leukste paardenblunder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrontC

Berichten: 4969
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Utrecht

leukste paardenblunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 12:58

heey

wat is jullie leukste paardenblunder? Die van mij: (paar jaar oud)

we reden eens buiten en ik vroeg 'keistoer' wie er zin had in een vette galop. Een ander meisje stemde in. Ik ging er als een pijl vandoor met de pony, maar laat deze nou net een hele beleefde pony zijn... Toen we langs een omgevallen boomstam kwamen (was wel veilig *LOL* dacht mijn pony: (ruin) Geef het door, damens gaan voor... En hij weigerde en ik vloog netjes over die boomstam heen... auw Ziek

iemand nog leukere? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:04

Ehhhhh in het parcours op de tweede van de dubbel een weigering krijgen, kopvoors eraf gaan, op je voeten landen en het hele hoofdstel van je paard z'n hoofd gerukt hebben, is dat leuk genoeg? Haha!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:06

is nu een jaar terug,
maar k stond bij een paard in de stal en hij bijt me en geef dat dier een trap en scheur zo uit me broek Clown

tamelijk voor schut..

of ene vriendin van me.. (zelfde paard trowuens) paard begint te bokken, zij vliegt er van.. met een salto land ze om dr voeten emt teugels in de hand *LOL*
dat was echt mooi.. kon zo weer verder rijden, maard atw as niet echt een bludner.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:34

Dat ik als begeleider meeging met mijn eigen paard met een groep manegeruiters die nog nooit gereden hadden (allemaal leuke jongens). Mijn eigen paard gedroeg zich schandalig en heeft alleen maar in passage drie uur lang door het bos gelopen. Die jongens vonden hem wel stoer, maar ik had mijn handen vol.

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:43

Tja, mijn paardenblunder??

Dat ik mijn paard op het land zette terwijl er nog een knoop in zijn staart zat? Dat zag ik natuurlijk pas toen meneer keihard naar achteren van het weiland aan het galloperen was Clown

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:00

De laatste blunder was: Ik wou Camble een wortel geven, omdat mevrouw hem een beetje haastig wou nemen, viel de wortel van mijn hand en beet mevrouw in mijn pink.

En ze dacht nog altijd mmm lekkere wortel en wou maar niet loslaten Haha!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:11

ehm,we gingen met z'n twee op m'n verzorgpony zitten.M'n vriendin zat er al op,ik ging op een emmer staan,ik spring,ik zwaai m'n been erover,ik,glij er langs de andere kant weer af,grijp nog net m'n vriendin vast en BAF daar lagen we met z'n twee in de modder Scheve mond
om het compleet te maken begon die pony nog te hinikken ook,alsof ze ons aan het uitlachen was ...

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:14

of als begeleider mee gaan op een buitenrit en dan verdwalen Clown
dat was trowuens best wel erg.. waren anderhald uur te laat terug.

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:54

Wij gingen een keer met onze pony's (zo'n 10 jaar geleden) naar een vijvertje. Maar mijn verzorgpony had het niet zo op water. Maar ik wilde per se even het water in. Alles ging goed, mevrouw met haar beentjes in het water tot ze ineens een plonsje water op haar buik voelde. Het was meteen rodeo en ik lag ernaast, in het water. Helemaal zeiknat en toen moesten we nog over straat richting stal. Dat was lekker soppen in het zadel. M'n vriendin bijna ook want die piste zowat in haar broek van het lachen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:05

We gingen met een groepje buitenrijden en toen we bij een meertje kwamen besloten we te zwemmen met het paard. Timber vondt het niet zo leuk maar na een tijdje zag hij tohc de lol er wel van in.
goed wij waren klaar met zwemmen en reden terug naar huis.
reden we langs een ander meertje he dacht Timber water en hij nam toch een sprong zo dat water in.
en ja ik was zeik maar dan ook zeik nat.....

