verder heb ik 1 keer per week zeer tof privéles (dressuur)
In de bak rijd ik voornamelijk dressuur--> soms balkjes/springen of slalommen/andere "spelletjes" (voor afwisseling en lol Knipoog )

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:34

Ik ridj 9 van de 10 keer buiten.. Ik rijd maximaal 3 keer per week in de bak en eigenlijk meestal maar 2 keer.. en dat is dan eigenlijk alleen maar omdat ik dat per sé van mezelf moet..
Ik rijd dan nergens heen gewoon een rondje buiten.. ALs ik veel tijd heb lang en anders ongeveer 'maar' anderhalf uur.

Annsel

Berichten: 122
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:38

Hoe ik m'n week zou indelen is 3 keer dressuur, minstens 1 keer in de week naar buiten... als het kan dan met omgeving en weer, een keer longeren en wat met balkjes ook es, dan zit je op 6 dagen in de week, en dan nog een dagje lekker vrij voor het beessie Lachen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:41

ik rijd eigenlijk altijd buiten, ook als ik naar de les ga moet ik een half uur stappen naar de bak.

Jullie zullen het je niet voor kunnen stellen, maar ik stap alleen maar, heel soms een drafje en ik galoppeer nooit, echt helemaal nooit!

Dat komt omdat ik al oud ben (bijna 46) en hoe ouder ik word, hoe banger.
Ik heb een Noriker, een zwaar Oostenrijks trekpaard die erg veel moeite heeft met galop, hij stapt het liefst , dus we passen goed bij elkaar!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:43

O, ja ik longeer ook nog regelmatig, maar dat is geheel afhankelijk van hoe de bak is en hoe ze onder t zadel is enz enz!! --> Mijn moto is vooral lekker dressuren en veel afwisseling en lol Knipoog

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:45

zoiezo een keer in de week wel!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:39

Ik rijd als het weer het toelaat, elke dag buiten. Op mijn ijslander.
Ik heb geeneens een bak, dus ik moet wel naar buiten Lachen
Ik zit op 5 minuten stappen van het bos af, en dan zit ik op de veluwezoom, dus daar kan ik uren lang lekker buitenrijden.
Ik rijd alleen en met meerdere personen. Ligt er net aan eigenlijk. En dan rijden we ook nog eens aangespannen.
Dus veel afwisseling!

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 00:09

ik rijd ook veel het bos in,veel reacreatie,en af en toe dressuur,ik sta op een stal gelegen aan het montferlandse bos en dat is echt leuk!!!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 07:53

Ongeveer 4 keer per week, maar ala het in de bak niet lekker gaat bijna de hele week. Lekker crossen over de grasberm onder de dijk, of hele lange ritten maken. Soms wil ik ook nog wel eens door het dorp rijden en ik ben van plan deze zomer ook wat vaker de trailer te huren en naar het strand/bos gaan Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:38

Angeliek schreef:
in de bossen is, maar ik rijd nog 2 paarden bij die wel braaf zijn...:

Ik was vandaag nog in het bos te vinden, met een stalgenoot. en hij zat op zijn jachtpaard van 1.83 hoog.Dus op een lang pad laat ik hem een beetje gaan in galop, maar wel gingen nog niet eens zo hard, en die man zat een end achter mij, dus ik roepen:"waar blijf je nou?" Dus hij spoort zn paard aan, en die schiet mij ineens voorbij, en toen kon ik mn perdje ook niet meer houden, dus die gaat iets dieper bij de grond, en maakt zich lang, en en schiet er achteraan, dus ik ga gewoon in de verlichte zit, en laat hem gaan
Joh, ik kreeg helemaal traanogen, echt een vette galop was dat.

En eergisteren had ik ookal buitengereden. Maar toen was ik met iemand op Homo jacht in het Homobos, en we hebben er een paar gezien ook! Maar aangezien het bos nog geen 200 meter afstand ligt.



Met die man ben ik geloof ik ook een keer meegereden, hij ging slootje springen Haha! zoo stoer, maar ik doe het hem niet na Bloos Starlight vond dat paard trouwens helemaal geweldig, eindelijk een paard die haar bij kon houden dus ze hoefde niet rustig aan te doen Haha!

En het homobos ken ik ook Lips are sealed ieewww wij zien daar altijd van die mensen de bosjes in schieten als je er doorrijd, later pas gehoord dat dat het homobos was... haha toen konden we ineens die wegschietende mensen verklaren Schijnheilig en ook de mannen in zo'n afgezonderd bos met hun hond Haha!


Ik rijd dus elke dag buiten, meestal gewoon hier (woon op 50 meter van het bos Knipoog ) de sonse hei op, richting de maneges (soniushof, vitanova enzo) het joe mann natuurlijk, richting boxtel langs de snelweg, in liempde kun je ons ook wel eens in t dorp tegenkomen Haha! naar boskant/st oedenrode, door best zelf, naar wat vriendinnen dan. Das ook altijd leuk natuurlijk.
Ach naja, zegmaar dat hier in de buurt alle bossen (en dus ook de dorpen zelf) onveilig worden gemaakt door mij met een geflipte knol waarvan soms de rem foetsie is.. Haha! niet altijd hoor, anders zou t wel een beetje gevaarlijk worden natuurlijk Knipoog

euhm tja waar rij ik nog meer, bij de handelaar in de buurt van het vliegveld (welschap) en daar op de hei Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:05

Met Ot ben ik in de 8 maanden dat ik hem heb twee keer buiten geweest, richting strand, maar dat was niet zo'n succes
Verder ben ik 2 keer in het bos geweest en in het bos in Lisse met de oefencross(telt ook als buitenrit Knipoog )

Niet zoveel dus Otermo is niet zo gezellig langs de weg en als ik met de trailer naar het bos moet vind ik alweer zo'n gedoe, dat moet ik echt plannen...

Met Ontario ging ik wel regelmatig het strand op Gemiddeld over het hele jaar 2 keer in de maand ofzo, maar die was ook lekker braaf Haha!


Meestal rijd ik gewoon dressuur of ik spring, en ik ga naar les en naar wedstrijden. Afwisseling krijgen ze iig genoeg Lachen
Vandaag de eerste crosstraining met Otermo, ben benieuwd hoe het gaat.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:08

Ik ga in iedergeval 1 keer in de week naar buiten (naar les toe) met extreem mooi weer kan het wel eens gebeuren dat ik vaker naar buiten ga. Met het mooie weer moet Mirk echt zijn energie even kwijt

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:11

elke zondag tenzij k wedstrijd heb, en dan zo hard mogelijk Bloos!
We hebben alleen geen bossen in de buurt, das echt k*t
Gister benk toevallig nog luttele uren op de hei geweest, mn zus had me weggebracht. K mis dat toch wel een beetje, maarja.
Oh ik stap trouwens ook altijd buiten uit.

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:11

Ik rijd zo vaak mogelijk buiten, maar let wel altijd op dat ik er serieuze lessen tussendoe. In de winter zo'n 2x per week als het niet glad/nat is, in de zomer/lente zo'n 4x of meer. Ik heb een kleiner en groter bos ter beschikking, en in de zomer doe ik dan kleinere rondjes. voor een verslag kan je bij vvd kijken Haha!