Gister meegedaan met clinic Rien van der Schaft!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Gister meegedaan met clinic Rien van der Schaft!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 10:03

Hoi,

De titel zegt het al, ik heb gister dus meegedaan met een clinic van Rien van der Schaft. Het was echt super OK dan!
Ik reed samen met twee andere mensen en we moesten eerst gewoon voor onszelf gaan rijden, zodat hij onze manier van rijden even kon bestuderen. Daarna moesten we gaan stappen en ging hij vertellen waar we aan moesten werken.
Hij zei tegen mij dat ik mijn paard heel goed naar mijn hand toe rijd OK dan! , maar dat ik haar eigenlijk veel te lief rijd, waardoor ik haar aan de voorkant niet die steun geef die ze nodig heeft.
Hij was wel heel positief, want hij zei dat hij liever dit zag, dan iemand die zijn paard in een 'krulletje' trekt. Ik moest mijn paard dus iets meer druk aan de voorkant bieden, zodat ze minder uit elkaar zou vallen.
Later vertelde ik (had ik eigelijk al eerder moeten vertellen) dat ze nog maar drie maanden onder hat zadel is, wat hem volgens mij nog wel verraste Haha!
Ik had gister in ieder geval heerlijk gereden en als ik nog een keer de kans krijg om aan een clinic van Rien mee te doen, zal ik dat ook zeker doen Haha! Ik heb er echt heel veel van geleerd en ik ben het ook helemaal met zijn manier van rijden eens, hij lost alles voorwaarts op en blijft zelf echt super rustig!!!

Ik vroeg me af wie er nog meer wel eens mee heeft gedaan met een clinic van Rien van der Schaft? en wat vond je ervan?
Ik vond het in ieder geval helemaal geweldig OK dan!

Groetjes lisette

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:51

Ik heb vroeger van de NBVR eens een uitnodiging gehad om bij vd Schaft enkele prive-lessen te volgen (stond ivm de selectie voor de kampioenschappen). Ik vond het erg leuk om op zo'n manier bij een bekend persoon te mogen rijden, maar ik heb er destijds niet veel van geleerd...daar waren de lessen te kort voor (en mijn eigen instructeur gaf al langer op hoger niveau les) dus de oefeningen die ik daar kreeg, waren ook al tot in den treure herhaald!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:36

leuk hoor! Ik heb daar een tijdje op stal rondgelopen. Ontzettend lieve mensen zijn Rien en Inge, super rijden ook!
Fijn dat je er zo veel van geleerd hebt

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:03

in mei komt Rien v/d Schaft voor een clinic naar texel en we rijden ook mee en heb er veel zin in ben benieuwd of we nog wat er van opsteken