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 15:42

nou jah.. ik weet nie echt meer.. wat voor blunder ik heb meegemaakt op de manege... maar wel van een man die mijn pony had gechipt en mijn mijn pony wou daar na niet meer in de trailer..omdat het al donker was..en in de trailer het licht niet deed... dus wij haar proberen er in te druken. lukte niet.. toen ging die man helpen.. Sheronit ging der vandoor.. en die man.. hield Sheronit gewoon vast.. Sheronit stopt opeens voor de mest hoop draait zich om.. en die man struikelt over zijn eigen benen en valt zo in de mesthoop!! wij vet lachen (mijn vader heeft Sheronit er toch nog in gekregen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:06

Volgens mij heb ik ook wel eens iemand een heel smakelijk verhaal zien schrijven over een Shetje die als braaf door moest gaan in de verkoop, en die vervolgens de Bokker die 'm moest laten zien vrolijk op de buik de weg uit sleurde..... Volgens mij was het Stef, of niet? STEEEEEFFFFF!!!! Haha! Vertel nog es? Tong uitsteken

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:00

Vandaag: Ik was de stal aan het uitmesten en ging een paar plakken nieuw stro halen. Ik loop weg, bam BIJNA op m'n bek door een strotouwtje... gelukkig was er niemand die het zag... Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:16

Toen ik de elfstedentocht reed met Hofnar (ruin) gebeurde er iets cools! Er stonden allemaal mensen langs de weg waar wij met een hele stoet haflingers en trekpaarden langskwamen. Zegt een man naast mij aan de kant van de weg "het zijn vast allemaal merries" en prompt stapt Hofnar op de meneer af en port met zn neus tegen hem aan! Zo van ho eens even, ik ben een kerel! Haha!

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:17

ik ben een x keihard uitgegleden op de mesthoop toen ik de kruiwagen wilde legen en kreeg toen een deel van de kruiwagen over mn hoofd heen Scheve mond . ook stapte ik op een manegepaard en sheurde vervolgens mn paardrijbroek uit Bloos ..gelukkkig niemand die het zag haha! ook liep ik een xtje met mn verzorgezel en ze wilde weer eens niet lopen. ik stond zo hard te trekken dat de paniekhaak losschoot en ik keihard op mn stuitje viel Scheve mond en ze dus (terwijl ik nog op de grond lag) keihard naar stal rende om te eten Tong uitsteken

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:21

Op de manege, vroegah.... Haha!
Ik had net wedstrijd gehad en zat zonder zadel en hoofdstel op de shetpony in de box. Mijn moeder maakte de box open en dat beest begin als een idioot te rennen. Bloos! Al die meiden kijken natuurlijk...
Gelukkig stopte die bij de stobalen...Wat vond ik dat erg...
Was toen een jaar of 9 denk ik... Clown

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:45

ojaaa! ik had ook een x een manegepony laten ontsnappen..niet expres natuurlijk want ik was gewoon aan het opzadelen. toen liep ze de 5 minuten raar te doen op het erf en ging ze bokken naar iedereen al die tijd als mensen haar probeerde te pakken. na een tijdje was ze dus uitgeraasd en kreeg iemand haar te pakken met wat biks. al die tijd bleef ik veilig in een hoekje zitten Bloos

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:58

toen ik mijn fjord nog had was het continu blunderen. van beide kanten. Haha!
Ik liet m zelf naar de wei lopen, loopt ie vol tegen een hek aan. Haha!
ik pak zijn zadel, en ben zo afgeleid dat ik het achterstevoren op de rug leg.. Bloos

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:04

Nou dit heb ik wel gezien:
Op de manege waar ik heb leren paardrijden deed mijn instructeur ook alle paarden inrijden. Toen kwam er een zwarte E-pony van Patser en die zou hij wel even zadelmak maken. Na een paar dagen longeren zei hij tegen mij: Sanne nu goed opletten, zo maak je een pony goed en snel zadelmak, over een paar jaar doe jij dat ook. Pony een kwartiertje gelongeerd. Man op de pony gestapt. In het begin was pony ook best wel braaf, maar toen de man in draf ging, kwam er een rodeopartij, man nog tegen mij zeggen: Wat is ie toch braaf. Volgende moment geeft de pony zo'n bok dat de man met een salto op de bakrand terechtkomt. Nou was echt zeer amusant om dat gezien te hebben.

Gelukkig kwam de man gewoon op zijn kont terecht. Elke keer als ik hem nu zie (ik rijd al 5 jaar niet meer op manege) liggen we nog steeds in een deuk van het lachen.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:20

Sonja schreef:
Volgens mij heb ik ook wel eens iemand een heel smakelijk verhaal zien schrijven over een Shetje die als braaf door moest gaan in de verkoop, en die vervolgens de Bokker die 'm moest laten zien vrolijk op de buik de weg uit sleurde..... Volgens mij was het Stef, of niet? STEEEEEFFFFF!!!! Haha! Vertel nog es? Tong uitsteken


Ik???? Ik weet van niks Schijnheilig

ff opgezocht [VvdD] %@(*&$#(*&@ Sh(i)tlander 2

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:24

Ohh, ik lees nu een verhaal over zadelmak maken.. Heb een keer een paardrijinstructeur grandioos van een paard af zien vallen.. Hij zou dat beest wel ff aanpakken..

