Ergeren aan onvolledige advertenties.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ergeren aan onvolledige advertenties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:15

Ik zat bijvoorbeeld net ook weer op marktplaats te kijken aangezien ik op zoke ben naar een paard en de meeste mensen nemen niet eens de moeite om er leeftijd, geslacht, schofthoogte, wel of geen papieren bij te zetten en dat soort dingen.
Alsopf ze verwachten dat je maar naar ieder paard een uitgebreide vragenlijst gaat sturen om erachter te komen of het wat voor jou is.
Vind dat echt maf, je neemt toch op z'n minst de moeite even een beschrijving te geven.

Voorbeeldje:

aangeboden: 2 schimmels, mail voor info Verward

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:19

Ja echt raar is dat Scheve mond Zoveel moeite is het toch niet om even duidelijke informatie erbij te zetten Verward En dan doen ze er vaak ook nog van die rare foto's bij Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:21

Ja, die foto's, soms zetten ze er van dier modelplaatjes bij en blijkt het achteraf om een heeeeel ander paard te gaan.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:56

Ik vind dat het altijd een beetje lijkt alsof ze te lui zijn ofzo...Maar dan denk ik altijd: als je van iedereeen vragen moet beantwoorden via de mail kost dat je veel meer tijd... Verward Beetje vaag.

Als ze de leeftijd er niet bij zetten, het ik altijd het gevoel dat dat een reden heeft. bijvoorbeeld als er staat: Z2 dressuur paard en een goede afstamming erbij. Kampioen van dit en dat. Dan ga je mailen blijkt het paard 25 te zijn ofzo...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:08

ik reageer daar vaak dan niet eens op. Want als het een goed paard is, zetten ze het wel in de advertentie.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:13

Ethelate schreef:
ik reageer daar vaak dan niet eens op. Want als het een goed paard is, zetten ze het wel in de advertentie.


Ja, inderdaad. En ik denk dat er meer mensen zijn die zo denken. Daarom vind ik het ook zo vaag, dat moeten die mensen toch ook wel kunnen bedenken? Als je je paard graag wil verkopen is het toch zaak hem zo goed mogelijk aan te prijzen...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:18

Het is niet gewoon raar, het is zelfs reuze DOM van de adverteerders Nagelbijten / Gniffelen

Want zoals je hier al leest; zulke advertenties worden neit serieus genomen, maar Marktplaats.nl wil wel graag de 6 euro plaatsingsgeld ontvangen.

Die adverteerders zullen over een paar weken wel aan de koffietafel zitten mopperen "dat internet, daar heb je helemaal niets aan'.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:55

Dees schreef:
Het is niet gewoon raar, het is zelfs reuze DOM van de adverteerders Nagelbijten / Gniffelen

Want zoals je hier al leest; zulke advertenties worden neit serieus genomen, maar Marktplaats.nl wil wel graag de 6 euro plaatsingsgeld ontvangen.

Die adverteerders zullen over een paar weken wel aan de koffietafel zitten mopperen "dat internet, daar heb je helemaal niets aan'.... Knipoog


Haha, inderdaad. Zie het al voor me: "die advertenties worden allemaal tig keer bekeken, behalve die van ons Boos! " hahaha

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:07

meestal zet je alles erbij wat je over jezelf of het dier weet!!!(of kleding of iets als je het te koop hebt)
en foto;s!!!!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:40

Ik snap dat idd ook niet. Waarom neem je dan de moeite de advertentie plaatsen? Soms staat er ook alleen "bel voor meer info", nou denk ik, laat maar zitten.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:07

ik vindt dat ze bij paarden ALTIJD een foto moeten plaatsen, vaak staat er "zien is kopen"en dan geeneens een foto erbij. Ja, die zou ik dus nooit durven kopen.

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:24

lowara schreef:
ik vindt dat ze bij paarden ALTIJD een foto moeten plaatsen, vaak staat er "zien is kopen"en dan geeneens een foto erbij. Ja, die zou ik dus nooit durven kopen.



helemaal mee eens

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:55

Nou of ze bieden een leuke fokmerrie aan, met alleen de naam van de vader Verward Kun je dus helemaal niets mee! Ik wil dan graag de hele merriestam enz enz ook weten! Dat is toch juist belangrijk Verward

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:26

Dat zegt ook gelijk dat degene die het een 'leuke fokmerrie' vind geen bal van fokken weet... en het dus een paard is waar niet actief mee gereden kan worden, 'maar je kan er altijd nog mee fokken'.

Ik vind het ook raar. Je hoeft geen complete levensgeschiedenis in een advertentie te proppen, maar de basisfeiten moeten er toch in. Dat is dan genoeg om de serieuze belangstellende te laten reageren...

