Nieuwe pony erbij, fell pony! (+foto's)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Nieuwe pony erbij, fell pony! (+foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 07:01

Het is al heel erg lang geleden dat ik voor het laatst echt een topic heb geplaatst op bokt, af en toe kwam ik weleens om hier en daar alles eens "bij te lezen", maar omdat het gewoon domweg altijd maar drukdrukdruk is, schoot het er ook heel veel bij in.......

Maar nu wilde ik jullie toch mijn nieuwste aanwinst laten zien, een fell pony ruin van 4 jaar oud, genaamd Ed....... Haha! (kan ik ook niks aan doen Knipoog ) Ik denk dat ik maar een stalnaambordje maak met Mr Ed ofzo...

Het is een mooie pony, in het verleden goed betuigd geweest, maar heeft door het verlies van interesse van de vorige eigenaar, het laatste jaar eigenlijk alleen maar op de wei gestaan. Gisteravond is hij gekomen, doodeng om hier voor het eerst in de kudde te doen, hij is zo groot en de rest is zo klein in verhouding..... Scheve mond Ben echt altijd als de dood dat zo'n groot dier om zich heen gaat staan te schoppen en zo'n kleintje echt vol raakt.... Het leek in ieder geval wel redelijk goed te gaan, hij heeft wel een paar keer gemept, maar die kleine merrietjes zijn ook zeker niet de gemakkelijksten, en het zal wel een tijdje duren voordat het allemaal aan elkaar gewend is.....

Ed blijft nu even een paar dagen hier en gaat deze week naar mijn meninstructeur, die rijdt hem even 1 of 2 weken goed door om alles weer op te pakken, en dan kan ik eindelijk, na meer dan een jaar weer mennen.....

Hier de eerste keer kijken bij Ed, de fokker laat hem aan ons zien, hij moest hem verkopen voor de vorige eigenaar.
Afbeelding

Ed thuis op verkenning uit
Afbeelding

En zoals te zien, alle pony's waren helemaal knettergek en hebben toch geraced door de bak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu maar hopen dat ze snel aan elkaar zullen wennen, en dat het allemaal goed blijft gaan in de kudde......

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!



Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 07:16

_Nadine_ schreef:
Wow, leuke pony hoor! OK dan! Veel plezier ermee... Lachen
En die laatste foto Haha! Wat schattig zo'n kudde kleine dwergen Haha! Zijn ze allemaal van jou? Wow!


Ja, ze zijn allemaal van mij, en nog een paar die niet op deze foto staan.... Knipoog

Haha! Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 08:25

hessie schreef:
gafe pony zeg!!
en leuke falabella`s zeg!!
bij welke fokker heb je hem gekocht??


Hij komt bij Jo Thijsen vandaan...... Ik ben nu de 2e eigenaar....
En wat die kleintjes betreft, het zijn amerikaantjes en appaloosa's...... Haha!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 09:56

Summertje schreef:
Leukkkk!!
Hoe groot is hij?
Erg leuk die laatste foto! Net een "wilde" kudde, leuk al die kleurtjes ook Haha!


Hij is ongeveer 1.40, dat lijkt zo hartstikke klein, maar als je er naast staat is het toch nog een "hele pony", ook door de bouw van de fell natuurlijk.... (en omdat ik alleen maar kleintjes gewend ben Haha! )

Ben net de hele tijd bij ze buiten geweest, en Ed staat nu alleen in de bak en de merries op het plein....... Hij begint te jagen, oren plat in de nek en racen maar.... Zo gauw ik er iets van zeg komt ie bij me staan van "wat is er? Doe ik iets verkeerd?? Verward "..........
Moet er wel om lachen, maar wil het rustig aan opbouwen, er staan ook nog een aantal drachtige merries in de kudde, dus hou ze toch maar liever apart als ik er niet bij ben......
Denk dat hij en ik wel vriendjes worden, maar hij en de kleintjes?????? Scheve mond

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 08:13

Het is echt een scheet van een pony! Lovers Lovers Zo verschrikkelijk lief, komt elke keer even een knuffel halen als ik buiten aan het werk ben.....
Ben er echt heel erg blij mee...

Heb hem gisteren apart in de bak gezet, dan kan hij wel ruiken aan de kleintjes enzo, maar er niet op jagen, en dan komen ze toch wel bij elkaar, en zitten ze wel te snuffelen, maar zodra de bak weer open gaat, begint hij weer..... Raar beest....... Zal wel gewoon een kwestie van tijd zijn, en daarbij in een weiland hebben ze natuurlijk veel meer te doen, dan gaan gewoon al die koppen naar de grond en gaan ze grazen, in de bak en op het plein staat alleen een grote ruif en verder niks....... Dan hebben ze natuurlijk ook veel meer tijd om rottigheid uit te gaan halen.... Knipoog

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 20:49

Onide schreef:
he ik had een vraagje
ik heb een paar jaar geleden ookop fellpony's gereden in venhuizen
er was daar een veulen dat (MR) Ed heette.
Komt deze pony misschien ook uit venhuizen want dan heb je een topper te pakken! OK dan!

groetjes Anne


Deze heet officieel Ed van de Bijvank en is gefokt in Nieuw Heeten... Denk dat jij het over een andere Ed hebt.
Alhoewel, ik weet eigenlijk niet eens waar Venhuizen ligt.... Bloos!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_ en 44 bezoekers