Twee t*ringbokken later lag hij met zijn snufferd in het zand, het heeft in totaal 30 seconden geduurd.. Volgens mij moest dat paard hem niet Schijnheilig

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:32

zoon 1 ½ jaar geleden was ik nog niet zo serieus met Barney dus ik stond zo te kletsen en ging dus achter mijn zadel zitten.... ja je raad het al.... de grootste trut van de manege kwam schuin achter Barney staan en geeft zo met een dressuurzweep een keiharde tik op zijn reet.... en toen had ik me toch een rodeopartij te pakken..... heb dat kind trouwens erna wel keihard op dr bek geslagen Schijnheilig Clown

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:13

Mijn eerste paard was een schat *met tijd en wijlen* en erg makkelijk in het op haar kont zitte, dus toen ik samen emt ene vriendin aan het rijden was liet ik weleens vene zien dat ook Amber braaf kon zijn Haha!
Dus ik achter het zadel, en zij ja maar dat kan ik ook!!
Dus zij bij haar lekkere felle bonte pony, hup achter het zadel en hup...paard begon gelijk een bok rodeo omdat die het er dus helemala niet mee eens was.
Zij vloog over zijn kop heen, maakte een soort van salto iets en kwam netjes voor eht paard op haar benen terecht...needless to say dat wij de rest van de rit niet meer bijgekomen zijn van het lachen.

Tsja..op een boerderijpony springen, iets te vrolijk springen en er aan de andere kant weer naast liggen.

Op dezelfde boerderijpony springen achterin de wei en dan leuk naar voren draven *pennymeisje* zwaait er een andere vriendin met haar hand, dier schrikt, neemt een run en rent als een gek door het land....met mij erop...er half op...er half naast....en tenslotte in de grootste blubberpoel die ze konden vinden ernaast.....pikzwart van de blup was ik Verdrietig

Voorderest kennen ze me nog wel van het achter mijn paard aan rennen in de wei...iedereen stond te kijken en ik er maar achteraan rennen met mijn rode kop, vloekend en tierend en dat beest maar een lol hebben.

Op een paard van een vriendin passen, lekker rijden....geef ik de galophulpen geeft dat ding toch een megabok!!
Lag er meteen naast....snif...rest van de week maar gelongeert Haha!

3 Keer in een les er van af vallen..de derde keer viel ik er weer met een rotknal vanaf...staat de instructrice in het midden:
Rij allemaal maar door, het is alleen Syl weer......

Mijn broertje smakelijk uitlachen omdat die zo bang was op mijn paard...met de slappe lach opstijgen en vergeten dat ik nog niet aangesingelt had.....dus zadel gleed weg, ik hing tussen hek en zadel en paard was zo hardnekkig stil aan het staan tijdens het opstijgen dat ik er niet meer tussen uit kwam Haha!

De meters die ik achter Par aan gehangen heb zijn neit meer te tellen, de keren dat ik van Amber afgelegen heb ook niet.....

Ppfff....paarden zijn leuk he Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:30

Was net verhuist et Tos, en ging alleen het bos verkennen. tegen stalhouder nog mooi verteld dat ik vaak alleen naar buiten ging, en altijd goed ging...
Ik het bos in, en in galop ergens een bocht om... Tak... *boem*
Achterover van mijn paardje, en paardje ging vrolijk door naar stal.
Dus ik bellen "euhm, ik lig in het bos, maar euh, Tos komt al naar huis"
Haha! Ja, dat krijg ik nu een jaar later nog te horen

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:36

Ik heb zoveel blunders gehad, maar dit is toch wel de meest recente: Mijn zusje rijdt lekker op Max zonder zadel langs de weg. Zit ik net te vertellen dat Max nog nooit iets verkeerd heeft gedaan en dat hij echt geen donder is... Max gaat stilstaan, geeft een aantal flinke bokken en rent als een idioot naar huis!!! Mijn zusje is er niet vanaf gedonderd, maar ik steek niet meer mijn hand in het vuur voor mijn boef...