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:27

Ja, ontzettend irritant is dat. Helaas gebeurd het ook vaak genoeg op bokt...

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:56

Ken het ook andersom hoor...zet je alles op een rijtje. Leeftijd, papieren, ras etc...
Dan krijg je vragen als hoe oud is hij?

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:13

andersom klinkt mij inderdaad ook aardig bekend , ik heb vaak het gevoel dat ik voor jan met de korte achternaam zo'n lange advertentie heb geplaatst, er zijn veel mensen bij die reageren , maar lezen de advertentie niet eens goed

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:20

Ik vind dat inderdaad heel dom. Net alsof die mensen hun paard niet kwijt willen, want reageert nou op zoiets?

Of advertenties vol spelfouten (en dan heb ik het niet over een d of een t) en popi-jopi-praat....
Nou, dan kan het paard nog zo leuk zijn, maar laat dan maar zitten, als ze niet eens de moeite nemen om een normale advertentie te zetten..!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:34

Spelfouten schrikken me niet af(niet iedereen is goed in Nederlands) en onvolledige advertenties vind ik ook niet zo erg. Als ik denk dat het wat is bel ik toch en dan werk ik mijn eigen vragenlijstje af. (en dan vraag ik ook weleens wat dubbel, schrijf altijd telefoonnummer op en heel kort welk paard Lachen )

Ik had laatst een advertentie geplaatst voor Ontario en werd bestookt met mailtjes...En het merendeel stelde vragen terwijl die dingen in de advertentie stonden. Dat is pas irritant! Knipoog

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 00:53

idd, zo'n ergenis. bij paarden te koop. - leeftijd - hoogte(desnoods ongeveer) - geslacht - eventuele papieren etc. ook vind ik het echt een gezeik als ze de prijs er niet bij willen zetten, dan weet je niet of hij/zij in jouw prijsklasse ligt en neem je al gauw de moeite niet om er nog voor te mailen..

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:50

gomir schreef:
Ik had laatst een advertentie geplaatst voor Ontario en werd bestookt met mailtjes...En het merendeel stelde vragen terwijl die dingen in de advertentie stonden. Dat is pas irritant! Knipoog


Komt me bekend voor.
Doe je er een mooie foto bij en maak je bovendien zelfs een aparte fotopagina waarvan je het webadres in de advertentie zet; krijg je nog de vraag : 'Heb je nog wat meer foto's dan die ene ??'
Pfffff......

Maar ik moet zeggen dat ik mijn paard wel binnen twee dagen verkocht had aan iemand die compleet viel voor hem door de foto's.
En ook nog iemand die eigenlijk een heel ander paard zocht. Namelijk een bruin doorgereden elegant dressuurpaard. En ik verkocht een stevige (beetje gelders type) appaloosakleurige, nog niet doorgereden ruin.

Maar doordat ik in de titel had gezet : "Aangeboden : Bijzondere jongen !"
keken er heel wat meer mensen in de advertentie dan als ik duidelijker was geweest. Ook deze kopers hadden dan vast niet gekeken.
En hij heeft nu een gouden plekje !

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:36

Dat er geen foto bijstaat kan ik me opzich nog wel iets bij voorstellen. Niet iedereen heeft een digi of een scanner, ik zou zelf wel moeite doen om iemand anders een foto te laten scannen maar sommige hebben daar misschien geen mogelijkheid voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:41

Volgens mij heb ik die bijzondere jongen ook zien staan en dat leek me ook een mooi paardje, maar ik ging toch inderdaad voor wat conservatievers, haha

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:13

Fellor schreef:
Volgens mij heb ik die bijzondere jongen ook zien staan en dat leek me ook een mooi paardje, maar ik ging toch inderdaad voor wat conservatievers, haha


Haha! Je wilt ook niet weten hoeveel keer de advertentie bekeken is.
(Maar het is ook echt een bijzonder paard hoor)

En een foto erbij scheelt wel ook een hele hoop hits overigens.
En als je een beetje representatieve foto plaatst scheelt het volgens mij ook daadwerkelijk in je kansen om je paard te verkopen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:21

Gaitkeeper schreef:
En een foto erbij scheelt wel ook een hele hoop hits overigens.
En als je een beetje representatieve foto plaatst scheelt het volgens mij ook daadwerkelijk in je kansen om je paard te verkopen.


Ja, dat denk ik ook wel! Ik wilde ook eerst niet eens bij Leroy gaan kijken omdat de foto heel lelijk was(hij stond er heel lomp op met z'n oren half naar achter enzo). Maar ik ben toch maar gaan kijken en toen was ik meteen verliefd!